Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření délky LC.
Advertisements

Fyzikální veličiny a jednotky
Jednotky délky. Délková měřidla
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Číslo v digitálním archivu školy
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Měření délky a hmotnosti
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_145_dráha-seznámení s fyz. veličinou Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše,
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Převody jednotek Jednotky délky.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
Délka Základní jednotkou je metr (značka „m“). 1 metr je délka dráhy, kterou urazí světlo ve vakuu za sekundy.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Autor: Andrea Kolářová
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Měření délky.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_MERENI_DELKY_TELES Název materiálu:Měření délky těles Předmět:FyzikaRočník:6. Časová dotace:45 min.Datum ověření: Jméno autora:PaedDr. Dalibor Přibyla Klíčová slova: Základní jednotka – metr [m], decimetr [dm], centimetr, milimetr, mikrometr, převody jednotek, měřidlo, stupnice, jednotky, posuvné měřidlo, mikrometrické měřidlo Výchovné a vzdělávací cíle: Tvorba abstrakce a reality myšlení pro měření délky těles. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení – orientuje se v užívaných termínech, značkách symbolech Kompetence k řešení problémů – samostatně řeší problémy a ověřuje správnost jejich řešení Kompetence pracovní – využívá teoretické poznatky k vlastnímu poznávání fyzikálních procesů v praxi Anotace, metodický list: Interaktivní prezentace zapojuje a rozvíjí percepci smyslů žáka, usnadňuje fixaci poznatků a chápání podstaty fyzikálních jevů s využitím animačních procesů. Použité zdroje: Učebnice Fraus - 6. třída, Wikipedie, obrázky Google, texty - vlastní

Fyzika 6. třída Měření fyzikálních veličin

Měření délky těles Délku řadíme mezi základní fyzikální veličiny. l [m] Rozšiřující jednotky značka jednotka - metr 1 kilometr1 decimetr1 centimetr1 milimetr1 mikrometr km dm cm mm µm 1000 m 0,1 m 0,01 m 0,001 m 0, m

Měření délky těles Historie Původně používanými jednotkami délky byly: palce, stopy, lokte, sáhy, versty, míle…. Některé z nich se používají dodnes např. v USA nebo Velké Británii (stopy, míle, palce) nebo v části technických oborů (rozměry pneumatik automobilů, úhlopříčky obrazovek TVP, velikosti oblečení….)

Měření délky těles Odvození délky jednoho metru Původně byla délka jednoho metru stanovena jako jedna desetimilióntina délky zemského kvadrantu. 0, délky kvadrantu

Měření délky těles Na přelomu 18. a 19. století byl vyroben etalon 1 metru z platiny a iridia – uchován v Sévres u Paříže. Postupnými požadavky na zvyšování přesnosti měření délek byl v roce 1960 jeden metr definován jako ,73 násobku vlnové délky radiace ve vakuu, která odpovídá přechodu mezi 2p10 a 5d5 kvantové úrovně atomu kryptonu-86.

Měření délky tělesa V současnosti je délka jednoho metru odvozena od rychlosti světla ve vakuu a je stanovena jako vzdálenost, kterou urazí světlo ve vakuu v čase 1/ sekundy. (světlo se ve vakuu šíří rychlostí m/s)

Měření délky tělesa Pro měření délek používáme různá měřidla v závislosti na druhu měřeného tělesa. Vždy se však jedná o stanovení počtu jednotek, které měřené délce měřidlem přiřazujeme. V běžné fyzikální praxi tedy rozeznáváme: pravítko, krejčovský metr, svinovací metr, skládací metr, ocelové pásmo, posuvné měřidlo, mikrometrické měřidlo a další.

Měření délky tělesa pravítko svinovací metrkrejčovský metr posuvné měřidlomikrometrické měřidlo

Měření délky tělesa Jak správně měřit délku - na počáteční měřený bod přiložíme nulovou rysku měřidla - kontrolujeme, aby se měřidlo po celé délce dotýkalo měřeného tělesa - koncový měřený bod odečítáme na měřidle v kolmém zákrytu oko – ryska – bod - odečítáme nejbližší dílek na měřidle, který odpovídá měřené délce

Měření délky tělesa Extrémní vzdálenosti Ve vesmírném pojetí světa se vzdálenosti planet v naší sluneční soustavě dostáváme do extrémních délkových hodnot. Jako základní astronomická délka byla stanovena vzdálenost Zeměkoule od Slunce. Označení této délky je AU a její délka je přibližně km.