Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12-17 Mladší školní věk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/11 – Péče o novorozence a kojence.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Školní fórum Jarní škola NSZM - Litoměřice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Postnatální období–předškolní věk
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
VY_32_INOVACE_EV_8A_15M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Využívání informačních a komunikačních technologií, etická.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Dětský klub Malý drak.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Ráček.
VY_32_INOVACE_EV_8A_14M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Využívání informačních a komunikačních technologií, etická.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Gymnasium Jižní Město Praha
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Předškolní, školní období a dospívání
DUM_003/ ČLOVĚK A JEHO SVĚT/ ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA/ VYDMUCHOV/ŠŤÁSTKOVÁ/ 2012 Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Právo sociálního zabezpečení
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
JAK SE ŽIJE S AUTISMEM.
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Práva a povinnosti členů rodiny
Právo sociálního zabezpečení
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
Centra kolegiální podpory
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Týrané, zanedbávané dítě, dítě z nepodnětného prostředí
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Základní škola Ořechov škola s radostí…
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk

Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č.17

Mladší školní věk - jedná se o období mezi 6 až 11 rokem - s nástupem dítěte do školy začíná pro dítě nové období a změny se projeví i v životě celé rodiny - začínají školní povinnosti, dítě se začleňuje do dětského kolektivu, důležitou roli hraje osobnost učitele

Vývoj dítěte : -dítě se vyvíjí fyzicky i psychicky -dítě roste a mění se jeho tělesná váha -rozvíjí se řeč, získává nové informace, učí se číst, psát, počítat -dochází k posunu v rozvoji hrubé motoriky v oblasti sportovních aktivit - rozvoj jemné motoriky – koordinace zraku a činností

Pár pravidel pro rodiče: 1, vše v klidu a pohodě - zájem o školní povinnosti dítěte by měla projevovat celá rodina - úkoly a učení by měl dělat s dítětem rodič - malý školák potřebuje čas, toleranci, radu laskavost a trpělivost

2, pozor na pozornost - nervový systém dítěte je dosud nezralý - soustředí se na jednu věc a na začátku školní docházky kolem 10 minut 3, úkoly střídat - pro dítě je nutný odpočinek mezi činnostmi 4, odstranit rušivé podněty - místo pro učení bez hraček, televize apod.

5, důležité je umět pochválit a povzbudit - za dobrý výkon, snahu, činnost 6, zajímat se o školu, ale i jiné aktivity dítěte - spolupracovat s paní učitelkou - podporovat dítě v zájmové činnosti - účastnit se aktivit společně s dítětem