EDVARD MUNCHA VÝKŘIK. EDVARD MUNCHA Edvard Munch byl norský malíř a grafik, vlivný představitel moderny. V roce 1879 se Munch zapsal na polytechniku,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osobnosti Chyšecka Antonín Šít.
Advertisements

Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Základní škola, Ostrava-Mariánské Hory, Karasova 6, příspěvková organizace.
Karel Hynek Mácha.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Vytvořila: Kristýna Kořínková
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Povolání: umělecký malíř
Itálie Francie Španělsko
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Německé renesanční malířství
Zakladatel moderního malířství?
Gustave Courbet Barbizonská škola
Rembrandt van Rijn
Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910.
William Turner William Turner ( ) o jeho životě je známo jen málo, názory se různí a biografická pojednání si odporují jeho charakter.
LYŽÁK A + KVI. Jak to začalo... -Náš lyžařský výcvik byl zahájen Všichni jsme se usadili do autobusu a vyrazili směr Benecko. -Po příjezdu.
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
JAN ZRZAVÝ český malíř, grafik, ilustrátor a scénograf, významný představitel české výtvarné avantgardy nastupující začátkem 20. stol ,
Vojtěch Hynais.
Benátská malířská škola
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_358 Název školyGymnázium,
Ježíš žije 1. Ježíš žije, aleluja. 4x Ref: Aleluja, aleluja, aleluja, aleluja. 2. On je láska, aleluja. 4x Ref: Aleluja, aleluja, aleluja, aleluja. 3.
Hlavní postavou je zde Veronika Millerová, která si říká Ronnie. Její rodiče se rozvedou a otec se přestěhuje z New Yorku do malého městečka na pláži.
Friedrich Dürrenmatt Katka Berková, V8A
Karel Toman Anarchistický buřič.
Naturalismus v české literatuře
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
1. Musím míti Spasitele, | obávám se jíti sám, | jenom s ním chci stále žíti, | bez něho zde v světě lkám. | Nebojím se, nebojím, pokud on že se mnou,
William Shakespeare.
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
1. Zda pokoj zde, v tom světě žalostném? | Krev Ježíšova svědčí: Pokoj v Něm!
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Evropské umění počátku 20. století
Meziválečná doba Malíři.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Nela Sováková, Johana Černá
Umělecké směry 19. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Persistence paměti.  11.kv ě tna ledna 1989  špan ě lský malí ř, který se proslavil svými surrealistickými(um ě lecký sm ě r, který usiluje.
František Drtikol. Život Narodil se 3. března 1883 v Příbrami v rodině drobného obchodníka jako nejmladší ze tří dětí Františka Drtikola a jeho ženy Marie,
MLÁDÍ Narodil se 14. července 1939 v Plzni. V mládí se toužil stát malířem a po ukončení školní docházky se v Praze neúspěšně pokoušel o studium výtvarného.
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ VYPRACOVAL: ŠIMON HARTMANN OBOR: TECHNICKÉ LYCEUMTŘÍDA: 2.L PŘEDMĚT: BIOLOGIEŠKOLNÍ ROK: 2015/16 VYUČUJÍCÍ: MGR. KAŠPAR LUDVÍKDATUM VYPRACOVÁNÍ:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková LEGENDA Narodil se v r Byl z rodu Slavníkovců. V r. 982 se.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
Marie Curieová-Sklodowská
Malířství duše Edvarda Muncha
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Křivonosková Kateřina
Karel Čapek Anglické listy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Expresionismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Ježíš žije 1. Ježíš žije, aleluja. 4x
Edvard Munch: Jar.
Tři muži na výletě došli k velmi prudce tekoucí řece,
Křivonosková Kateřina
EDVARD MUNCHA 7.B Vojtěch Tomáš. EDVARD MUNCHA  Edvard Munch byl norský malíř a grafik. V roce 1879 se Edvard zapsal na polytechniku, kde sice vynikal.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

EDVARD MUNCHA VÝKŘIK

EDVARD MUNCHA Edvard Munch byl norský malíř a grafik, vlivný představitel moderny. V roce 1879 se Munch zapsal na polytechniku, kde sice vynikal ve fyzice, chemii a matematice, ale kvůli častým nemocím o rok později školu opustil a rozhodl se pro kariéru profesionálního malíře zápisem na Kreslířskou školu v Kristianii. Díla: * 1889 – Inger na pláži * 1890 – Noc v St. Cloud * 1892 – Dopoledne na ulici Karla Johana, Večer na ulici Karla Johana, Hlas * 1893 – Bouře, Výkřik, Odloučení * 1894 – Popel, Úzkost, Vampýr * 1894–1895 – Madona * 1895 – Puberta, Vlastní portrét s cigaretou, Smrt v pokoji nemocné, U úmrtního lože * 1899 – Metabolismus * 1899–1900 – Tanec života * 1900–1901 – Dívky na mostě * 1905–1906 – Maratova smrt * 1908 – Koupající se muž

VÝKŘIK(KŘIK) Vznik: Velmi zásadní inspirací pro vytvoření obrazu se Munchovi stala příhoda, respektive specifický přírodní úkaz, o kterém si zapsal do deníku na konci ledna roku Stejného roku jako Bouři vytvořil Vykrik. Krajina má zřejmě svůj předobraz v pohledu na Oslo z kopce Ekeberg. Popis obrazu: Na obrazu jako první upoutá postava, která svým umístění vyvolává dojem, že je obraz komponován středově, to ovšem není pravda, i když si s myšlenkou takové kompozice autor zahrával. Na cestě za postavou se nacházejí dvě postavy. Rozpoložení těchto tří postav svádí nezasvěcené pozorovatele chápat obraz jako výjev utíkající vystrašené ženy před dvěma pronásledovateli. Dost možná nejproblémovější částí obrazu je krvavé nebe, protože u něho musel Munch řešit jestli mají být mraky „jako krev“ nebo „krev“.

Informace jsme čerpaly z: Vypracovaly: Klára Tkáčová, Kateřina Bosáková, Markéta Jílková

DEKUJEME ZA POZORNOST :0)