TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Advertisements

LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Školní rok Změny na MŠMT  Nový ministr školství prof. PhDr. Petr Fiala, PhD., LL.M, od Náměstci: 1. Náměstek ministra Mgr. Jiří.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Plánování ve školní tělesné výchově
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Problematika studentů se sluchovým postižením na VŠ
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
3. Metody pedagogické diagnostiky
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Individuálně vzdělávací plán
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 9. října 2017
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Školní poradenské pracoviště
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
Úvodní přednáška pro 1. ročník
SAMOSTATNÉ ODBORNÉ PRÁCE Národní ústav pro vzdělávání
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012

Školní rok 2010/2011- poprvé JZZZ v oborech kategorie E 2 základní otázky – jaké jsou obory kategorie E ?  nižší podíl teoretického vzdělání  příprava na výkon většinou rutinních pracovních činností manuálního charakteru  problematické je pokračovat v dalším vzdělávání  méně náročná řemeslná či dělnická povolání – jací jsou žáci oborů kategorie E ?

Počty žáků v 1, 2. a 3. ročníku oborů kategorie E ve šk. r. 2010/11 1. ročník ročník ročník 3380 Celkem: Celkově zaujímají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (dále SVP) 68,2%. Výrazný podíl žáků s dg. mentální postižení (7832 žáků)

Je zde možné uplatnit u ZZ princip JZZZ? Jak by mělo být koncipováno? Červen konzultace k tvorbě JZZZ ve školách, které obory kategorie E vyučují Učitelé potvrdili, že JZZZ bude možné využívat Lze využít JZZZ oborů kategorie H – ale je nutné je upravit

Rozdíly v JZZZ oborů E a oborů H - nejsou zde pokyny pro žáky tím je zdůrazněna role učitele a individuální přístup - nelze zařadit samostatnou odbornou práci samostatnost při zpracování SOP a prezentaci při ZZ by žákům činila potíže - zjednodušeny jsou otázky ze světa práce ty jsou důležité pro podporu zaměstnatelnosti žáků - témata jsou koncipována většinou jednodušeji - podklady pro žáky (ÚZ), jednodušší testy (PíZ)

Využití JZZZ v oborech kategorie E ve školách pilotní ověřování JZZZ 2010/2011  JZZZ využilo 28 % škol s obory kategorie E alespoň v jednom z vyučovaných oborů  JZZZ se vždy využívá v souladu s vyhláškou č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění vyhlášky č 147/2011 Sb. Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 116/2011

Postup školy při využívání JZZZ pro žáky se SVP  možnost formálních úprav JZZZ ( větší písmo, obrázky)  využití spolupráce s PPP či SPC ve kterém žákovi byla diagnostikována SVP  možnost uzpůsobit podmínky průběhu zkoušky (delší čas na praktickou zkoušku, pomoc při písemné zkoušce, tlumočení u ústní zkoušky - vyhláška č 73/2005 Sb.) Otázka: Plní JZZZ i zde funkci standardu? Cíle speciálního vzdělání: Začlenění žáka do společnosti a zaměstnatelnost žáka, byť i nebude mistrem v oboru.

Děkuji za pozornost jednotneho-zadani-v-oborech-vzdelani