© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.03.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentace Barbora Jirasová.
Advertisements

ZAJÍC POLNÍ (Lepus europaeus)‏
Zajícovci Michaela Petříčková. L Foto: Michaela Petříčková. L
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Stavba kostry člověka II
Hmyzožravci - elearning
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Předmět a očekávaný výstup
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Králík domácí Vytvořil Martin Šturc.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
Trénink v určování savců ČR
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Hyracoidea Damani.
LETOUNI Letouni tvoří početnou skupinu velmi zvláštních savců (asi 750 druhů) Mezi letouny patří kaloni a netopýři Největší zvláštností jsou přední končetiny.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zajícovci (Lagomorpha)
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Čeleď: šelmy kočkovité
ŠELMY- MEDVĚDOVITÍ Filip Grábl 8.B
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
LESNÍ SAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt.
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava I. (úvod a dutina ústní) Název sady:Přírodopis.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Funkce - řízení a kontrola organismu - koordinace mezi orgány - zprostředkovat vztah s okolím - duševní činnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
HLODAVCI. HLODAVCI Nejpočetnější řád Nejpočetnější řád Charakteristický znak: 1 pár hlodavých zubů v každé čelisti. Tyto zuby stále rostou. Charakteristický.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_14C_6_Savci _Hlodavci Téma: 14C_Př8.roč.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Kůže Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
VEJCORODÍ VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.05 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_24.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.07
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Svalová soustava Funkce - spolu s kosterní soustavou umožňuje pohyb
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
HMYZOŽRAVCI VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.08
zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Živá příroda ve škole
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Řád: Hlodavci.
TANY CHUDOZUBÍ LUSKOUNI ZAJÍCOVCI
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.03

© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava M. Boháčová

ZAJÍC POLNÍ

KRÁLÍK DIVOKÝ 1.Popište životní prostředí zajíců a králíků? 2.Proč od 90. let ubývá zajíců? 3.Popište stavbu těla zajíce. 4.Kdo je predátorem zajíců, králíků? 5.Popište rozdíly mezi hlodavci a zajíci? 6.Popište chov králíků. Které zásady chovu dodržujete?

horní řezák nýtkovitý zoubek (2. pár řezáků) diastema třenáky stoličky

ZAJÍCI Hlodavé zuby 2 páry řezáků v horní čelisti Lebka lehčí Býložravci Ploskochodci Požírání kašovitých výkalů → suché bobky Okrouhlý ocas Osrstěná chodidla Hojně lovená skupina savců

ZAJÍC POLNÍ Všechny světadíly kromě Afriky 70 cm Samotářský druh Zadní končetiny delší než přední Při útěku kličkuje Rychlost 60 km/hod Dobrý zrak Výborný sluch černá skvrna

Páření leden – srpen Březost 43 dnů Vrhy 3 – 4 Počet mláďat ve vrhu 4 Kojení 2 – 3 týdny Mláďata srst, vidí

KRÁLÍK DIVOKÝ Původ z Evropy, dnes všechny světadíly 45 cm Kratší uši s černým okrajem Kolonie, nory Společenský druh Páření únor – červenec Březost 30 dnů Vrhy Počet mláďat ve vrhu 6 Mláďata slepá, holá Kojení 4 týdny

Žlutohnědý mezi lopatkami Bílý lem okolo očí Uši s černým okrajem KRÁLÍK DIVOKÝ

PIŠŤUCHA Východní Asie 15 cm Ocas chybí PK a ZK stejně dlouhé V nebezpečí úkryt v norách 5 vrhů/ 8 mláďat

PIŠŤUCHA HIMALÁJSKÁ

Víte správnou odpověď? 1. Přiřaďte správné druhové jméno: Králík himalájská Zajíc polní Pišťucha divoký 2. Kolika páry řezáků je tvořen hlodavý chrup zajíců? 3. Jak rozlišíte zajíce a králíka od sebe? 4. Které mládě je po narození schopné samostatné existence?

Zdroje: FMICKAN. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. JJHARRISON. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. ACTRON. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. DIEZ, Patrik. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. AUTOR NEUVEDEN. google.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. DILIFF. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: TAKKK. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Ivana Vaněčková, Jana Skýbová, Drahuše Markvartová, Tomáš Hejda: Přírodopis 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2006