Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Karel Čapek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Mgr. Marie Havránková KAREL ČAPEK Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_300 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Osobnost a dílo Karla Čapka.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Čapek – 2. část Název : VY_32_inovace_11 Český jazyk a literatura.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.04_KAREL ČAPEK NÁZEV:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Karel Čapek NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_12_INOVACE_ , Otčenášek Mgr. Jan Křoustek
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Karel Čapek.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Počátky slovesného umění
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Čapek – 1. část Název : VY_32_inovace_10 Český jazyk a literatura.
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/

Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu ICT-CJ2-2/ 8 Karel Čapek Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorMgr. Alena Kotulová Tématický celek Liter atura Ročník 3. ročník SOŠ Datum tvorby X I AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokyn DUM pro seznámení s životem a dílem Karla Čapka Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora. CZ.1.07/1.5.00/

Karel Čapek – Prozaik, dramatik, novinář, překladatel Nar. Malé Svatoňovice - rodina lékaře Dva sourozenci Helena a Josef (malíř) Dětství prožité v Úpici Gymnázium Hradec Králové, Brno Filozofická fakulta Praha, Berlín, Paříž Redaktor Národních listů a Lidových novin Dramaturg Divadlo na Vinohradech Předseda československého PEN klubu 1925 schůzky s pátečníky a TGM 1935 sňatek s herečkou Olgou Scheinpflugovou Humanista, antifašista, pragmatik

Karel Čapek novinář 1917 redaktor Národních listů 1921 redaktor Lidových novin Autor esejů, sloupků,fejetonů, cestopisných fejetonů a drobných próz pro noviny Snaha o přímý kontakt s čtenářem Cestopisné fejetony: Italské listy, Anglické listy, Výlet do Španěl, Obrázky z Holandska, Cesta na sever Soubor novinářských próz: Krakonošova zahrada (společně s Josefem) Povídky psané pro noviny: Povídky z jedné a druhé kapsy

Karel Čapek prozaik Zářivé hlubiny: inspirace – zkáza Titaniku Boží muka: filozofické detektivní povídky Trapné povídky: prosté všední příběhy Továrna na absolutno: fejetonový utopický román, satira proti násilí, fanatismu, církvi Krakatit: utopický román o nebezpečné třaskavině Hordubal: tragédie sedláka z Podkarpatí Povětroň: letec po havárii umírá nepoznán Obyčejný život: autobiografie železničáře v penzi

Karel Čapek prozaik Hovory s T.G.M.:fiktivní rozhovory s prezidentem Válka s Mloky: román varující před fašismem První parta: román o obyčejných lidech havířích Život a dílo skladatele Foltýna: nedokončeno  Další díla: O nejbližších věcech člověka, Zahradníkův rok, Jak se co dělá, Marsyas čili na okraj literatury, Kritika slov, Kniha apokryfů, Měl jsem psa a kočku, Kritika slov, Dášeňka čili život štěněte, Devatero pohádek

Karel Čapek dramatik Loupežník: první drama, odpor k tradici, střed světa mládí (Loupežník) a stáří (pan profesor) R.U.R.: střet člověka s technikou (ROBOT) Ze života hmyzu: zaostávání morálky ve vztahu k technice (společně s Josefem) Věc Makropulos: téma dlouhověkosti Matka: výzva k boji proti fašismu Bílá nemoc: varování před fašismem >> ukázka ukázka

Zařaď díla do tabulky: Krakonošova zahrada, Krakatit, Věc Makropulos, Hordubal, Ze života hmyzu, Matka, R.U.R., Továrna na absolutno, Povětroň, Bílá nemoc, Italské listy, Cesta na sever, Povídky z jedné a druhé kapsy, Výlet do Španěl, Hovory s T.G.M. Prozaická tvorbaDramata Novinářská tvorba

Řešení Prozaická tvorba Dramata Novinářská tvorba KrakatitVěc MakropulosItalské listy HordubalZe života hmyzu Krakonošova zahrada Továrna na absolutno MatkaCesta na Sever PovětroňR.U.R Povídky z jedné a druhé kapsy Hovory s T.G.M.Bílá nemocVýlet do Španěl

SEZNAM LITERATURY A PRAMENŮ Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje: 1. MARTINKOVÁ, VĚRA. Literatura 1, 1. část teorie literatury. Alternativní učebnice pro 1. – 4. ročník SŠ: Praha, SOCHROVÁ, MARIE. Literatura v kostce pro SŠ: Fragment, 1996.

Obrázky: 1. _capekhttp:// _capek