1 HK ČR, 29.9.2016 TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“
Advertisements

Projekt: Vzdělávání ředitelů SŠ Kraje Vysočina Téma: Implementace ŠVP a jejich soulad se vzdělávacími potřebami KV Příspěvek: Daří se školám získávat zpětnou.
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Střední škola stavební Jihlava Spolupráce s firmami autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2014.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
KONCEPCE MŠMT Ondřej Liška. Východiska Komplexní, systémový přístup odpovídající globálnímu kontextu Změny jsou nejen žádoucí, ale nevyhnutelné.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Národní soustava kvalifikací Školy a jejich role.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Informační a poradenské centrum ZČU
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Pracovní skupina PODNIKÁNÍ
Pilotní projekt duálního systému v msk
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Náměty pro činnost Národního fóra
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů z pohledu HK ČR
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Program celoživotního učení Comenius
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU
Situace na trhu práce v Olomouckém kraji
Situace na trhu práce v Olomouckém kraji
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Praha – 31. květen 2011 Petr Šobotník – Prezident KAČR
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Komora sociálních podniků
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
kam vlastně směřujeme ??? 
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské unie, Veřejné finance, Firemní.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR

2 HK ČR, Struktura ekonomiky ČR (2014) Služby celkem 59,5 % Průmysl 32,6 % 5,3 % 2,6 % 18,0 % 15,0 % 6,5 % 8,4 % 4,6 % 4,8 % 2,2 %

3 HK ČR, Podíl pracovníků v sektorech (2014) Zdroj: Eurostat, ČSÚ, 2015

4 HK ČR, Demografický vývoj v ČR Zdroj: ČSÚ, 2016

5 HK ČR, Struktura středního školství v ČR Zdroj: ISA+, 2016

6 HK ČR, Struktura středního školství v ČR podle zřizovatele Zdroj: ČSÚ, 2015

7 HK ČR, Platy učitelů Zdroj: OECD, 2016

8 HK ČR, * Zemědělství a veterinářství Zdroj: ČSÚ, 2015

9 HK ČR, Absolventi VŠ v zemích OECD

10 HK ČR, Studijní „úmrtnost“ v prvním roce vysokoškolského studia Zdroj: Matějů, 2016

11 HK ČR, Aktivity HK ČR Strategie vzdělávání HK ČR: Vzdělávací systém musí být jednoznačně provázán s trhem práce. Je třeba sladit nabídku na straně absolventů počátečního vzdělávání a poptávku na straně firem. V současné době je právě nesoulad mezi kvalifikacemi absolventů a požadavky firemní sféry zásadní brzdou rozvoje české ekonomiky. HKČR považuje za nezbytné zavedení kvalitní predikce kvalifikačních potřeb na trhu práce, která by nám dala odpověď na otázku, jaké obory budou na trhu práce žádané v příštích 5-10 letech. Chceme se trvale podílet na provozu a rozvoji Národní soustavy kvalifikací (NSK). Považujeme rovněž za nezbytné standardizovat další vzdělávání (vzdělávání dospělých) s využitím NSK.

12 HK ČR, Aktivity HK ČR Strategie vzdělávání HK ČR – hlavní oblasti zájmu a činnosti: 1) Počáteční vzdělávání – obnovení polytechnické výuky, spolupráce škol, firem a veřejných institucí, podpora odborného vzdělávání, propagace technických a řemeslných oborů, participace na revizích Rámcového vzdělávacího programu 2) Další vzdělávání (vzdělávání dospělých) – NSK, rekvalifikace, standardizace dalšího vzdělávání 3) Kariérové poradenství a podpora vzdělávání pedagogů 4) Informační podpora – predikce, trendy, výzkumy, situace a vývoj v zahraničí 5) Využití evropských programů ve vzdělávání, poradenství

13 HK ČR,