Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis 7. 23. listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Číslovky DRUHY ČÍSLOVEK
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Popis budovy / místnosti
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
III/2 III C
VYPRAVOVÁNÍ.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Přídavná jména pravopis koncovek
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
POPIS teorie.
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Dopis Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
POPIS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Přídavná jména DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Písemná práce z CJL.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zájmena Bc. K. Matějková.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_Inovace_ odvozování předponami Český jazyk 7. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kritéria hodnocení písemné práce
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého předmětu. Výkladová část popisu uměleckého díla, tvorba osnovy, jazykové prostředky pro tvorbu práce.

Co je to popis? Vzpomeňte si …. A doplňte do textu vynechaná slova: Popis je útvar slohového postupu popisného. Cílem popisu je podat …………………… o popisovaném ………………………. nebo objektu. Obsahuje sled ………………………. o daném předmětu.

Co vše může být uměleckým dílem? stavby sochy reliéf obrazy šperky fotky užité umění

Pojmenujte následující stavby. Kde tyto stavby naleznete?

Jak budeme postupovat při tvorbě textu? budeme soustředěně pozorovat objekt postupně určujeme části předmětu a jeho vlastnosti, zvláštnosti logicky řadíme naše myšlenky – postupuje z popředí do pozadí, od shoda dolů (či nazpět), z celku k detailům

Zodpovězte na dané otázky 1. Jak se jmenuje tato stavba? 2. Kde se tato stavba nachází? 3. Ze kterého století pochází? 4. Kdo ji nechal postavil? 5. O jakou stavbu se jedná? 6. Z jakých částí je sestavena? 7. Jmenujte alespoň některé části. 8. Proč je tak důležitá? 9. Co je v ní bylo uloženo?

S jakými jazykovými prostředky budeme pracovat? Bohatě využíváme slovní zásoby. Dbáme na to, aby se výrazy neopakovaly. Hojně pracujeme s přídavnými jmény, slovesy. Nazýváme skutečnosti pravými pojmy, názvy. Dodržujeme práci s odstavci. Soustředíme se rovněž na osnovu.

Osnova aneb jak bude vypadat text: 1. Úvod – seznámení s předmětem (název, autor, vznik, místo…) 2. Vlastní popis - nyní daný objekt popíšeme dle příslušné hierarchie - z popředí do pozadí, od shoda dolů (či nazpět), od celku k detailům 3. Závěr – celkový dojem (přednosti, významné rysy, nedostatky), význam, využití, vlastní hodnocení…

Hádanka pro spolužáky Domácí zadání: Vyhledejte obrázek známé české stavby (památky) a vytvořte její popis. Úkolem spolužáků bude hádat, o jaký objekt se jedná.

Použité zdroje: Obrázky jsou použity ze sdílené galerie Microsoft PowerPoint KRAUSOVÁ, Zdeňka. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a sekundu víceletého gymnázia : (český jazyk). 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 136 s. ISBN STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 191 s. ISBN