Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1091 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1 63 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nástup Habsburků na český trůn
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Základní škola a mateřská škola Tomáše Ježka Ralsko – Kuřívody Šablona II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků EU 1/01.
příklady státních hranic
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Obojživelníci- vývoj žáby
České země za třicetileté války
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Roční doby © Petra Lillová
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Stavba těla živočichů Savci
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Vl.4.r.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_112 Téma hodiny: Jiří Wolker Doporučeno pro: 9. ročník základní.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Předmět: Český jazyk – Náš svět ( Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_173 Předmět: Český jazyk - Náš svět (Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1 63 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět) Autor: Mgr. Renata Odvárková Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

VY_32_INOVACE_163_ vestfalskymir Název: ČJ – NS – Vestfalský mír Anotace: Program seznamuje s českými dějinami, rozvíjí čtenářskou gramotnost Autor : Mgr. Renata Odvárková Datum vzniku: Jazyk: český Datum odpilotování: Očekávaný výstup: Seznámení se s českými dějinami, rozvíjení čtenářské gramotnosti Speciální vzdělávací potřeby: 2 Klíčová slova: Vestfálský mír, doba temna, germanizace, absolutismus Druh učebního materiálu: PPT prezentace Druh interaktivity: vyhledávání informací Cílová skupina: 4. ročník Stupeň a typ vzdělávání: Základní, první stupeň Typická věková skupina: 10 – 11 let Celková velikost: 334 kB

Vestfálský mír a jeho politický dopad Základní škola, Nasavrky, okres Chrudim Název projektu: „Moderní škola 2010“ Jméno autora: Mgr. Renata Odvárková šablona: III/2, č. šablony: 3, č. sady: 3

Diplomaté v Münsteru sjednávají vestfálský mír.

Vestfálský mír V roce 1644 byla ve městech ve Vestfálsku (severozápadní Německo) zahájena mírová jednání. Proto se dohoda uzavřená v roce 1648 nazývá vestfálský mír. Řešila konec třicetileté války. Vestfálský mír znamenal příklon k absolutismu a také striktní dodržování určování náboženství podle panovníka.

DOBA TEMNA: bylo zabito mnoho lidí a mnoha jich muselo odejít kvůli náboženskému přesvědčení bylo povoleno pouze katolické náboženství úředním jazykem byla němčina

Během tohoto období odešlo do vyhnanství mnoho českých protestantů. Jedním z nejvýznamnějších Čechů, kteří odešli, byl Jan Ámos Komenský. Třicetiletá válka byla také posledním velkým náboženským konfliktem v Evropě.

BAROKO Během války nastoupil nový umělecký směr - BAROKO, které vystřídalo renesanci. Vyhledej na internetu znaky barokních staveb.

ÚKOLY PRO PRÁCI S LITERATUROU: Co řešil VESTFÁLSKÝ MÍR? Vyhledej v literatuře objasnění slova ABSOLUTISMUS.

OTÁZKY – pokračování: Proč byla doba pobělohorská u nás nazývána DOBOU TEMNA? Jak objasníš pojem „NÁSILNÁ GERMANIZACE“? Jak se jmenoval nový umělecký směr, který vytlačil RENESANCI?

Řešení: Vestfálský mír – řešil mimo jiné konec třicetileté války. Absolutismus znamená ústřední postavení panovníka, jeho neomezená moc, vše se řídí dle panovníka.

Řešení Protože docházelo k potlačování češtiny, úředním jazykem byla němčia, v ní se psalo i jednalo na úřadech. Bylo povoleno pouze katolické náboženství. Ostatní bylo utačováno. Odpůrci byli zatýkáni. Vzdělanci proto odcházeli do ciziny.

Řešení Násilná germanizace bylo poněmčování obyvatelstva. Renesanci vystřídalo BAROKO.

Použité zdroje: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu. Další objekty – kliparty použité k vytvoření materiálu jsou součástí PPT prezentace, nebo jsou vlastní originální tvorbou.