Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Informální edukace a její metody Přednáška č. 2 Volný čas, výchova ve volném čase a pro volný čas, možnosti výchovy v NZDM doc. Michal Kaplánek, Th.D.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Canisterapie Když pes uzdravuje lidskou duši Motto našeho týmu: „Polož na mě svoji ruku a já ti ji prohřeju, obejmi mě a rozjasním tvoje srdce.“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dokument KAP MSK - obsah
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Dětský domov a Základní škola Liptál
Pedagogická psychologie
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
4. Pedagogika sportu v systému věd
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Problémy a specifika pedagogiky
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Specifika práce s mladými lidmi v nízkoprahových programech pro děti a mládež Proxima Sociale o.p.s.​ Pavlína Mádlová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název ETOPEDIE = z řeckého „ethos“ – mrav + paidea – výchova Je jednou z disciplín speciální pedagogiky. Vývoj oboru etopede.
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pedagogika školního sportu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Centra kolegiální podpory
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Struktura pedagogiky.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Odbor školství, mládeže a sportu Mgr. Terezie Doleželová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované

Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských

1. Školské   předškolní pedagogika   pedagogika základních škol   středoškolská pedagogika   vysokoškolská pedagogika,   speciální pedagogika ⇒ somatopedie ⇒ psychopedie ⇒ etopedie ⇒ surdopedie ⇒ optopedie ⇒ logopedie

Předškolní pedagogika   Zabývá se výchovou a vzděláváním dětí ve věku tři až šest let   Úkolem předškolní pedagogiky je vytvořit takové podmínky, aby se osobnost dítěte mohla rozvíjet v celé šíři

Pedagogika základních škol  Zabývá se výchovou a vzděláváním žáků na základních školách Pedagogika středních škol  Zkoumá výchovu a vzdělávání v podmínkách různých typů středních škol

Vysokoškolská pedagogika  Věnuje pozornost vzdělávání a výchově v podmínkách různých typů v podmínkách různých typů vysokých škol vysokých škol

Speciální pedagogika  Zabývá se výchovou a vzděláváním sociálně a zdravotně znevýhodněných jedinců sociálně a zdravotně znevýhodněných jedinců

 Somatopedie – řeší výchovu a vzdělávání jedinců tělesně a zdravotně postižených  Psychopedie – zabývá se výchovou a vzděláváním jedinců se sníženými a vzděláváním jedinců se sníženými rozumovými nedostatky rozumovými nedostatky  Etopedie – zabývá se problematikou obtížně vychovatelných jedinců obtížně vychovatelných jedinců

 Surdopedie – řeší výchovu a vzdělávání jedinců sluchově postižených

Zkuste říci jakými jedinci se zabývá LOGOPEDIE a OPTOPEDIE. LOGOPEDIE a OPTOPEDIE.

Odpověď:  Logopedie se zabývá výchovou a vzděláváním jedinců a vzděláváním jedinců s poruchami komunikace s poruchami komunikace  Optopedie se zabývá výchovou a vzděláváním jedinců s poruchami zraku

2. Mimoškolské 2. Mimoškolské  pedagogika rodinné výchovy  pedagogika dětských a mládežnických organizací  pedagogika volného času

Pedagogika rodinné výchovy  Řeší i otázky možné spolupráce s jinými výchovně vzdělávacími zařízeními  Zkoumá specifičnost, obsah, formy i metody výchovného působení i metody výchovného působení

Pedagogika dětských a mládežnických organizací  Rozebírá specifičnost výchovné práce v různých zařízeních pro děti a mládež v různých zařízeních pro děti a mládež

Pedagogika volného času  V rámci volnočasových aktivit se věnuje otázce využití volného času se věnuje otázce využití volného času v životě jedince i společnosti v životě jedince i společnosti  Jedná se o jednu z významných disciplín moderního pedagogického systému moderního pedagogického systému

3. Na pomezí školských a mimoškolských Příklady  Andragogika  Gerontopedagogika

Andragogika  Pedagogika dospělých  Řeší výchovu a vzdělávání dospělých na pracovištích, v institucích pro další vzdělávání a kulturně výchovných zařízeních na pracovištích, v institucích pro další vzdělávání a kulturně výchovných zařízeních

Gerontopedagogika  Výchova a vzdělávání občanů v postproduktivním věku postproduktivním věku

Použitá literatura a zdroje Jůva, V. a kol.: Základy pedagogiky. Brno, Paido janotova-nadezda/ perspektivy-vychovy-mimo-vyucovani-kolektiv-autoru html