Kteréveličinymusíšzměřitnebo znát,abysurčilrychlostrovnoměrného pohybutělesa? Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa.
Advertisements

nerovnoměrného pohybu tělesa
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Dráha, rychlost, čas.
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Rovnoměrně zrychlený pohyb
Přímočarý Křivočarý Rovnoměrný Nerovnoměrný Posuvný Otáčivý
Rychlost rovnoměrného pohybu
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Rovnoměrný pohyb – test 1
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Pohyb a klid.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Jakým způsobem lze zjistit, že řidič na dálnici v daném úseku překročil povolenou rychlost 130 km/h? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pohyb těles-fyzika hrou
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Rovnoměrný pohyb s1=s2=s3 t1=t2=t3
Nerovnoměrný pohyb.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Rovnoměrný pohyb konstantní (stejná) rychlost
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet rychlosti. Obvod Země je přibližně km. Jakou rychlostí se Země otáčí? st v =v =v =v = v = = km 24 h v = 1667 km/h km h Země se.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Co je pohyb?.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
Transkript prezentace:

Kteréveličinymusíšzměřitnebo znát,abysurčilrychlostrovnoměrného pohybutělesa? Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu

Kliknutím na list prezentace se objeví otázka a nebo příklad na výpočet rychlosti rovnoměrného pohybu. Časový limit na zodpovězení otázky je 60 sekund, na výpočet příkladu 4 minuty. Kliknutím na list prezentace se objeví správná odpověď a nebo správně vyřešený příklad.

Kteréveličinymusíšzměřit,nebo znát,abysurčilrychlostrovnoměrného pohybutělesa? START 0 s15 s30 s45 s60 s

Abychommohliurčitrychlost rovnoměrnéhopohybu,musíme znát dráhua dobu pohybutělesa.

Napišvzorecprovýpočetrychlosti rovnoměrnéhopohybutělesa. START 0 s15 s30 s45 s60 s

Rychlost rovnoměrného pohybu se vypočítá: v = s t v = rychlost rovnoměrného pohybu s = dráha t = čas [s, h] [ m/s, km/h ] [m, km]

Vysvětli,coznamená,žerychlost tělesaje: START 0 s15 s30 s45 s60 s 2 m s ? rovnoměrnéhopohybu

To znamená, že těleso urazí rovnoměrným pohybem za 1 s dráhu 2 m, za 2 s dráhu 4 m, za 3 s 6 m…

Vlaštovkapřisvécestěnajihuletěla rovnoměrným START 0 min1min2 min3 min4 min pohybem 115 m za 5 s. Předhonilabyholuba,kterýletírychlostí 95 km h ?

v = 115 m 5 s = 23 m s Protože 1 m s =3,6 km h 23 m s =23. 3,6 = 82,8 km h 82,8 km h < 95 km h Vlaštovka holuba nepředhoní.

Atletproběhlúsekzávodnídráhyo délce rychlostí START 0 min1 min2 min3 min4 min proběhl tento 3,6 kmrovnoměrnýmpohybem za12 minut.Jakou úsek?

s = 3,6 km = m t = 12 min = 720 s v = x [ m/s ] v = = s t m 720 s =5 m s =18 km h Atlet proběhl úsek rychlostí 5. m s

Žirafauběhlarovnoměrnýmpohybem dráhu F 7 START 0 min1 min2 min3 min4 min rozhodni, se 280 mza20 s. Podletabulkyrychlostí zdabyzávodníkůňpředhonilžirafu?

s = 280m t = 20 s v = x [ m/s ] v = = s t 280 m 20 s = 14 m s = Podle informativní tabulky F7 rychlost závodního koně je 20. Žirafa by závodního koně nepředběhla. m s

Kdourazízastejnýčas 30 km/h, START 0 s15 s30 s45 s60 s cyklista,nebo většídráhu? Traktor,kterýjederychlostí kterýsepohybuje rychlostí19 km/h?

Traktor urazí větší dráhu, za 1 hodinu konkrétně 30 km. Cyklista urazí pouze 19 km.

Uveďpříkladyrovnoměrnéhopohybu v START 0 s15 s30 s45 s60 s praxi. dráhu?

Pohyb pojízdného schodiště (eskalátoru) v metru nebo v obchodním domě. Pohyb konce vteřinové ručičky u hodin. Pohyb dopravníku.

Jenaobrázkugrafrovnoměrného START 0 s15 s30 s45 s60 s pohybu? s [km] t [h] Jakourychlostísetělesopohybuje?

Na obrázku je graf rovnoměrného pohybu. Těleso se pohybuje rovnoměrným pohybem rychlostí 30 km/h.

Poznáš,kteréautosepohybuje START 0 s15 s30 s45 s60 s rovnoměrnourychlostí? A B

Je to auto A, protože se pohybuje plynule. Auto B nejdříve jede pomalu, v dalším úseku se pohybuje rychle a proto koná nerovnoměrný pohyb.

Zdroje obrázků: [cit ]. Autorem obrázku aut je Zdeněk Hanzelín.