3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Vstupní zařízení počítače
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Počítačová grafika IPechová
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Skener
Přídavná zařízení.
na interaktivní tabuli
III/2 XVII ABC
Tiskárny.
Opáčko Jak funguje CD-ROM, jak čte data?
Počítačová grafika Základní pojmy.
Informační a komunikační technologie
18. Počítačová grafika, prezentace
Radka Meluzínová, 4. I.. Rozdělení scannerů Černobílý scanner umožňuje snímat jen v odstínech šedi, barevné odstíny jsou do nich převedeny. Barevný.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Základní pojmy počítačové grafiky
Skener.
Vstupní a výstupní zařízení
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
Tomáš Knopp Skenery.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Skenery.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Technické vybavení pro zpracování grafiky Jan Přichystal.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PC Vstupní periferie.
Počítačová grafika – rastrová grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Užití skeneru.
Podle principu tisku se dělí na:
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Scanner.
Vstupní počítačová zařízení
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
TISKÁRNY.
Základní pojmy a principy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Počítačová grafika.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Periferní zařízení počítače - opakování
Výstupní zařízení počítače - skener
PC Vstupní periferie.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Výstupní zařízení - skener
Základní pojmy z počítačové grafiky
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

3.3 scanery

 zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text  pro převod obrázku na text se používá program OCR – optical charakter recognition

3.3.1 připojení  paralelní port LPT  USB  síťové většinou v kombinaci s kopírkou

3.3.2 provedení  ruční  průchodové též bubnové většinou pro větší formát  stolní podavač foto držák kinofilmu …  další čtečka čarového kódu

ruční

datapen

bubnový

čtečka čarového kódu

3.3.3 charakteristiky  DPI dots per inch počet bodů na palec (2,54 cm) udává kvalitu nasnímaného obrázku volíme dle dalšího použití obrázku  1200 DPI – pokud chceme zvětšovat  300 DPI – pro běžné snímání  hloubka barev určuje počet rozlišitelných barev čb – true color (paměťová náročnost) volíme dle dalšího použití obrázku  formát  další doplňky podavač přídavná tlačítka …  rychlost

3.3.4 princip činnosti  RGB red green blue z těchto 3 barev vznikne libovolná barva Aditivní model

CCD charge coupled device  zdroj světla je zářivka umí i průsvitné materiály  od předlohy se světlo odrazí a přes optickou soustavu dopadne na snímací prvky  nevýhody doba zahřátí lampy citlivé na nastavení optiky

CIS contact image senzor  zdroj světla jsou 3 řádky LED diod jsou integrované přímo do čtecí hlavy odpadá problém s optikou  výhody lehčí napájení 5V – USB delší životnost čtecí hlavy  nevýhody neumí transparentní předlohy