Českomoravská myslivecká jednota (prezentaci mějte vždy spuštěnou v režimu prezentace, spustit ji můžete příslušným tlačítkem, či klávesou F5)
Velmi často se Den dětí spojuje s Mysliveckým odpolednem, s Mysliveckým dnem, protože probíhají v měsíci červnu. Pokud děti, školy a veřejnost půjdou do přírody, pak náplň těchto dní je velmi pestrá podle možnosti, kde se nachází obec, město, škola, jestli jdou do obory, do skanzenu, na návštěvu myslivny, na hřiště. V časovém předstihu je nutné domluvit aktivity, stanoviště, účastníky, pomůcky, náplň, odměny, oslovit sponzory a připravit harmonogram dne, půldne. Formou plakátku, pozvánkou v regionálním tisku a rozhlasu, osobní návštěvou, seznámím veřejnost s akcí Dbám na to, aby byly při propagaci akce zodpovězeny tyto otázky: KDY, KDE, KDO, PROČ, CO A S KÝM, setkání proběhne. Připravím odměny.
Ve spolupráci s kynology, ukázky plemen, práce loveckých psů, přednáška. Ve spolupráci se sokolníky, ukázky a práce dravců, přednáška. Myslivecké troubení, seznámení s lesnicí, borlicí, s lesním rohem, signály k zahájení, k ukončení, ke svačině, vše spojeno s přednáškou. Poznávací stezka: připravit krátkou (1 km) stezku v terénu, exponáty, pobytové stopy, dřeviny, byliny, stopy zvěře. Spolupráce s ornitology, mají vypracovaný školní výchovný a výukový program. Na místě připravit vycpaniny, obrázky, shozy, trofeje, zbraně. Střelectví: střelba ze vzduchovky střelba z luku házení šipek na přírodní terče ukázky střeleb na asfaltové holuby
Poznávání stop a hlasů zvěře. Rozvoj pohybových schopností: opičí dráha, lezení v lanoví, házení šišek na terč vytyčený na zemi, řezání dřeva, výroba ptačí budky, přechod po nepravidelně vysokých a různě vzdálených špalcích dřeva, přechod po nezpevněné lávce, indiánský tenis, bezpečné rozdělávání ohně, jak se vyrábí herbář, chytání rybiček (klacek, provázek, očko, láhev) Skládání puzzlí s mysliveckou a přírodovědnou tematikou. Výroba lesního zátiší, soutěž (tvorba ze šišek, plodů, mechu, větviček, hub, z bylin) Pohádkový les, setkání s lesními skřítky, vílami, Krakonošem, se sojkou - s pohádkovým pasem děti plní na jednotlivých stanovištích úkoly spojené s přírodou. Poznávací stezku mohou procházet nejen jednotlivci, ale mohou být vytvořené dvojice, trojice.
Kresba, koláž na téma myslivost, vyhodnocení nejlepších. Soutěž v pexesu, v hracích kartách, s přírodní tématikou (stromy, zvěř). Bavíme se sami: vytvoříme skupiny dětí, zazpívají písničku, řeknou básničku s tematikou přírody, vymyslí slogan k přírodě, ke zvěři, vše formou soutěže a vyhodnocení. Křeslo pro hosta: povídání s hostem (myslivec, pamětník, účastník NF ZST atd.). Tajemné pytlíčky: poznáváme přírodu díky našim smyslům (mech, tráva, kůra, šišky, větvičky).