R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Poradna Pro Rodinu Šumperk
Z KÁČKA DO L É ČEBNY „DLOUHÁ“ CESTA AT KONFERENCE – , SEČ Zuzana Hrdličková K-centrum Mladá Boleslav, Semiramis o.s.
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Farní charita Litomyšl
Struktura poradenského procesu
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
SLUŽBY ZAMĚSTNÁVÁNÍ V KOMUNITNÍCH SLUŽBÁCH V PRAZE A OKOLÍ.
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
Školní poradenské pracoviště
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
ohroženým domácím násilím
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Mgr. František Bublan Formy a perspektivy dobrovolnické služby z pohledu neziskové organizace.
PRVOKONTAKT Fórum terénní práce, Tomáš Žák, Hana Viktorová, Pavla Pohlreichová, Miroslav Giljan.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
Pomáhající poradenství na českém internetu Pavel Veselský.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Naše společenství vzniklo jako reakce na neuspokojivou situaci ve státě, jako je…… Nezaměstnanost Zdražování produktů, služeb a energií Konkurenční nevyváženost.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Specifické metody SP LS 2014
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
Studijní návštěvy LifeLongLearning Programme Eva Síkorová, odbor politiky zaměstnanosti MPSV.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Odborné sociální poradenství. Konzultační telefonické hodiny: po – st; 9 – 12 hodin. Osobní schůzky musí být předem dohodnuty vzhledem k hygienicko-epidemiologickému.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
Tereza Pulkrtová.  je třeba zorganizovat, propagovat a osobně se zúčastnit nejméně dvou exkurzí?
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Kontaktní centra.
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
HORIZONT ZLÍN Workshop
Modrý kříž v České republice
Struktura poradenského procesu
Terapeutické komunity
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
Mgr. Sylvie Stretti Mgr. Andrea Nondková
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Násilná osoba aneb co s ní
Metodika Adopčního centra Průvodce pro práci s osvojitelskou rodinou
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Dobrovolnické programy
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
V. Setkání se starosty obcí
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Zkušenosti koordinátora podpory seniorů, ORP Roudnice nad Labem
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová

Písemná komunikace skrze internet:  Korespondenční kurz on-line (KK) od roku 2003  Internetové poradenství (IP) od roku 2006  Netstreetwork (NSW) od roku 2010  Diskuzní fórum Služby anonymní a bezplatné C ENTRUM A NABELL

 registrovaná sociální služba v rámci Odborného sociálního poradenství  více poradců  koncipováno jako jednorázové poradenství  konzultace odpovědí v týmu  podpis Internetová poradna Anabell  osoby s poruchami příjmu potravy a jejich blízcí I NTERNETOVÉ PORADENSTVÍ

 osoby blízké  sdílet situaci  jak komunikovat  jak mohou pomoci  jak motivovat k návštěvě odborníků  co je možné dělat, když si potíže nepřipouští  kdo může pomoci + kontakty  jak se postarat o sebe  osoby s poruchami příjmu potravy  sdílet situaci  získat pochopení  zjistit závažnost potíží  kdo může pomoci + kontakty  konkrétní rady, jak předejít přejídání nebo zvracení T ÉMATA A ZAKÁZKY IP

 myšlenka začít hledat potencionální klienty v prostředí internetu  osoby s potížemi s jídlem jakéhokoliv věku  stojí samostatně, není sociální službou  iniciativa od Anabell, ne od klientů  koordinátor a tým dobrovolníků  „přátelská komunikace“  dobrovolníci vystupují pod svým jménem, ne za Anabell  opakovaný kontakt (poradce se může doptávat, navazovat s klientem vztah) N ETSTREETWORK

 vytipování stránek, kde se sdružují potencionální klienti  začlenění se do skupiny  navázání vztahu s lidmi ve skupině  postupné ukazování jiné cesty, předkládání možností  zanechávání kontaktu na sebe, na diskuzní fórum Anabell P OSTUP PRÁCE N ETSTREETWORKERA

 V případě, že klienti píší na zanechaný  opakovaně sdílet situaci  získávat pochopení a podporu  zorientovat se v situaci  zjistit závažnost potíží  kdo může pomoci, v čem se odborníci liší + kontakty  konkrétní rady, jak předejít přejídání nebo zvracení, jak změnit způsob stravování obecně  cílem je motivovat klienta ke změně, k vyhledání odborné pomoci T ÉMATA A Z AKÁZKY NSW

 podpora k aktivnímu řešení situace  pomoc s aktivací osobních zdrojů  možnost sdílet svou situaci  ukazování „dalších cest“  motivace k vyhledání odborné pomoci  dodání důvěry ve vlastní schopnost řešit situaci  informace o projevech a rizicích poruch příjmu potravy, možnostech léčby  zprostředkování kontaktů na služby, zařízení, odborníky P OSLÁNÍ IP A NSW

 IP a NSW  ocenění  podpora a motivace  edukace o poruchách příjmu potravy  orientace v situaci  konkrétní rady  doporučení další pomoci (svépomocné manuály, odborná literatura, doporučení odborné pomoci, kontakty na odborníky)  odkaz na vlastní sociální sítě (blízcí)  NSW dále  přátelský vztah s klientem  „sdílení zkušeností z blízkého okolí“  kladení otázek, návaznost komunikace  osobnost pracovníka Z PŮSOB PRÁCE

 Možnosti  opakované sdílení, vypovídání se  úleva  spolupráce s „kamarádem“ – člověkem, který se v situaci orientuje  hledání jiného úhlu pohledu na vlastní situaci  práce s motivací  Limity a rizika  oslabení motivace vyhledat odborníka tváří v tvář  navázání se na „kamaráda“ D LOUHODOBÝ PÍSEMNÝ KONTAKT V RÁMCI NSW

 přístup na našich internetových stránkách  pro osoby s poruchami příjmu potravy od 15 let  prostor pro každého, kdo potřebuje poradit či sdílet zkušenosti s léčbou poruch příjmu potravy  získání informací o možnostech pomoci  získání kontaktů na odbornou pomoc  setkání s lidmi, kteří mají podobné obtíže – sdílení zkušeností D ISKUZNÍ FÓRUM

Žádná ze služeb nenahrazuje odborný kontakt tváří v tvář ani dlouhodobou léčbu nebo terapii.

Děkuji za pozornost Mgr. Klára Gelnarová S ociální pracovnice Poradny Anabell a Internetového poradenství