Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Advertisements

Rozbor uměleckého textu
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
BOHUMIL HRABAL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _09_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou Celkový rozbor textu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Život a dílo VY_32_INOVACE_2A4 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pracovní list- literatura.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení S. Čecha a jeho díla Ročník /
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková BOHUMIL HRABAL BOHUMIL HRABAL Brno Praha.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla Guy de Maupassanta.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na EOA Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2Sada:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
LITERATURA 9. ročník Odraz 2. sv. v. v literatuře – ztráta prozaiků Karel POLÁČEK Eduard BASS.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
VY_12_INOVACE_ , Romeo, Julie a tma
GE - Vyšší kvalita výuky
VY_12_INOVACE_ , Christie Mgr. Jan Křoustek
Eliška Krásnohorská
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_12_INOVACE_ , Milenci a vrazi Mgr. Jan Křoustek
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_14 Název Jan Drda, Jan Otčenášek Téma hodiny.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Josef Václav Sládek ( ) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Taoismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Karolina Světlá (1830 – 1899) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
DOMÁCÍ SLOHOVÁ PRÁCE ZADÁNÍ PROJEKTU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu VY_12_INOVACE_ , Ostře sledované vlaky Autor Mgr. Veronika Mikešová Tematická oblast Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ Ročník 4. ročník Datum tvorby Anotace Materiál slouží k prohloubení učiva o díle Ostře sledované vlaky. Metodický pokyn Studenti si během promítání prezentace dělají poznámky do svých sešitů.

 tragická novela, 1965  z období 2. světové války  místo: železniční stanice Kostomlaty  čas: únor 1945

 důležitou roli v textu: INICIACE STRUČNÝ DĚJ:  hlavní hrdina, mladý výpravčí, se po prvním sexuálním nezdaru pokusí o sebevraždu > trauma mu pomůže překonat až tajemná odbojářka > hlavní hrdina, zbaven problému, nakonec nastavuje život v sabotážní akci

MILOŠ HRMA  hlavní hrdina, vypravěč (ich – forma)  problém se svým mužstvím > několikrát se kvůli tomu pokusil o sebevraždu  obdivuje úspěchy u žen výpravčího Hubičky  návštěva u psychiatra > rada: STARŠÍ ŽENA nebo MYSLET NA FOTBAL  setkává se s projevy okupace a zároveň se problémy z oblasti erotiky  problém mu pomůže překonat VIKTORIA FREIE

 po překonání problému se zapojuje do sabotážní akce > umírá  má jméno, kvůli kterému se mu ostatní smáli > hrma: archaický výraz pro vnější ženské pohlavní orgány OSTATNÍ POSTAVY:  Hubička: výpravčí, sukničkář, záletník, překazí „hubičku“ Miloše a Máši  Máša: mladá dívka, aktivní, přítomna Milošovu selhání

 pan přednosta: vášnivý chovatel holubů, touží po povýšení > nestane se („pokálený“ kabát)  Viktoria Freie: mladá žena, tajemná, přináší munici (nálož), první Milošova milenka, její jméno: vítězství a svoboda  Zdenička Svatá: telegrafistka, vůbec není „svatá“

 v popředí: konfrontace intimního život naivního mladého muže a kruté válečné reality  v knize je vylíčeno, jak pronikají hrůzy války do běžného života  název díla: díky ostře sledovaným transportům, které vozily zbraně, vojáky a munici do Říše (mají ještě zvrátit vývoj války ve prospěch Říše)  vznikla přepracováním starších textů (hl. povídka Kain)

KONTROLNÍ OTÁZKY 1.Kdy a kde se odehrává děj díla Ostře sledované vlaky? 2.Jak se jmenuje hlavní hrdina tohoto díla, co vše o něm víme? 3.Kdo je to VIKORIA FREIE? 4.Vysvětli název tohoto Hrabalova díla. Proč se jmenuje Ostře sledované vlaky? 5.Kdo je to Zdenička Svatá? 6.Jmenuj další postavy, které v knize vystupují.

PRAMENY A POUŽITÁ LITERATURA Lehár J. a kol.: Česká literatura od počátků k dnešku. NLN, Praha Prokop V.: Přehled české literatury 20. století. O.K. – Soft. Sokolov Andree L.: Literatura pro 4. ročník středních škol. Didaktis, Brno 2010.

sledovane_vlaky_PLAKAT_01.jpg ns/0/0e/Lod%C4%9Bnice_- _n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD.JPG autor: bludicka.s, licence Creative Commons, BY- SA