Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
BIOLOGIE ČLOVĚKA ANTROPOGENEZE
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Autor: David Hainall.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
VÝVOJ ČLOVĚKA Během čtvrtohor vyvrcholil vývojový proces, který začal u primitivních primátů a skončil vznikem moderního člověka. Člověk vyvinut z úzkonosých.
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pravěk.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.27 –VÝVOJ ČLOVĚKA– pracovní list
Vývoj nejstarších lidských společenství
Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
člověk vzpřímený Homo erectus
Původ a vývoj člověka, rod člověk - homo
Vznik Země a člověka Petr Machala.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Paleolit 6. ročník.
Původ a vývoj člověka III
Život člověka v době kamenné
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Člověk rozumný (Homo sapiens)
Původ a vývoj člověka.
a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání
6. ročník Pravěk.
Pravěk – člověk rozumný
Čtvrtohory vývoj člověka
Dějepis Doba kamenná 1.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Čtvrtohory vývoj člověka
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Vznik a vývoj člověka.
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Vznik člověka.
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: Člověk zručný – homo habilis Autor: Mgr. Eva Vondrková
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Původ a vývoj člověka.
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
1.
Transkript prezentace:

Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými a meziledovými (kladně i záporně), mění se fauna i flóra

Teorie převratných pulsů. V důsledku evolučních klimatických změn, které způsobily prudké zmenšení plochy lesů a jejich zachování se jen ve formě izolovaných „lesíků“ roztroušených po savaně se před 2,6 milióny let stali „izolovanými“ i obyvatelé jednotlivých lesíků, a proto časem vzniklo nejen mnoho nových druhů Homo, ale i jiných druhů živočichů. 1.Teorie vzniku

2.Teorie vzniku Teorie kumulativních ekologických změn. V důsledku klimatických změn, které způsobily před 2,5 – 1,8 miliony let nástup chladnějšího a suššího podnebí a klimatické výkyvy, došlo ke změně fauny ve prospěch savanových druhů (nahrazení až 60 % suchozemských savců), ke kterým patřili i první představitelé rodu Homo.

Hominizace - polidšťování na počátku čtvrtohor, trvala 2 mil let Napřimování postavy Chůze po dvou Vývoj ruky - palec oproti zbylým prstům Ustupuje čelo, brada, kulaté očnicové oblouky Mizí zvířecí vzezření Růst objemu mozku Vznik artikulované řeči Sapientizace - rozvoj mozku, myšlení, psychiky, společenský život

Homo habilis - 150cm, 50kg, živí se sběrem, Afrika, vydává artikulované zvuky, umí využít oheň, jednoduché nástroje Homo erektus - 160cm, 60kg, živí se mršinami, Evropa, Čína, Jáva, umí rozdělat oheň, opéká maso, staví jednoduché příbytky ze dřeva, používá nástroje, dorozumívá se

Homo sapiens neandrtális - 170cm, 80kg, loví a sbírá, na celém světě, mluví posunky, přemýšlí, bydlí pod skalními převisy, pohřbívá mrtvé, zárodky filozofie a náboženství Homo sapiens fossilis - 180cm, 90kg, specializovaný lov, na celém světě, organizuje, lsti, mluví řečí, vyrábí šípy, provazy, šije, zdobí se, počátek umění, kanibalismus, matriarchát

Homo sapiens sapiens - Současný člověk, který se fyzicky již téměř neliší od nás. První lidé tohoto typu žili přibližně v rozmezí mezi lety př. n. l. Za první příslušníky dnešního člověka se považují první zemědělci, opustivší kočovný způsob života.