2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková. součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
Úpravy algebraických výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tvorba číselných výrazů
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Lineární rovnice – 1. část
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Sčítání a násobení výrazů
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
FUNKCE 13. Zápis funkční závislosti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Vlastnosti mocniny.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číselné výrazy s proměnnou
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovnice ve slovních úlohách I.
Mocniny Druhá mocnina.
Souhrnný test kvantitativního myšlení
Mocniny Druhá mocnina.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení slovních úloh rovnicemi
Úpravy algebrických výrazov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
VY_32_INOVACE_09 09 rovnost, rovnice autor: Mgr. Tomáš Polák
START QUIZ.
Rovnost versus rovnice
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slovní úlohy o pohybu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková

součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna a odmocniny z jeho trojnásobku: součet druhé mocniny  součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna a odmocniny  součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna a odmocniny z jeho trojnásobku 

Příklad Pomocí zvolených proměnných zapiš výraz, který představuje: a) podíl dvojnásobku druhé odmocniny čísla a třetiny druhé mocniny tohoto čísla b) rozdíl třetí mocniny dvojnásobku čísla a druhé odmocniny poloviny tohoto čísla zmenšeného o dva

Příklad Auto jede rychlostí v. Zapiš výrazem rychlost jiného auta, které jede: a)rychlostí o 10 m  s -1 větší b)dvakrát menší rychlostí c)o třetinu menší rychlostí d)o 10% větší rychlostí

p = i Příklad Zapiš rovnicí: Pavel je o 3 roky mladší než Ivan. Připravíme si neznámé do rovnosti: Pavel je mladší: p  i k p musíme 3 roky připočítat nebo od i 3 roky odečíst p +3 = i nebo p = i - 3

Příklad Děti ve školce si přinesly z domova svá prasátka a začaly porovnávat, kolik mají peněz. Množství peněz, které má každé z dětí, označ pomocí začátečního písmena jeho jména. Zapiš následující údaje pomocí rovností mezi výrazy: a)Andrea má o deset korun méně než Blažena. b)Cecílie má třikrát více než Dan. c)Eva má o patnáct korun více než Franta a Gábina dohromady. d)Honza má pouze polovinu toho, co vlastní Irena a Jana dohromady. e)Katka má tři čtvrtiny částky, kterou vlastní Leoš.