NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Advertisements

Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
Počítače a programování 1. Obsah přednášky Výjimky - základní typy výjimek Způsoby zpracování výjimek.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Programování v C++ Cvičení.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Páté cvičení Dědičnost Interface Abstarktní třídy a metody
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Třída jako zdroj funkcionality
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Počítače a programování 1
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
13/04/20151 Datový typ třída – class (1) Datový typ definovaný uživatelem Poskytuje mechanismus pro modelování entit, s nimiž manipulují aplikace Charakterizuje.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
Pokročilé programování v C++ (část B)
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
Kam se ubírá jazyk C#? Dr. Ing. Dalibor Kačmář Academic Developer Evangelist Developer & Platform Evangelist Group Microsoft Czech & Slovakia Anders Hejlsberg.
Počítače a programování 1
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_25. ZADÁNÍ Sestavte program, který po načtení čísla z klávesnice vypočítá jeho absolutní hodnotu a vytiskne ji na obrazovku.
Řízení běhu programu, řídící struktury A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
PŘÍKAZ while úkol 1_40.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
PJV15 1 Vnořené ( nested ) a vnitřní ( inner ) členy Třídy či interfejsy mohou být členy tříd či interfejsů. Je-li X obalem Y a Y obalem Z, pak Z získá.
C# konzole – Objem kvádru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
C# konzole – TEST Program spotřeba vody
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# konzole – TEST – Program nákup
C# konzole – Vstup a výstup
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/

Cvičení 4 C# Proměnné a jejich settry. Procvičování cyklu while. class Lednicka { static double cenakWh; int objem, pocPolic; double spotreba; string znacka; public void setObjem(){ int pom; do { Console.WriteLine("Zadej objem z intervalu "); pom = int.Parse(Console.ReadLine()); } while (pom 266); objem = pom; } public Lednicka(string znacka) { this.znacka = znacka; }

public string getCena() { return cenakWh + „ Kč za kWh“; } public void informuj() { Console.Write("Značka {0}, objem {1} litrů, počet polic {2}.",znacka, objem, pocPolic); Console.WriteLine("spotřeba {0} kWh, cena energie {2} ", spotreba, getCena()); } public double provoz(int pocetDni) { return cenakWh * spotreba * 24 *pocetDni; } static void Main(string[] args) { Lednicka mini = new Lednicka("Whirlpool AWE"); mini.setObjem(); mini.setPolice(); mini.setSpotreba(); mini.informuj(); Lednicka.setCena(); Console.WriteLine("Náklady na provoz malé ledničky po dobu 30 dní jsou {0} korun",mini.provoz(30)); } Cvičení 4 C# Proměnné a jejich settry. Procvičování cyklu while.

Cvičení 4 C# Proměnné a jejich settry. Procvičování cyklu while. class Lednicka { static double cenakWh; int objem, pocPolic; double spotreba; string znacka; 1. Vysvětlete rozdíl mezi proměnnými cenakWh a spotreba. Statická proměnná cenakWh je společná pro všechny instance a spotřeba je pro každou ledničku jiná. public Lednicka(string znacka) { this.znacka = znacka; 2. Jak bude vypadat tělo konstruktoru? 3. Proč je před názvem proměnné na levé straně příkazu slovo this? Aby se odlišil název proměnné instance a parametru konstruktoru.

Cvičení 4 C# Proměnné a jejich settry. Procvičování cyklu while. 4. Najděte chybu v předchozí metodě. Chybí klíčové slovo return, které zajišťuje předání návratové hodnoty při volání metody. 5. Najděte chyby v metodě a své tvrzení zdůvodněte public string getCena() { cenakWh + „ Kč za kWh“; } public void setObjem(){ do { Console.WriteLine("Zadej objem z intervalu "); int pom = int.Parse(Console.ReadLine()); } while (pom > 133 || pom > 266); objem = pom; } Proměnná nemůže být deklarována vícekrát První podmínka musí být pom <133

Předpokládaný čas: 20 minut Anotace a cíl: žáci používají settry pro zajištění validity dat. Rozlišují proměnou instance a parametr metody. Autor celého textu : Ing. Adéla Tomalová Cvičení 4 C# Proměnné a jejich settry. Procvičování cyklu while.