- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_02_Sloveso „can“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM: 4.,
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
PRESENT SIMPLE přítomný čas prostý kladné oznamovací věty Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Přítomný čas prostý.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_04.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_06_Přítomný čas prostý AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Přítomný čas – prostý (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Present simple - question
VY_32_ Present simple - negative Project 1
/mít něco rád, rád něco dělat/
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
Název školy: Základní škola Městec Králové
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj5_47
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Present simple Negative +question
Past simple – minulý čas prostý
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
1st part Present simple tense Prostý přítomný čas.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Transkript prezentace:

- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících

-Při tvorbě kladné věty zůstává sloveso v základním tvaru kromě 3. osoby čísla jednotného. Zde přidáváme ke slovesu koncovku –s, popř. –es Ilivewe live you liveyou live he livesthey live she lives it lives

Koncovka –s: like she likesmeet she meets writeshe writesreadshe reads Koncovka –es: -se přidává ke slovesům končícím na –ss,-tch, -sh, -x, -o missshe misseswatchshe watches washshe washesboxshe boxes goshe goesdoshe does !! – po souhlásce změkčujeme –y: try – tries, cry - cries

Bydlím v malém městě. I live in a small town. Moje maminka pracuje v továrně. My mum works in a factory. Naši kamarádi jezdí do školy autobusem. Our friends go to school by bus. Váš pes má rád naši kočku. Your dog likes our cat.

-při tvorbě otázky musíme použít pomocné sloveso DO a pro 3.osobu č. j. DOES -tato pomocná slovesa stojí před podmětem -hlavní (plnovýznamové) sloveso je v základním tvaru Do you live in Prague?Bydlíš v Praze? Do your parents play tennis?Hrají tvoji rodiče tenis? Does Jack like ice-cream?Má Jack rád zmrzlinu? Does the teacher speak English?Mluví ten učitel anglicky? Where do they go every day?Kam oni jezdí každý den? What do you do?Co děláš?

Jíš rajčata? Do you eat tomatoes? Mají tvoji přátelé rádi zvířata? Do your friends like animals? Žije Peter v Londýně? Does Peter live in London? Pracuje jeho maminka v továrně? Does his mum work in the factory? Kam jezdíš o víkendu? Where do you go at the weekend?

Kladné: Yes, I do.Yes, we do. Yes, you do.Yes, you do. Yes, he does.Yes, they do. Yes, she does.Do you speak English?Yes, I do. Yes, it does.Does Mike read books?Yes, he does. Záporné: No, I don´t.No, we don´t. No, you don´t.No, you don´t. No, he doesn´t.No, they don´t. No, she doesn´t.Do they play squash? No, they don´t. No, it doesn´t.Does Pete love chocolate?No, he doesn´t.

-při tvorbě věty záporné používáme pomocné sloveso DO NOT – DON´T a pro 3.os.č.j. DOES NOT – DOESN´T -Toto pomocné sloveso stojí mezi podmětem a hlavním slovesem, hlavní sloveso je v základním tvaru I don´t wash up.Já nemyji nádobí. You don´t live here.Ty zde nebydlíš. Paul doesn´t go out.Pavel nechodí ven. Jenny doesn´t drive a car.Jenny neřídí auto. My dogs don´t sleep outside.Moji psi nespí venku.

Moje babička nečte noviny. My grandma doesn´t read newspapers. Děti nemají rády domácí úkoly. Children don´t like homework. John si neustýlá postel. John doesn´t make his bed. Bob a Dick nejezdí lyžovat. Bob and Dick don´t go skiing. Nemám rád zimu. I don´t like winter.

Doplň do vět vhodné sloveso z následujícíhovýběru: sit write speak dance sleep work I…………….. in a hospital. (záporná) Where …… you ………. at school? Mary …………. letters every weekend. ……. your friend …….. English? Dave ………. very well. He likes music. They ……………… well. They have bad dreams. (záporná)