NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.7.2.R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Advertisements

„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál
Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.
Matematika a její aplikace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Matematika a její aplikace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Soustava lineárních rovnic
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rovnice ve slovních úlohách I.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Řešení slovních úloh rovnicemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Řešení slovních úloh rovnicemi
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Příklady s lineární funkcí
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

A NOTACE : Prezentace je určena na úvod tématu o slovních úlohách řešených soustavou 2 lineárních rovnic o 2 neznámých. Žáci se seznámí s typy úloh, které se postupně naučí řešit. Jeden příklad je uveden jako vzorový, další příklady řeší žáci samostatně, v prezentaci je jen výsledek. Žák, který úlohu správně vyřeší, rozklikne výsledek a objasní svůj postup.

S LOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ POMOCÍ SOUSTAV DVOU ROVNIC SE DVĚMA NEZNÁMÝMI.

T YPY SLOVNÍCH ÚLOH, KTERÉ ŘEŠÍME POMOCÍ SOUSTAVY : Obecné – počítáme množství, cenu,---Slovní úlohy o pohybuÚlohy o společné práciÚlohy o směsích

N ÁVOD : Pozorně přečteme zadání. Vypíšeme důležité údaje a určíme neznámé Každou z podmínek úlohy vyjádříme dvěma výrazy, jejichž hodnoty jsou si rovny Vztah mezi oběma výrazy vyjádříme rovnicí Obě rovnice zapíšeme jako soustavu Vyřešíme soustavu 2 lineárních rovnic o 2 neznámých Provedeme zkoušku=ověříme, zda vypočítané hodnoty odpovídají podmínkám úlohy. Zapíšeme odpověď.

P ŘÍKLAD : Za 3 mléčné čokolády zaplatila Dáša stejnou částku jako za 2 oříškové čokolády.Za všechny čokolády zaplatila celkem 72 Kč. Vypočítejte cenu jedné mléčné a jedné oříškové čokolády. Řešení: cena 1 mléčné čokolády……..x cena jedné oříškové čokolády…..y 3x=2y 3x+2y=72

P OKRAČOVÁNÍ : Řešíme soustavu: 3x-2y=0 3x+2y=72 Zvolíme např.kombinovanou metodu: 6x=72 x= =2y y= 36:2 y= 18 Řešením je [12,18]

Z KOUŠKA : Ověříme, že vypočítané hodnoty odpovídají podmínkám úlohy: Za 3 mléčné čokolády zaplatila Dáša stejnou částku jako za 2 oříškové čokolády. 3.12= =36 Za všechny čokolády zaplatila celkem 72 Kč = 72 Cena jedné mléčné čokolády je 12 Kč, cena oříškové 18 Kč. Platí

Ř EŠTE DALŠÍ ÚLOHY : 1/ V továrně je 820 zaměstnanců. Žen je o 246 méně než mužů. Kolik mužů a kolik žen pracuje v továrně? 2/ Obvod obdélníku se rovná 46m. Délka obdélníku je o 5m větší než jeho šířka. Vypočítejte obsah obdélníku. 287 žen, 533 mužů. a=14m, b=9m, S=126m 2

Ř EŠTE DALŠÍ ÚLOHY : 3/ Sud s vodou měl hmotnost 92 kg. Po odebrání 20% vody měl sud hmotnost 76 kg. Určete hmotnost sudu a původní hmotnost vody. 4/ Bedna se šrouby váží 58 kg. Po odebrání poloviny šroubů byla hmotnost bedny se zbytkem šroubů jen 32 kg. Určete hmotnost bedny a původní hmotnost všech šroubů. Nápověda: Vody zůstalo 80%, tj 0,80 Sud 12 kg, voda 80 kg. Bedna 6 kg, šrouby 52 kg

C ITACE : Matematika pro 9.ročník základní školy 2.díl. Praha: SPN, ISBN