T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Slovní úloha o společné práci
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
49.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Soustavy nerovnic o jedné neznámé
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Lineární rovnice Zobrazení 10 sudých čísel – CYKLUS Suma 10 čísel JK, 2015.
MNOŽINY – poslední příklad
Řešení soustav lin. rovnic
Matematika a její aplikace
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_03 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení soustav lineárních rovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rovnice ve slovních úlohách I.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_42_INOVACE_68_Závěrečné opakování – soustava rovnic
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rovnice ve slovních úlohách III.
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová

ZADÁNÍ Na dvoře jsou slepice a králíci. Dohromady mají 17 hlav a 44 nohou. Kolik je slepic a kolik králíků?

GRAFICKÉ ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ POMOCÍ ROVNICE O JEDNÉ NEZNÁMÉ celkový počet zvířat ……………17 (hlav) počet slepic ……………………. x počet králíků …………………...17 – x celkový počet všech nohou ….. 44 počet nohou slepic ……………. 2x počet nohou králíků …………… 4 ∙ (17 – x)

ŘEŠENÍ POMOCÍ ROVNICE O JEDNÉ NEZNÁMÉ 2x + 4 ∙ (17 – x) = 44 2x + 68 – 4x = 44 – 2x = 44 – 68 – 2x = – 24 x = 12

ŘEŠENÍ POMOCÍ ROVNICE O JEDNÉ NEZNÁMÉ celkový počet zvířat …………. 17 (hlav) počet slepic …………………… x ………… počet králíků ………………… 17 – x ……… 17 – 12 = 5 celkový počet všech nohou … 44 počet nohou slepic …………… 2x ………………….. 2 ∙ 12 = 24 počet nohou králíků ………….. 4 ∙ (17 – x) … 4 (17 – 12) = Na dvoře je 12 slepic a 5 králíků.

ŘEŠENÍ POMOCÍ SOUSTAVY 2 LINEÁRNÍCH ROVNIC O 2 NEZNÁMÝCH celkový počet zvířat ………….. 17 počet slepic ……………………. x počet králíků …………………… y celkový počet všech nohou ….. 44 počet nohou slepic ……………. 2x počet nohou králíků …………… 4y

ŘEŠENÍ POMOCÍ SOUSTAVY 2 LINEÁRNÍCH ROVNIC O 2 NEZNÁMÝCH x + y = 17 2x + 4y = 44 – 2x – 2y = – 34 2x + 4y = 44 2y = 10 y = 5 x + 5 = 17 x = 12

celkový počet zvířat …………. 17 počet slepic …………………… x ………… 12 počet králíků ………………….. y ………… 5 celkový počet všech nohou ….. 44 počet nohou slepic ……………. 2x …… ∙ 12 = 24 počet nohou králíků …………… 4y ………... 4 ∙ 5 = Na dvoře je 12 slepic a 5 králíků.

Z DROJE : Archiv autora