Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
Název projektu: Škola a sport
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_11_TŘÍDĚNÍ LÁTEK
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemie a její obory.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
Základní chemické výpočty: 1. Hmotnost atomu 2. Látkové množství 3
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_C8-005 HMOTNOSTNÍ ZLOMEK Název školy
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Autor: Stejskalová Hana
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Petrologie - úvod Název školy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK Téma SMĚSI AutorMgr. Tomáš Starove Metodický popis (anotace) Směsi, stejnorodé směsi, různorodé směsi, druhy směsí

SMĚSI Směsi jsou látky, které obsahují dvě a více látek Látky se neslučují jen smíchají Látky můžeme ze směsi opět oddělit

A) Stejnorodá směs = homogenní směs (roztok) směs složek, které od sebe nerozpoznáme ani mikroskopem jedna látka je zcela rozpuštěna ve druhé = roztok – značka ʘ Příklady –Kapalné – ocet, osolená voda, čaj …Kapalné –Pevné – slitiny – bronz, ocel, litinaPevné –Plynné – vzduchPlynné

B) Koloidní směs Částice jsou sice větší než u roztoků, ale také nejsou vidět pod mikroskopem → rozptylují světlo Příklady : mléko, bílekPříklady

C) Nestejnorodá směs Částice ve směsi jsou rozlišitelné pouhým okem

Druhy nestejnorodých směsí 1) Suspenze – pevná látka v kapalnéSuspenze –kalná voda, křída ve vodě …. 2) Emulze – 2 kapalné látky, které se nerozpustíEmulze –Olej + voda, nafta + voda 3) Pěna – plyn rozptýlený v kapaliněPěna –Perlivá voda, pěna do koupele

Druhy nestejnorodých směsí 4) Aerosol – –Dým – pevná látka v plynnéDým –Mlha – kapalná látka v plynnéMlha

Název směsiSložky různorodé směsiPříklad SUSPENZEkapalina + pevná látka křída + voda EMULZEkapalina + kapalina olej + voda PĚNAkapalina + plyn jarové bubliny Aerosoly (vzduch) DÝMPlyn (vzduch) + pevná látka prach na ulici MLHAPlyn (vzduch) + kapalina oblaka, mlha

Příklady z učebnice 22/ 1, 4, 23/ 5

Použité zdroje /dust+storm.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_uX7PYGG6gBo/TS1CemOrieI/AAAAAAAAJYE/xZDJsfGbBmU/s1600 /dust+storm.jpg