Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
PLANIMETRIE.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Kužel Objem a povrch.
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzájemné polohy 8. ročník
VÁLEC… …a vše, co potřebujeme vědět Zbyněk Janča.
Užití Thaletovy kružnice
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Válec.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Pythagorova věta.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Vzájemná poloha dvou kružnic
II. část – Části kruhu a kružnice,
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Vzájemná poloha dvou kružnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Válec.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma: Opakování učiva 8. ročníku Metodický list (anotace): Hra AZ-kvíz. Děti se rozdělí do skupin. Skupiny se střídají ve výběru otázek. Snaží se pojit všechny strany trojúhelníku. Vzděl á vac í mate ri á l zpracovaný v r á mci projektů EU pen í ze š kol á m (Operačn í ho programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost)

Opakování učiva 8. ročníku

Otázka č. 1 Jak se nazývá matematická věta, kde se mluví o přeponě a odvěsnách? Pythagorova P

Otázka č. 2 Přímka, která se dotýká kružnice v jednom bodě se nazývá: TEČNA T

Otázka č. 3 Vzdálenost středů dvou kružnic se nazývá: STŘEDNÁ S

Otázka č. 4 Pří výpočtu povrchu válce sčítáme obsah pláště a obsah PODSTAVY P

Otázka č. 5 Univerzální předpis pro výpočet se nazývá VZOREC V

Otázka č. 6 Kratší strana v pravoúhlém trojúhelníku se nazývá ODVĚSNA O

Otázka č. 7 Jak se nazývá část válce, která při zobrazení v síti vypadá jako obdélník? PLÁŠŤ P

Otázka č. 8 Jak se nazývá nejdelší strana v pravoúhlém trojúhelníku? PŘEPONA P

Otázka č. 9 Část roviny jejíž všechny body mají vzdálenost od středu menší nebo rovnu poloměru KRUH K

Otázka č. 10 Pí se také nazývá ………………… číslo LUDOLFOVO L

Otázka č. 11 Číslo, kterým nelze dělit NULA N

Otázka č. 12 Přímka, která protíná kružnici ve dvou bodech SEČNA S

Otázka č. 13 Hodnota znaku s nejvyšší četností MODUS M

Otázka č. 14 Předpis, kdy hledáme řešení pro neznámou se nazývá ROVNICE R

Otázka č. 15 Co má vždy přednost pří výpočtu? ZÁVORKA Z

Otázka č. 16 Vzdálenost mezi středem a okrajem kružnice POLOMĚR P

Otázka č. 17 Přímka, která nemá s kružnicí žádný společný bod se nazývá. VNĚJŠÍ PŘÍMKA VP

Otázka č. 18 Početní operace, kdy číslo násobíme sebou samým. UMOCŇOVÁNÍ U

Otázka č. 19 Rovinný útvar, pro který platí, že vzdálenost bodu od středu je rovna poloměru. KRUŽNICE K

Otázka č. 20 Statistická hodnota, která leží vprostřed tabulky uspořádaných hodnot. MEDIÁN M

Otázka č. 21 Kružnice, která je sestrojena nad průměrem úsečky a využívá se při řešení pravoúhlých trojúhelníků THALETOVA T

Otázka č. 22 Početní operace, opak umocňování ODMOCŇOVÁNÍ O

Otázka č. 23 Horní hodnota ve zlomku ČITATEL Č

Otázka č. 24 Těleso s kruhovou podstavou VÁLEC V

Otázka č. 25 Hodnota, kterou musíme vypočítat, většinou označena písmenem x NEZNÁMÁ N

Otázka č. 26 Dolní hodnota ve zlomku se nazývá JMENOVATEL J

Otázka č. 27 Dvojnásobek poloměru PRŮMĚR P

Otázka č. 28 Součet jednotlivých hodnot vydělený jejich počtem ARITMETICKÝ PRŮMĚR AP

Zdroje: Microsoft Office PowerPoint 2010