VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor : Mgr. Martina Najmanová Vytvořeno: Ročník: III. Vzdělávací oblast: Český jazyk a jazyková komunikace Anotace: Prezentace a obsah v ní slouží k práci s textem, orientace v textu, jeho pochopení a splnění daných úkolů
Telefonní omyl Daniela Fischerová „Haló, haló! Je tam Emil?“ „Jaký Emil? To je omyl!“ „Cože? Že se Emil nemyl?“ „Říkám, že tu není Emil!“ „On si Emil něco zlomil?“ „Tady žádný Emil nebyl!“ „Co to slyším, Emil zlobil?“ „Dejte pokoj, prosím vás!“ „Já už nemám na vás čas!“ „Tak Emila pozdravujte!“ „Zítra budu volat zas!“
Úkoly pro šikovné a bystré žáky 1.Poznáte, zda je ukázka psaná prózou či veršem (poezií)? Správnou odpověd zapište do rámečku. 2.Doplňte ke slovům zlomil, Emil, vás slova, která se rýmují (všimněte si, jak jednotlivé řádky končí) zlomil = Emil = vás =
Spojíte-li všechna čísla po sobě, zjistíte, jaká věc způsobila omyl
Zahrajete si s kamarádem tuto scénku ve třídě, a také si ukažte, jak správně telefonovat. Pamatujete si některá důležitá čísla? RZS __________ Policie _____________ Hasiči ______________
Vypiš z ukázky druhy vět VĚTA TÁZACÍ (?) ………………………… ………………………… ………………………… ………………………… ………………………… ………………………… ………………………… ………………………… … VĚTA ROZKAZOVACÍ (!) VĚTA ZVOLACÍ (!) ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……………………………… ……
METODICKÝ LIST Č.3: S dětmi si zkoušíme v různých dvojicích telefonní rozhovor Č.4, peozie Č.5: po spojení čísel vznikne telefon Č.6: RZS 155, Policie , Hasiči 150 Č.7: Rozdělujeme druhy vět Obrázky použity z nabídky Klipart MS 2003: