NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.5.2.R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Podobnost Matematika – 9. ročník *.
Advertisements

* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
Matematika a její využití v geografii
Elektronická učebnice - I
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Poměr Výpočet vzdáleností
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Matematika a její aplikace
Za předpokladu použití psacích potřeb
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kartografie – měřítko mapy
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Měřítko plánu a mapy.
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
Poměr Výpočet vzdáleností
Obsahy útvarů a čtvercová síť
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
18.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Napříč Evropou Matematicko- geografický projekt. Zadání úkolů 1. Podle daných indícií se pokuste zjistit a určit město, ve kterém se nacházíte 1. Podle.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Kurzovní lístek TEMA: Matematika.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
Poměr v základním tvaru.
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Podobnost co už dovedeme
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Jednotky délky Matematika – 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace: Nejprve žáci dostanou test se zadáním- viz 1. snímek. Žáci jsou rozděleni na 2 oddělení A/B. Vyučující promítne test na tabuli z prezentace. Pro rychlé počtáře se po kliknutí na smajlíka objeví příklad pro rychlé počtáře. Během 10 minut vypracují test a odevzdají. Rozkliknutím se objeví řešení příkladu pro rychlé počtáře. Smajlíkem se vrátíme zpět k opravě testu. Žáci si píší do sešitu opravu příkladu, kde se dopustili chyby.

Měřítko plánu a mapy. Test a oprava testu.

Zadání.

Řešení. 1B Vzdušná vzdálenost dvou letišť je ve skutečnosti 600km. Na mapě se tato vzdálenost zobrazila jako úsečka o délce 30 cm. Určete měřítko mapy. Řešení: mapa : skutečnost 30cm : 600km 30cm: cm /:3 10: /:10 1: Měřítko mapy je 1: A Trasa pochodu o délce 20 km se zobrazila na mapě úsečkou o délce 4cm. Určete měřítko mapy. Řešení: mapa : skutečnost 4cm : 20km 4cm: cm /:4 1: Měřítko mapy je 1:

Řešení 2A. Alice plánovala výlet podle mapy s měřítkem 1: Na této mapě trasa výletu měřila 6cm. Kolik km měřila trasa ve skutečnosti? Řešení: Měřítko mapy je 1: cm na mapě odpovídá cm ve skutečnosti, to jsou 2 km. 1cm jsou 2km 6cm je 6.2=12 km Trasa výletu měří 12 km.

Řešení 2B. Bohouš plánoval výlet podle mapy s měřítkem 1: Na této mapě trasa výletu měřila 4cm. Kolik km měřila trasa ve skutečnosti? Řešení: Měřítko mapy je 1: cm na mapě odpovídá cm ve skutečnosti, to je 5 km. 1cm je 5 km 4 cm je 4.5=20 km Trasa výletu měří 20 km.

Hodnocení. U obou oddělení je 1 správně vyřešený příklad ohodnocen 2 body. Celkem tedy můžete získat maximálně 4 body. Hodnocení: 4 body….1 3 body…2 2 body …3 1 bod …4 0 bodů…5

Příklad pro rychlé počtáře: Pozemek má tvar obdélníku. Určete jeho rozměry na plánu v měřítku 1: m 120 m Řešení: pozemek má na plánu rozměry 12,5 cm a 6 cm.

Citace: Matematika pro 7. ročník ZŠ: 2. díl. Praha 2: SPN, ISBN