ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Advertisements

Rakousko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
AMERIKA.
Kanada.
VY_32_INOVACE_ 10 Asie - Jihozápadní Asie
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Geografická charakteristika latinské ameriky
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
Východní Evropa – Ukrajina
Chile je přímořský stát na jihozápadě Jižní Ameriky, omývaný na západě a jihu Tichým oceánem. Pevninskou hranici má na severu s Peru, na severovýchodě.
VY_32_INOVACE_13 Amerika - USA
Nizozemí Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
USA – hospodářský obr.
USA United States of America
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_74_CHILE Jméno autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvoření VM říjen 2011 Ročník použití VM 7., 9.ročník Vzdělávací oblast/obor zeměpis.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Severní Amerika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
PORTUGALSKO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Francie Miroslav Chmelka.
Jan Sazama Dominik Kuksa
Ukrajina Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Chorvatsko TÉMATICKÝ CELEK: Evropa ČÍSLO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Bulharsko TÉMATICKÝ CELEK:Evropa ČÍSLO.
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
Americké regiony Země jižního rohu VY_32_INOVACE_11_35 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této.
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
 Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice  Autor: Martin Klepl  Název: VY_52_INOVACE _13 Spojené státy americké  Téma: Zeměpis pro 2.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/14_Střědní Evropa Téma: Státy střední Evropy.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Venezuela Venezuela je federální republika sousedí s:Kolumbií, Brazílií, Guyanou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ŠPANĚLSKO ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Název učiva: Amerika severní
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Č Í N A Asijské regiony VY_32_INOVACE_19_35
Maďarsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Švýcarsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Jezero Titicaca VY_32_INOVACE_14_38
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Polsko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
Srbsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Chilská republika Dostupné z :
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
VY_32_INOVACE_ZE7-02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Rakousko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Melanésie
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: zeměpis ROČNÍK: 7. ročník TÉMA: Chile AUTOR: Jana Horáková DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_35_JH

Tuto prezentaci používám jako doplněk výkladu k tematickému celku Amerika v sedmém ročníku. Žáci okamžitě vidí odlišné znaky různých amerických států. Doporučený postup přípravy před hodinou: Jestliže nemá učitel k dispozici připojení k internetu, pak doporučuji si předem nachystat obrázky do prezentace, které jsou zde umístěny jen jako odkaz na danou webovou stránku. Zkušenosti z pilotáže: Prezentace žáky zaujala a podnítila v nich touhu poznávat nová místa na Zemi.

 je velmi rozmanitý a členitý  od severu na jih probíhají zemí čtyři pásma:  pás And na východě  Pobřežní pohoří na západě  mezi nimi je vklíněná nížina a úzký pás pobřeží mezi východním pohořím a Tichým oceánem  Chilský stát se rozkládá v jihozápadní části Jižní Ameriky  většinu jeho hranic tvoří pacifické pobřeží na západě a vysoké hřebeny And na východě  součástí Chile je rovněž Velikonoční ostrov zvaný v tamějším domorodém jazyce Rapa Nui Odkaz na obrázek:

 Chilské podnebí je vzhledem k různým podnebným pásům velice různorodé  poušť Atacama, ležící na severu, je považováno za jedno z nejsušších míst planety  vlivem jevu zvaného El Niño však i v pouštních oblastech dochází k ničivým přívalovým dešťům  střední oblasti Chile do velké míry připomínají podnebí ve středomořské oblasti  od severu na jih teploty postupně klesají, celkově chladný charakter chilského podnebí je dán i působením studeného peruánského proudu Odkaz na obrázek – Atacama

 Chile je prezidentská republika  prezident, který je hlavní představitel exekutivní moci, má rozsáhlé pravomoci a je zároveň i hlavou státu  Území Chile je rozděleno do 15 administrativních celků, zvaných Regiones (regiony)  hlavním městem je Santiago de Chile Odkaz mapu regionů: mg.3..0l4j0i24l j6j ac.1.2.img.9S3O8OJjZQw#hl=cs&tbo=d&site=imghp&t bm=isch&sa=1&q=Chile&oq=Chile&gs_l=img.3..0l7j0i24l j5j c.1.2.img.O7N2EZ1hhh0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv ,d.Yms&fp=a44aab47ae44357e&biw=16 39&bih=771&imgrc=L9b9BD0s3xEx7M%3A%3BZwdwfGfqZb8ULM%3Bhttp%253A%252F%252Fencuestasremuneradassi.com %252Fwp- content%252Fuploads%252F2012%252F02%252FChile1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fencuestasremuneradassi.com%252Fe ncuestas-remuneradas-chile%3B300%3B550

Odkaz na obrázek:  podle odhadů má Chile obyvatel  roční přirozený přírůstek za rok 2008 činil 1 %  Chilská společnost je silně urbanizovaná  stále je třeba řešit problémy práv žen  v zemi přetrvávají rovněž velké sociální rozdíly

 v zemi má silný vliv katolická církev, k níž se hlásí 75–76 % populace  k protestantským církvím patří 13 %  4,3 % k dalším církvím či k judaismu  zbylá část obyvatelstva je nábožensky nevyhraněná

 pěstují se obilniny, kukuřice, luštěniny, brambory, vinná réva  dále kiwi, jablka, hrušky, broskve, třešně či avokádo  běžné je i pěstování cukrové třtiny  chová se skot, ovce, prasata i drůbež  rozšířený je rybolov, zejména lososů, sardinek, makrel, hejků a ančoviček  Jeden z nejvýznamnějších dodavatelů ryb v Latinské Americe i v rámci celého světa  loví se také mořští korýši a měkkýši

Odkaz na obrázek – měděný důl: Těžba ledku: &q=t%C4%9B%C5%BEba+ledku+v+Chile&oq=t%C4%9B%C5%BEba+ledku+v+Chile&gs_l=i mg j ac.1.2.img.7rDKULjwhyI#i mgrc=dnBKcM2VgVlxzM%3A%3B_niOWMZ9RnrxJM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cum bres.cz%252Fsite_media%252Fimages%252Fexpedice%252Fchile_2003%252Fdenik%252F0 2%252F01_Humber_1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cumbres.cz%252Fexp%252Fchil e_2003%252Fdenik_humberstone%252F%3B1000%3B658  podíl světové produkce mědi 34 %  dále se v Chile těží: ledek  železná ruda  vzácné kovy  molybden

Odkaz na obrázek:  Průmyslové podniky jsou koncentrovány do oblasti velkých městských aglomerací, především Santiaga, Valparaísa a Concepciónu  těžký průmysl je situovaný do přístavu San Vicente  zpracování železa a oceli  petrochemické závody  lehký průmysl  rozvíjí se stavebnictví

 automobilová - takřka třetina silnic nachází ve špatném stavu  námořní plavba - hlavním námořním přístavem je Valparaíso  letiště Comodoro Arturo Merino Benítez poblíž Santiaga  letecká společnost LanChile, 10. největší letecký dopravce na světě

 nejodlehlejší obydlený, nejtajemnější a dost možná i o nejkrásnější ostrov světa  tajemné sochy moai

Vlastní tvorba Kliparty a fotografie: