Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Advertisements

Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Informační systémy podnikové systémy CRM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Předmět: Řízení podniku 1
9.Komunikace.
Analýza makro a mikroprostředí
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Společenská odpovědnost organizací
Marketingová komunikace
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Ing. Martin Jahn, MBA – místopředseda vlády pro ekonomiku (Úřad vlády, nábřeží Eduarda Beneše 4, Praha1)12. dubna Strategie Hospodářského Růstu inovace.
MARKETING.
Prosperita organizace
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Podnikatelský plán struktura plánu.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Manažerské implikace modelu Balanced Scorecard Managerial implications of the Balanced Scorecard Model Josef F. Palán.
Personální plánování.
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Řízení a kontrola ve veřejné správě
8. Marketing.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 1: Charakteristika MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
IPs Strategické řízení a plánování ve školách a v územích Hlavní cíl projektu Zlepšit strategické řízení a plánování ve školách a v území prostřednictvím.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Ekonomika malých a středních podniků
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Ekonomika malých a středních podniků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Transkript prezentace:

Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP

Marketing = filosofie businessu _________________________________________________________________________________ Marketing je filosofií businessu. V souvislosti s marketingovým řízením podniku je nutné dodržovat základní principy marketingu, kterými jsou marketingový přístup a marketingová orientace na zákazníka.

Marketingový přístup _________________________________________________________________________________ Marketingová orientace na zákazníka vychází z těchto výzev: Zákazníkovy potřeby musí být naší hlavní prioritou. Porozumění zákazníkům musí být náš trvalý zájem. Inovace musí být považována za nevyhnutelnou, nikoli za nepotřebnou.

Marketingový přístup _________________________________________________________________________________ Za základní marketingové teze považujeme: Hlavním cílem marketingu je uspokojování potřeb a přání zákazníků. A to nejen potřeb a přání již existujících, ale i zcela nových, o kterých ještě zákazníci nemají tušení. Marketing musí být prováděn nepřetržitě, nikoli jednorázově. Marketing musí být založen na marketingovém výzkumu, který slouží k předvídání a identifikaci zákazníkových potřeb a skrytých přání. Marketing musí být součástí úsilí všech zaměstnanců podniku, nikoli pouze managerů či marketingového oddělení.

Marketingový koncept _________________________________________________________________________________ Marketingový koncept musí odpovědět na tyto strategické otázky: „Čeho chceme dosáhnout na trhu?“ a „Kudy povede naše cesta?“ Marketingový koncept je východiskem pro dosažení marketingových cílů. Smyslem marketingového konceptu je poskytnout informace o: produktech a službách trhu a našem podílu na něm požadavcích zákazníků Konkurenci Strategické otázky jsou však příliš obecné, a proto je vhodné je konkretizovat: „Na jakém trhu jaké výkony (produkty, služby) a v jakém množství přispějí k uspokojování konkrétních potřeb zákazníků?“ a „Jaké místo a jaký podíl by v této souvislosti měl podnik na trhu zaujmout?“

Marketingový koncept _________________________________________________________________________________ Součástí marketingového konceptu podniku by měla být snaha o udržování a posilování pozitivního image podniku. Práce s veřejností by měla být založena na následujících principech: partnerství upřímnost návaznost společná snaha o dosažení úspěchu (win-win)

Silný vztah se zákazníkem _________________________________________________________________________________ Silný vztah se zákazníkem přináší podniku prospěch, neboť: přispívá k rozšíření podílu podniku na trhu prostřednictvím větších nákupů, posiluje dobré jméno podniku a tím přitahuje další zákazníky, ztěžuje konkurenci vstup na trh. Hlavním cílem práce s veřejností je vytváření optimálních vazeb mezi jednotlivými cílovými skupinami a podnikem s využitím a podporou komunikačních nástrojů. Ty je možno zahrnout pod Public Relations (PR).

Podniková kultura = nástroj PR _________________________________________________________________________________ Mezi významné nástroje PR řadíme i podnikovou kulturu. Pamatujme si, že součástí podnikové kultury musí být i šíření významu dodržování etických principů na pracovišti.