OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Advertisements

Srovnávací a vědomostní test
Výlet do české literatury
OSVOBOZENÉ DIVADLO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách
Obecné poučení o literatuře
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_02
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pohádek, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími autory.
DIVADLO SEMAFOR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Spisovatelé a ilustrátoři
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_293_ČJ9
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_300_ČJ9
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
LITERÁRNÍ KVÍZY 17 VY_32_INOVACE_A17
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_218_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_271_ČJ8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Literární kvíz ROČNÍK: 8. PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Josefa Omelková

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: D POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Prezentace je určena k procvičení a upevnění učiva týkající se literárních pojmů, tvorby autorů, základních znalostí týkající se literární teorie. Žáci si formou kvízu připomenou některé lit. pojmy, výrazné představitele, základní lit. směry. Společně zhodnotíme vypracovaný text a doplníme daná zadání o další znalosti z oblasti literární výchovy, tj. dílo, život, hlavní myšlenka, postava, charakteristika prostředí apod.. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci si formou kvízu připomenou základní lit. druhy a žánry, zopakují si základy literární teorie. Pracují s textem – Slovníček literárních pojmů a autorů - rozvíjí svůj pozitivní vztah k literatuře. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Žáci si zopakovali poznatky týkající základních literárních pojmů a významných představitelů v české literatuře.. Byli vyzváni k napodobení kvízových otázek. ZDROJ: vlastní tvorba

Literární kvíz 1. Nakladatelství pro děti se jmenuje : a) Melantrich b) Albatros c) Odeon 2. Autorem slov naší hymny je : a) J.Neruda b) J.K.Tyl c) K.H.Borovský 3. Vysvětli pojem personifikace a uveď 2 příklady

4. Radek Pilař patří mezi přední české : a) spisovatele knih pro děti b) režiséry filmů pro děti c) ilustrátory českých knih 5. Tvůrcem postav Spejbla a Hurvínka byl : a) J. Skupa b) M. Kirschner c) M. Kopecký 6. Ondřej Sekora patří mezi naše přední : a) spisovatele knih pro děti b) ilustrátory českých knih c) spisovatele a ilustrátory knih pro děti

7. Kdo je českým nositelem Nobelovy ceny ? 8. Na motivy díla B. Hrabala byl natočen film : a) Postřižiny b) Vesničko má středisková c) Zlatí úhoři d) Černí baroni 9. Osvobozené divadlo je spjato s dvojicí : a) Suchý – Šlitr b) Voskovec – Werich c) Šimek – Grossman d) Sobota - Dvořák

10. Petr Bezruč vstoupil do literatury bás. sbírkou : a) Kytice b) Slezské písně c) Maminka 11. Starořeckému epikovi Homérovi je připisováno autorství: a) Ezopovy bajky b) Epigramy c) Ilias, Odyssea 12. Literární dílo vyznačující se dějovostí, vyrůstající z kořenů bájesloví- šířeného ústním podáním je : a) lyrika b) epika c) epitaf

13. K názvům děl přiřaď správný druh lit. žánru : pohádka, balada, drama, sociální balada, komedie, legenda, bajka Vrána a liška …………………………………… Svatební košile ………………………………. Bílá nemoc …………………………….. Život Konstantinův ……………………….. Zdravý nemocný …………………………. Ostrava ……………………………… Lakomá Barka ……………………………………

14. Krátký příběh se zvířecími hrdiny a mravním naučením je : a)bajka b) pohádka c) román 15. Úspěšný film Zd. Svěráka, který režíroval jeho syn, se jmenuje : a) Obecná škola b) Forrest Gump c) Postřižiny

Literární kvíz – řešení 1. Nakladatelství pro děti se jmenuje : a) Melantrich b) Albatros c) Odeon 2. Autorem slov naší hymny je : a) J.Neruda b) J.K.Tyl c) K.H.Borovský 3. Vysvětli pojem personifikace a uveď 2 příklady zvláštní druh metafory – zosobňování, oživování : Voda šeptá, stromy pláčou …

4. Radek Pilař patří mezi přední české : a) spisovatele knih pro děti b) režiséry filmů pro děti c) ilustrátory českých knih 5. Tvůrcem postav Spejbla a Hurvínka byl : a) J. Skupa b) M. Kirschner c) M. Kopecký 6. Ondřej Sekora patří mezi naše přední : a) spisovatele knih pro děti b) ilustrátory českých knih c) spisovatele a ilustrátory knih pro děti

7. Kdo je českým nositelem Nobelovy ceny ? Jaroslav Seifert, Jaroslav Heyrovský 8. Na motivy díla B. Hrabala byl natočen film : a) Postřižiny b) Vesničko má středisková c) Zlatí úhoři d) Černí baroni 9. Osvobozené divadlo je spjato s dvojicí : a) Suchý – Šlitr b) Voskovec – Werich c) Šimek – Grossman d) Sobota - Dvořák

10. Petr Bezruč vstoupil do literatury bás. sbírkou : a) Kytice b) Slezské písně c) Maminka 11. Starořeckému epikovi Homérovi je připisováno autorství: a) Ezopovy bajky b) Epigramy c) Ilias, Odyssea 12. Literární dílo vyznačující se dějovostí, vyrůstající z kořenů bájesloví- šířeného ústním podáním je : a) lyrika b) epika c) epitaf

13. K názvům děl přiřaď správný druh lit. žánru : pohádka, balada, drama, sociální balada, komedie, legenda, bajka Vrána a liška - bajka Svatební košile - balada Bílá nemoc - drama Život Konstantinův - legenda Zdravý nemocný - komedie Ostrava - sociální balada Lakomá Barka - pohádka

14. Krátký příběh se zvířecími hrdiny a mravním naučením je : a)bajka b) pohádka c) román 15. Úspěšný film Zd. Svěráka, který režíroval jeho syn, se jmenuje : a) Obecná škola b) Forrest Gump c) Postřižiny