Page 1 1.8.3 Exponenciální tvar čísla Mgr. Petra Toboříková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Advertisements

Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
AZ KVÍZ desetinná čísla
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
Výukový materiál pro 8.ročník
Číselné množiny - přehled
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Sloupkový diagram Tematická oblast
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Ohyb světla na optické mřížce
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
Komplexní čísla.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Poměr v základním tvaru.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
3. Skládání vektorů, převody jednotek
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Práce Mechanická práce : jednotka práce: J (joule) = Nm = kg m2s-2
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
zpracovaný v rámci projektu
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Posuň čárku 2.
Zlomky a desetinná čísla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Druhá mocnina a odmocnina
Fyzikální veličiny.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Exponenciální tvar čísla
Aritmetické operace s binárními čísly
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
Poměr v základním tvaru.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
7.2 Lineární funkce Mgr. Petra Toboříková
Opakování 2. písemná práce
Druhá mocnina a odmocnina
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Informatika – Základní operace s buňkami
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Mocniny Druhá mocnina.
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Page Exponenciální tvar čísla Mgr. Petra Toboříková

Page 2 Číselné údaje Hmotnost Země: kg= 5,98·10 24 kg Rychlost světla ve vakuu: ms -1 = 3·10 8 ms -1 Počet obyvatel Číny: obyvatel= 1,4·10 9 obyvatel Hmotnost protonu: 0, kg=1,67· kg Vlnová délka červeného světla: 0, m= 7,9·10 -8 m

Page 3 Definice EXPONENCIÁLNÍ TVAR ČÍSLA: =3· =2,06· , =1,7·10 -5 posunout des. čárku o 5 míst doleva posunout des. čárku o 10 míst doprava a·10 n, kde 1≤a<10 a n Z 8 míst doprava 10 míst doprava 5 míst doleva

Page 4 Příklady 1. Převeď číslo na exponenciální tvar: = 1,9·10 8 = 2,05·10 10 = 1,3·10 4 = 6,9·10 -6 = 2·10 -7 = 3,05·10 -3 a) b) c) d)0, e)0, f)0,003 05

Page 5 Příklady 2. Převeď exponenciální tvar na běžný: a)2,3·10 4 b)1,25·10 -6 c)7·10 9 d)5,03·10 -3 e)8·10 0 f)3,05·10 2 = = 0, = = 0, = 1 = 305

Page 6 Zadávání čísel s exponentem do kalkulačky tlačítko ^ 10^3=1000 tlačítko 10 x 10 3 =1000 tlačítko x y 10 3 =1000

Page 7 Příklady = 1,3·10 16 J = 6·10 -9 m = 4,5·10 7 W a) GJ b)0, mm c)0, TW 3. Převeď na zákl. jednotku v exp. tvaru

Page 8 Příklady 4. Urči číslo je 25 krát větší rozdíl čísel je 3 krát menší a)kolikrát větší je číslo než součet čísel 3,2·10 15 a 8·10 14 b) kolikrát menší je rozdíl čísel 3,3·10 9 a 8·10 8 než číslo 7,5·10 9

Page 9 Shrnutí a·10 n posunutí desetinné čárky + doprava - doleva číslo mezi 1 a 10