REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Symfonická báseň od Bedřicha Smetany
Advertisements

2.Polovina 19.století Výukový materiál EU – Šve07 2.pol. 19.stol. Vypracovala: Mgr. Martina Švestková Vlastivědné učivo 5.ročníku.
Název: Honoré de Balzac Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Romantismus Umění 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Kritický realismus v literatuře
Z franc. romantique = jako v románu
Český jazyk a literatura
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Renesance a humanismus v Itálii
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Osobnosti národního obrození
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
ČESKÁ REPUBLIKA Hlavní město Praha. ČESKÁ REPUBLIKA Hlavní město Praha.
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Charakteristické rysy literárního realismu 19. století
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Český jazyk a literatura
Umělecké směry 19. století
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJ_NP1 Ročník: I. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace.
VY_32_INOVACE_17_Literatura 19. století Česká literatura 2. pol. 19. století Česká literatura 2. poloviny 19. století - úvod.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
České noviny Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 36.
Realismus Jan Kozel, Martin Soukup, Adéla Eretová, Ondřej Dyk.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Kritický realismus v literatuře
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
3. Fáze Národního obrození
Lidová kultura Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Česká literatura 80. a 90. let 19. století
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Česká literatura 1. poloviny 19. století
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Realismus ve výtvarném umění
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kritický realismus - úvod
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

REALISMUS polovina 19. století

Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova: realismus, reálný pohled na svět a člověka  Třída: dějepis 8 Datum:

Metodický návod:  Prezentace je určena pro zopakování výkladu o realismu  1) charakteristika  2) znaky architektury  3) malířství a sochařství  4) literatura  5) hudba  6) otázky pro opakování

Charakteristika:  Vznikl jako zklamání z vývoje společnosti  1851 – ohromil návštěvníky na světové výstavě Křišťálový palác v Londýně  Vznikl v Paříži – r výstava malíře Gustava Courbeta snaha zobrazit realitu bez estetických ideálů  Zavržena vyumělkovanost  Zachycoval vztahy mezi lidmi doby kapitalismu  Kritika bohatství bídy  Zobrazuje společenské rozpory, pokrytectví zbohatlíků

Znaky architektury  Nové stavební materiály: železo a sklo  Kovové konstrukce na mosty, viadukty, nádraží, tržnice, tovární haly  Stavba nových částí měst – prostornější  Stavba okázalých staveb radnic, muzeí, divadel, budov parlamentu

Křišťálový palác - Londýn

Malířství a sochařství  Obrat k pracujícímu člověku  Zachycení realistické skutečnosti  Zachycení bouřlivých událostí  Autoři: Gustave Courbet Honoré Daumier Sochaři : J.B. Carpeaux Češi : T. Seidan J.V. Myslbek – jezdecká socha sv. Václava J. Mánes

Gustave Courbet - autoportrét

J.V. Myslbek – sv. Václav – Václavské náměstí

Literatura:  Nesl občas ještě znaky romantismu  Hledá lidskost uvnitř člověka  Opravdovost a věrné zachycení skutečnosti  Román, povídka, drama  Autoři : Honoré de Balzac Charlese Dickense Nikolaj Vasiljevič Gogol Lev Nikolajevič Tolstoj Fjodor Michajlovič Dostojevský

Čeští realisté :  Karel Havlíček Borovský  Karel Jaromír Erben  Božena Němcová  Antal Stašek  Zikmund Winter  Karel Václav Rais  Jindřich Šimon Baar

Hudba  Mísí se směry romantismu a realismu  Okázalá výpravná témata  Skladatelé: Richard Wagner Giuseppe Verdi  Čeští skladatelé : Bedřich Smetana

Zápis Kritický realismus  Projevuje se v 2. pol. 19.století  Vznikl jako reakce na zklamání z vývoje společnosti  Doznívá romantismus = v architektuře a hudbě  Realismus = v literatuře a hudbě  Zobrazuje skutečnost  Vyjadřuje kritiku nespravedlnosti ve společnosti  Rostl zájem o revoluční události  Doplń uč. S  : spisovatelé: čeští:  malíři: čeští:  hudba: čeští

Otázky pro opakování  1) Co zobrazují umělci realismu?  2) Znáš českého sochaře a jeho známé dílo?  3) Vyjmenuj světové literární realisty?  4) Kteří čeští autoři tvořili v této době?  5) Kam zařadíš R.Wagnera a G.Verdiho?

Odkazy   _of_Bohemia_equestrian_statue_in_Prague_3.jpg _of_Bohemia_equestrian_statue_in_Prague_3.jpg  hwarzem_Hund.jpg