ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/21.2364 NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Advertisements

Vedení elektrického proudu v látkách
Elektrický proud v kapalinách
Vodiče elektrického proudu.
Co je elektrický proud? (Učebnice strana 122 – 124)
VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V KAPALINÁCH
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Elektrochemické metody - elektrolýza SŠZePř Rožnov p. R PaedDr
zpracovaný v rámci projektu
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ59 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Mgr. Andrea Cahelová Elektrické jevy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrolýza ZŠ Velké Březno.
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
Vodiče elektrického proudu.
Elektrolýza a její využití
Elektrický odpor VY_30_INOVACE_ELE_727
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
Vedení elektrického proudu v látkách. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
07 ELEKTRICKÝ PROUD V PLYNECH VY_32_INOVACE_07 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: H třída: 6. předmět: Fyzika anotace: Objasnění nového.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
E LEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH A PLYNECH Ing. Jan Havel.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
OPAKOVÁNÍ VEDENÍ PROUDU: - v kovech - v kapalinách - v plynech - ve vlastních a příměsových polovodičích.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Elektrický proud v kapalinách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
Vodiče: -látky vedoucí el. proud : kovy tuha vodné roztoky některých látek plyny za určitých podmínek Elektrické izolanty: -látky nevedoucí el. proud suchý.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Fyzika OBSAH : Vedení elektrického proudu v kapalinách

ANOTACE Tato část pojednává o vedení elektrického proudu v kapalinách. V této kapitole se dozvíme, za jakých podmínek vedou kapaliny elektrický proud a kde toho můžeme v praxi využít. Na konci jsou otázky, které prověří zda žáci pochopili danou látku. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. V hodině jsou odkazy na internetové stránky, které slouží k doplnění a rozšíření probírané látky o další zajímavé informace. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Elektrický izolant Zapamatujte si !! je kapalina, která nevede elektrický proud. Destilovaná voda je izolant, protože je chemicky čistá. Elektrolyt je kapalina, která vede elektrický proud. Elektrolyty jsou vodné roztoky solí, kyselin a zásad. Roztok kuchyňské soli je elektrolyt.

+ + A +

Elektrický proud v kapalinách je tvořen usměrněným pohybem kationtů a aniontů. Elektrický proud v pevných látkách je tvořen usměrněným pohybem volných částic s elektrickým nábojem. Lidské tělo vede elektrický proud, protože obsahuje vodivé kapaliny. Při zacházení s elektrickými zařízeními je nebezpečné používat vlhké izolanty, protože jsou vodiči elektrického proudu.

Využití vedení elektrického proud v elektrolytech v praxi: - pokovování = pokrytí předmětu vrstvou kovu - výroba čistých kovů Při průchodu elektrického proudu v kapalinách dochází k přenosu látky a v okolí elektrod probíhá chemická reakce. Například ocelový hřebík se v roztoku síranu měďnatého pokryje vrstvou mědi, aby nerezivěl.

Železný hřebík se pokryje tenkou vrstvičkou mědi.

Otázky a úkoly: 1. Čím je tvořen elektrický proud v kapalinách? 2. Čím je tvořen elektrický proud ve vodném roztoku soli? 5. Čím se liší vedení elektrického proudu v kapalinách a vedení elektrického proudu v pevných látkách? 6. Lidské tělo je zapojeno do obvodu s napětím 4,5V. Jaký proud prochází lidským tělem, když odpor těla je 70 kΩ? 8. Urči elektrický odpor těla zapojeného do obvodu, jestliže napětí je 4,5 V a proud je 93 μA ? 4. Proč je naše tělo vodičem elektrického proudu? 7. K čemu se v praxi využívá vedení proudu v elektrolytech? 3. Jak se nazývají kapaliny, které vedou elektrický proud?

Odpovědi: 1. Proud je tvořen usměrněným pohybem kationtů a aniontů. 5. V pevných látkách vedou elektrický proud volné částice s elektrickým nábojem a v kapalinách anionty a kationty. 6. U= 4,5V R = 70 kΩ = Ω 8. U= 4,5 V I =93 μA = 0, A 4. Lidské tělo obsahuje vodivé kapaliny? 7. Pokovování a výroba čistého kovu. 3. Elektrolyty.

Khanova škola Testy.nanic.cz – Fyzika Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Fyzikální, matematické a chemické tabulky Hypertextové odkazy Učitel. Net – tvoje online škola Encyklopedie fyziky Fyzikální webové stránky

 KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří; ŠTOLL, Ivan a kol. Fyzika pro 9. ročník. Havlíčkův Brod: Prometheus, 2002, ISBN  Galerie klipartu:  Vlastní tvorba Použité zdroje: