Vliv hudby v pozadí na proces verbálního učení Eva Bakalová Olga Haringová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.5 slovní druhy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Protahovací cvičení pro zádové svaly a páteř Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_68_protahovací cvičení – záda a páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ charakteristika Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁZRAČNÝ ROZMARÝN.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Ing. Aneta Hornychová Vedoucí realizačního týmu
Rozhodování 1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Specifické poruchy učení
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Číslo v digitálním archivu školy
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
SIMULAČNÍ MODELY.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
C1200 Úvod do studia biochemie 2.1 Biochemická diagnostika
Hudební akustika Mgr. Petr Kalina, Ph.D
RIZIKO.
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Paměti počítače, rozdělení
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
Ošetřovatelský proces v primární péči
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Pravděpodobnost a statistika
RIZIKO.
Psychodiagnostika dětí v mladším školním věku
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Člověk a jeho svět 3. ročník
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Závislost elektrického odporu
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Název pomůcky: Family - prezentace Číslo sady/pomůcky: A 12
Centrální limitní věta
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
KŘIVKA DEFORMACE.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Vliv hudby v pozadí na proces verbálního učení Eva Bakalová Olga Haringová

Sledován vliv hudby v pozadí na proces verbálního učení a na mozkovou aktivitu (EEG) 77 lidí -> 5 skupin; každá dostala sadu slov k naučení nejdříve s hudbou v pozadí, pak bez ní Hudba složena speciálně pro tuto studii Nově vytvořená slova Hodnocení naučených slov a EEG

Metody 77 zdravých dobrovolníků Normální sluch Inteligence v rámci širší normy Praváci Základní schopnost verbálního učení Bez hudebního vzdělání

5 druhů hudby Pomalá Rychlá Pomalá falešná Rychlá falešná Hluk Hudba složena přímo pro experiment, aby neovlivňovala svou familiárností

Verbal memory test Dlouhodobá verbální paměť 160 slov – neologismů Některá slova se opakovala S a BEZ hudby v pozadí

Psychometrická měření Subjektivní nálada po každém experimentu Př. Spokojenost, odpočatost, únava…

EEG EEG+EOG Analýza (de)synchronizace v α aktivitě v závislosti na konané činnosti Frontální, centro-temporální, parieto- occipitální oblast

EEG výskyt alfa vln je nepřímo úměrný aktivitě ve frontálním a parietálních lalocích negativní hodnoty = relativní pokles v oblasti alfa pásma (event related desynchronization, ERD), pozitivní hodnoty = zvýšení výskytu alfa vln (event related synchronization, ERS)

Výsledky - EEG Fronto-parietální oblast – čas od prezentace slova: – ms: ERD (=aktivní, „dekódování“ slova) – po 1200 ms: ERS (=inhibice, „ukládání“ slova) – ms: silná ERD pouze u skupiny poslouchající harmonickou rychlou hudbu (=silná aktivace, ale změna v učení neprokázána) – ms: silná ERS pouze u skupin poslouchajících neladící hudbu (=silná inhibice, pravděpodobně vliv paměti, kompenzační mechanismus k udržení schopnosti učení)

Výsledky Učení s hudbou/bez hudby – bez rozdílu:

Zdroje: Music listening while you learn: No influence of background music on verbal learning Lutz Jäncke and Pascale Sandmann 5/#B68

Děkujeme za pozornost…