Šikana mezi dětmi a ve školách Vypracovala: Terezie Daňková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Advertisements

„Preventivní aktivity MV - bezpečný prostor pro seniory“
UPLATNĚNÍ ONLINE TECHNOLOGIE VE VÝUCE SESTER
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Agrese a šikana jako pedagogické jevy
Metodici prevence při PP
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní násilí Agresivita Šikana.
VY_32_INOVACE_VkZ Druhy a formy násilí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Rodinné prostředí žáka
ŠIKANA Mgr. Radka Mrázová.
Aplikovaná psychologie
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_20.
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
Koncepce ošetřovatelství
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Vzájemná pomoc Petr Machala. Alfred Adler říkal, že člověk usiluje získat osobní moc neúspěch může vyvolat pocit méněcennosti Jste v něčem lepší než ostatní?
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Novinky ve specializačním vzdělávání
DLOUHODOBÝ ZÁMĚR VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE (2012 – 2016)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) Registrace 10:00 – 10:15 I. blok 10:15 – 11:00 Jitka Zukalová, MPSV, poradce EURES ČR Obsah: srovnání.
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Experiment
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Pedagogická diagnostika
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
MOBBING JAKO FENOMÉN NARUŠUJÍCÍ KLIMA ŠKOLY A JEJÍ SPOLEČENSKÉ POSLÁNÍ Jihlava, Krajský úřad Tomáš Čech Katedra sociální pedagogiky Pedagogická.
N ÁRODNÍ CENTRUM BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU „Nebezpečí číhá všude“ workshop Brno 2011.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Sociálně-právní ochrana dětí Úvod do předmětu Ukončení: klasifikovaný zápočet Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích aktivní práce na seminářích.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Literatura Filozofie. Základní literatura McGREAL,Ian,P. Velké postavy východního myšlení. Slovník myslitelů. Praha: Prostor, ISBN
Teorie a metodika výchovy ÚVOD Jan Nehyba. Ukončení semináře Průběžné úkoly, které je zapotřebí vložit do odevzdáváren (často něco přečíst a napsat o.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Partnerské násilí Osobnost agresora.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Terapie pachatelů domácího násilí
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
seminář Teorie a metodiky výchovy
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociologie - projekt 2. C.
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
Volnočasové aktivity a jejich řízení
Teorie a metodika výchovy
Školská sociální práce
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Novinky v preventivně výchovné činnosti u HZS ČR
Domácí násilí.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Šikana mezi dětmi a ve školách Vypracovala: Terezie Daňková

Klíčová slova Šikana Agresor Oběť Dítě Škola Újma

Cíle Přiblížení pojmu šikana a její představení veřejnosti Poukázání na psychické i fyzické újmy způsobené šikanováním Vyhledání příčin a záměrů šikany Popis možných pachatelů a obětí tohoto chování

Použité metody Odborná literatura Rozhovory s pedagogickými pracovníky na základních a středních školách Analýza videozáznámů šikanování dostupných na internetu či přímo k tomu určených vzdělávacích filmů Dotazníky

Obsah Úvod

Použitá literatura BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. První vydání, Praha: ISV nakladatelství, ISBN ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. První vydání, Praha: Portál, ISBN ČERNOCH, Felix, et. al. Šikaně stop! Praha: Ministerstvo obrany ČR – AVIS, ISBN HAŠKOVCOVÁ, Helena. Manuálek o násilí. Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, ISBN X HERZOG, Rupert. Násilí není řešení: prevence násilí a management konfliktu ve školách. První vydání, Plzeň: Nakladatelství Fraus, ISBN FIELDOVÁ, Evelyn M. Jak se bránit šikaně. První vydání, Praha: Nakladatelství IKAR, ISBN GAJDOŠOVÁ Eva – HERÉNYIOVÁ Gabriela. Rozvíjení emoční inteligence žáků: prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími. První vydání, Praha: Portál, ISBN SMETÁČKOVÁ Irena – BRAUN Richard. Homofobie v žákovských kolektivech. Praha: Úřad vlády ČR, ISBN KREJČÍŘOVÁ Olga – GOLDOVÁ Věra. Soubor přednášek z konference ”Drogy a šikana – stále v nebezpečí” První vydání, Vsetín, ISBN