Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2511 Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemické děje Předmět: Chemie.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Výživa rostlin - fotosyntéza
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
VZDUCH.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Projevy života, třídění organismů
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, příspěvková organizace.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Fotosyntéza Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Název projektu: Moderní škola
ROSTLINY.
Základy organické chemie
Projevy života, třídění organismů
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Získávání energie pro život
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Název projektu: Moderní škola
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ /1
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity: V/2 Sada: VY_52_INOVACE_PŘSJN1/4 Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žáci 2. stupně základní školy Typická věková skupina: 11 až 12 Předmět: přírodopis Ročník: 6.

Anotace: Tento učební materiál slouží k seznámení žáků s elementárními pojmy učiva o fotosyntéze. Žák se podrobně seznámí s průběhem fotosyntézy a její potřeby pro rostliny. Vysvětleno mu bude také dýchání. Na závěr žák dokáže, že pochopil probíranou látku tím, že pozná správné tvrzení. Klíčová slova: fotosyntéza, dýchání, oxid uhličitý, voda, chlorofyl, sluneční záření, cukry, kyslík Speciální vzdělávací potřeby: žádné Datum: Autor: Autorem tohoto materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Ing. Jana Němcová

Zdroje: Kliparty použity z MS PowerPoint Obrázky

6. ro č ník Fotosyntéza

probíhá p ř edevším u zelených rostlin je p ř em ě na látek anorganických na látky organické SV Ě TLOSLU Č OVÁNÍFOTOSYNTÉZAFOTOSYNTÉZA

OXID UHLI Č ITÝ CHLOROFYL

OXID UHLI Č ITÝ a vzniká CUKR KYSLÍK + MINERÁLNÍ LÁTKY

Fotosyntéza je p ř em ě na látek anorganických (oxidu uhli č itého a vody s minerálními látkami) na organické látky (cukry a dále na tuky, bílkoviny)

Dýchání p ř i fotosyntéze vzniklý kyslík uniká do atmosféry kyslík spot ř ebovávají živo č ichové i samy rostliny k dýchání dýchání probíhá ve dne a v noci

Dýchání probíhá jen ve dne a fotosyntéza v noci. Fotosyntéza probíhá jen ve dne a dýchání ve dne i v noci. Dýchání probíhá jen v noci a fotosyntéza ve dne. Fotosyntéza probíhá ve dne a dýchání jen za sv ě tla. Dýchání probíhá stále a fotosyntéza jen za sv ě tla. Která tvrzení o fotosyntéza a dýchání jsou správná?