Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 32 Sada: Př 8/09 Předmět: přírodopis Ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOSTERNÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Advertisements

Opěrná soustava Aktivita č. 4 – Biologie pod mikroskopem
BIOLOGIE ČLOVĚKA KOSTRA LIDSKÉHO TĚLA
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: KOSTRA VY_inovace_32_PR89_20
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_9C4 OPĚRNÁ SOUSTAVA
KOSTRA KONČETIN Je tvořena kostrou horní a dolní končetiny. K páteři jsou připevněny pletencem horní a pletencem dolní končetiny. Kostra nohy a kostra.
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Opěrná soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci opěrné.
Biologie člověka Kostra.
OPĚRNÁ (KOSTERNÍ) SOUSTAVA
Opěrná soustava kostra.
Kosterní soustava Přírodopis Autor : Mgr. Irena Hudcová
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
KOSTRA 5. ročník.
KOSTERNÍ SOUSTAVA.
Opakování opěrná soustava
SOUSTAVA KOSTERNÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vřetenní kost (radius)
POHYBOVÝ SYSTÉM SCHÉMATA, OBRÁZKY.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opěrná (kosterní) soustava
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základy vybraných kapitol z anatomie a fyziologie zátěže
Číslo v digitálním archivu školy
KOSTRA HORNÍ KONČETINY
Opěrná (kosterní) soustava
KOSTRA LIDSKÉHO TĚLA tvoří oporu těla upínají se na ni kosterní svaly udává tvar těla postava člověka (díky kostře) je tedy vzpřímená a páteř je.
Opěrná soustava Funkce: opora, tvar těla chrání vnitřní orgány
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Stavba kosti.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
KOSTERNÍ SYSTÉM ČLOVĚKA
KOSTRA KONČETIN = spojena s osovou kostrou pletenci:
Opěrná (kosterní) soustava
VY_32_INOVACE_04-06 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie člověka Téma: Soustava opěrná.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘ8_BO.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8. ročník VY_32_INOVACE_05 – Kostra končetin.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Lidská kostra – určování kostí Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_14_16B_Kostra končetin Téma:Přírodopis savců.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘ8_BO
Opěrná (kosterní) soustava
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Lebka - Cranium Funkce: chrání mozek, smysly (zraku, sluchu…)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SOUSTAVA KOSTERNÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_30_ Hrudník, končetiny
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_06_Kostra
Opěrná (kosterní) soustava
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Tvar a pohyb těla Lebka a kosti.
Opěrná soustava.
Opěrná soustava pokračování.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Kosterní soustava.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 9_01
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/09 Předmět: přírodopis Ročník: 8. Jméno autora (vč. titul): Mgr. Petr Střížek Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150 Investice do rozvoje vzdělávání

Opakování kostry RISKUJ Klíčová slova: jazylka, čéška, kost stehenní, holenní, lýtková, pažní, vřetenní, loketní, lopatka, kost klíční, kost hrudní, obratel, okostice, osifikace, vklínění,švy, kosti krátké, dlouhé … Anotace: Pomocí hry RISKUJ opakování druhů kostí. Kliknutím na pole s číslem, se přesunete na obrázek kosti nebo na otázku v dané bodové hodnotě, kliknutím na odpověď zkontrolujete správnost odpovědi a kliknutím na šipku se přesunete zpět na výběr pole s číslem. Hru spustíte tlačítkem F5.

Poznej kost na obrázku za 100 ODPOVĚĎ: kost klíční odpověď

Poznej kost na obrázku za 200 ODPOVĚĎ : lopatka odpověď

Poznej kost na obrázku za 300 ODPOVĚĎ kost hrudní odpověď

Poznej kost na obrázku za 400 ODPOVĚĎ: obratel odpověď

Poznej kost na obrázku za 500 ODPOVĚĎ : kost stehenní odpověď

Poznej kost na obrázku za 600 ODPOVĚĎ : kost lýtková odpověď

Poznej kost na obrázku za 700 ODPOVĚĎ : kost vřetenní odpověď

Poznej kost na obrázku za 800 ODPOVĚĎ : čepovec odpověď

Poznej kost na obrázku za 900 ODPOVĚĎ : nosič odpověď

Poznej kost na obrázku za 1000 ODPOVĚĎ: jazylka odpověď

Poznej kost na obrázku za 2000 ODPOVĚĎ : čéška odpověď

Kosti za 100 ODPOVĚĎ: krátké, dlouhé, ploché a nepravidelné Řekni, jak rozdělujeme kosti podle tvaru. odpověď

Kosti za 200 ODPOVĚĎ: vazivová blána na povrchu kostí Vysvětli pojem okostice. odpověď

Kosti za 300 ODPOVĚĎ: uvnitř dlouhých kostí, krvetvorba Vysvětli, kde se nachází kostní dřeň a k čemu slouží. odpověď

Kosti za 400 ODPOVĚĎ: pevné (chrupavkou, švy, vazivem, srůstem, vklínění) a volné (kloubně) Řekni, jak mohou být na kostře kosti spojeny, vyjmenuj. odpověď

Kosti za 500 ODPOVĚĎ: kloubní jamka a hlavice, kloubní pouzdro, maz a chrupavka Popiš stavbu kloubu odpověď

Kosti za 600 ODPOVĚĎ: kostnatění = náhrada chrupavky nebo vaziva, ukládání anorganických látek. Vysvětli pojem osifikace. odpověď

Kosti za 700 ODPOVĚĎ : lopatka a kost klíční Vyjmenuj kosti pletence horní končetiny. odpověď

Kosti za 800 ODPOVĚĎ: do šířky okosticí a do délky růstovými chrupavkami Řekni, jak rostou kosti. odpověď

Kosti za 900 ODPOVĚĎ: kyčelní, sedací a stydká Řekni, které tři kosti srůstají v kost pánevní. odpověď

Kosti za ODPOVĚĎ: 8 zápěstních, 5 záprstních a 14 článků prstů Vyjmenuj všechny kosti na ruce. odpověď

Kosti za ODPOVĚĎ: kloubní a chrupavkou Řekni, jaké druhy spojení jsou mezi obratli. odpověď

není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora (fotografie) Použité zdroje: