1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR
2 HK ČR, Struktura ekonomiky ČR (2014) Služby celkem 59,5 % Průmysl 32,6 % 5,3 % 2,6 % 18,0 % 15,0 % 6,5 % 8,4 % 4,6 % 4,8 % 2,2 %
3 HK ČR, Podíl pracovníků v sektorech (2014) Zdroj: Eurostat, ČSÚ, 2015
4 HK ČR, Demografický vývoj v ČR Zdroj: ČSÚ, 2016
5 HK ČR, Struktura středního školství v ČR Zdroj: ISA+, 2016
6 HK ČR, Struktura středního školství v ČR podle zřizovatele Zdroj: ČSÚ, 2015
7 HK ČR, Platy učitelů Zdroj: OECD, 2016
8 HK ČR, * Zemědělství a veterinářství Zdroj: ČSÚ, 2015
9 HK ČR, Absolventi VŠ v zemích OECD
10 HK ČR, Studijní „úmrtnost“ v prvním roce vysokoškolského studia Zdroj: Matějů, 2016
11 HK ČR, Aktivity HK ČR Strategie vzdělávání HK ČR: Vzdělávací systém musí být jednoznačně provázán s trhem práce. Je třeba sladit nabídku na straně absolventů počátečního vzdělávání a poptávku na straně firem. V současné době je právě nesoulad mezi kvalifikacemi absolventů a požadavky firemní sféry zásadní brzdou rozvoje české ekonomiky. HKČR považuje za nezbytné zavedení kvalitní predikce kvalifikačních potřeb na trhu práce, která by nám dala odpověď na otázku, jaké obory budou na trhu práce žádané v příštích 5-10 letech. Chceme se trvale podílet na provozu a rozvoji Národní soustavy kvalifikací (NSK). Považujeme rovněž za nezbytné standardizovat další vzdělávání (vzdělávání dospělých) s využitím NSK.
12 HK ČR, Aktivity HK ČR Strategie vzdělávání HK ČR – hlavní oblasti zájmu a činnosti: 1) Počáteční vzdělávání – obnovení polytechnické výuky, spolupráce škol, firem a veřejných institucí, podpora odborného vzdělávání, propagace technických a řemeslných oborů, participace na revizích Rámcového vzdělávacího programu 2) Další vzdělávání (vzdělávání dospělých) – NSK, rekvalifikace, standardizace dalšího vzdělávání 3) Kariérové poradenství a podpora vzdělávání pedagogů 4) Informační podpora – predikce, trendy, výzkumy, situace a vývoj v zahraničí 5) Využití evropských programů ve vzdělávání, poradenství
13 HK ČR,