Zeměpisné objevy v 19. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3609_Zeměpisné_objevy_v_19_století Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Země a zeměpis.
Advertisements

Objevení Jižního pólu Karel Puš.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3608_Zeměpisné objevy_v_17_a _18_století.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Čechy v době pobělohorské Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3602_Čechy_ v_ době_ pobělohorské Autor: Mgr.
AFRIKA. Afrika je třetí největší kontinent po Asii a Americe s celkovou rozlohou km², což představuje 20,3 % celkového povrchu souše na Zemi.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Extrémní oblasti na naší Zemi
VY_32_INOVACE_ZE7-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Zřizování nových příček - opakování
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_14_IV_Z9_Argentina.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Jiří Macháň Kristýna Polehňová Martin Müller
VY_32_INOVACE_Vac_I_01 Úvod do zeměpisu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Světadíly a oceány
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
VY_32_INOVACE_ZE7-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Zeměpis Zeměpis (geografie) vznikl ve starověkém Řecku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Afrika.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_13
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přírodní poměry - vodstvo
Evropa – jeden ze světadílů
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_11_ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název a číslo materiálu:
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
(český jazyk pro 1. ročník)
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DUM II. / 15. Světadíly Bc. Zdeněk Klíma.
Transkript prezentace:

Zeměpisné objevy v 19. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3609_Zeměpisné_objevy_v_19_století Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské Hradiště, Komenského náměstí 350, příspěvková organizace číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: - výkladová prezentace k učivu s opakováním pro žáky Klíčová slova: James Ross, Antarktida, pól, David Livingstone, Viktoriiny vodopády, Henry Morton Stanley, R.Amundsen, Robert Scott

Zeměpisné objevy v 19. století V 19. století byla prozkoumána jižní ledová moře a blíže poznána Antarktida. Byl objeven Severozápadní průjezd mezi Atlantickým a Tichým oceánem. Další cesty vedly do vnitrozemí kontinentů – do Afriky, střední Asie a na západ Severní Ameriky. Na počátku 20. století se dostali lidé na oba zeměpisné póly. Fabian Bellinghausen: -S loděmi Vostok a Mirnyj v letech 1820 a 1821 obeplul Antarktidu Foto č.1: trasa výpravy

James C. Ross: -Dostal se s loděmi Erebus a Terror k 78°4´jižní šířky -Jeho plavby přispěly k obohacení zeměpisných znalostí o Antarktidě Foto č.2: lodě Erebus a Terror Foto č.3: Rossova plavba

David Livingstone: -skotský misionář, lékař a cestovatel -jako první Evropan spatřil a pojmenoval Viktoriiny vodopády -prozkoumal např. poušť Kalahari, povodí řeky Kongo a Zambezi, pátral po pramenech řeky Nil Foto č.4: pomník D.Livingstona u Viktoriiných vodopádů Foto č.5: Viktoriiny vodopády

Henry Morton Stanley : - anglický novinář a cestovatel -prozkoumal střed Afriky -u jezera Tanganika našel ztraceného D.Livingstona Foto č.7: Henry Morton Stanley

Robert Peary: - Americký polárník, který v roce 1909 dobyl severní pól Foto č.7: Robert Peary

Roald Amundsen : - norský polárník 14. prosince 1911 stanul na jižním pólu Foto č.8: Roald Amundsen

Robert Falcon Scott: -Anglický polárník, který dosáhl jižního pólu Jeho výprava zahynula na zpáteční cestě hladem, zimou a vyčerpáním ( těla byla nalezena záchranou výpravou až v listopadu 1912) Foto č.9: Robert Falcon Scott Foto č.10: Scottova výprava na jižním pólu

Citace: Foto č.1: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] Foto č.2: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] Foto č.3: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] Foto č.4: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] abwe.jpg. abwe.jpg Foto č.5: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] abwe.jpg. Foto č.6: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.]

Foto č.7: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] Foto č.8: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] Foto č.9: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.] Foto č.10: [Online] [Citace: 8. říjen 2012.]

Cvičení: Vyber správnou odpověď: 1.Jako první na jižním pólu stanul ? a)Robert Falcon Scott b)Roald Amundsen c)Henry Morton Stanley 2. První Evropan, který spatřil Viktoriiny vodopády byl ? a)David Livingstone b)Fabian Bellinghausen c)James Ross 3. Robert Peary se v roce 1909 dostal na ? a)Jižní pól b)Severní pól c)mys Dobré naděje

Cvičení-řešení: Vyber správnou odpověď: 1.Jako první na jižním pólu stanul ? a)Robert Falcon Scott b)Roald Amundsen c)Henry Morton Stanley 2. První Evropan, který spatřil Viktoriiny vodopády byl ? a)David Livingstone b)Fabian Bellinghausen c)James Ross 3. Robert Peary se v roce 1909 dostal na ? a)Jižní pól b)Severní pól c)mys Dobré naděje