Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Advertisements

Půdy:.
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Česká republika Půdní pokryv Z_103_Česká_republika_Půdní_pokryv
PEDOSFÉRA.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
PEDOSFÉRA Pedosféra je půdní kryt Země vzniklý přeměnou svrchní části litosféry působením organizmů za účasti slunečního záření, vzduchu a vody. Pedogeografie.
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
Pedosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími pedosféru. Materiál je plně funkční pouze.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
Elektronická učebnice - I
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
PEDOSFÉRA.
PEDOSFÉRA.
Jakub Meloun Daniel Tureček David Berka 4. ročník
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Pedosféra.
Půda je neobnovitelný a nenahraditelný přírodní zdroj.
Vlastnosti půdy Autor: Mgr. Miloslav Šůstek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Půdy (pedosféra) 9. února 2006 X.
Půdy.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Půdy České republiky Igor Dostal.
PŮDY.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
PEDOSFÉRA.
Pedosféra.
David Fischer a Ladislav Odvárka 9.A
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
PEDOSFÉRA.
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Transkript prezentace:

Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda vzniká zvětráváním a rozpadem hornin dle chemických vlastností a vlivu podnebí = půdní typy hlinité jsou nejvhodnější pro zemědělství

Půdní typy v ČR černozem = má vysoký obsah HUMUSU nejúrodnější část půdy - nachází se v nížinách, kde je teplejší podnebí hnědozem = stále velmi úrodná - nachází se i na pahorkatinách hnědé půdy - nacházejí se na pahorkatinách, vrchovinách = zemědělsky vhodné, jsou nejrozšířenější HUMUS =

podzolové půdy= nejméně úrodné - nacházejí se v horských oblastech EROZE= přirozené rozrušování a odnos půdy, hornin, apod. Způsobena vlivem: A A a nivní půdy = většinou louky - nacházejí se v blízkosti řek větru vody ledu, atd.

Černozem v Polabí

Eroze pole u Přerova n. Labem

Použité zdroje Str. 5 Str. 6 a_nad_Labem.jpg Pozn.: Všechny internetové stránky byly použity Aplikace Microsoft Office PowerPoint

Očekávaný výstup: Žák porovnává a přiměřeně hodnotí půdní typy v ČR. Orientuje se v základních zeměpisných pojmech a geografických prvcích. Učivo: Půda v ČR Rozsah: 30 minut Další pomůcky: doprovodný obrazový materiál, učebnice, mapa ČR Ověřeno dne: v 9. třídě