Kosterní a svalová soustava. odchylky ve tvaru lebky rozštěp patra, horní čelisti a rtu končetiny postižení kyčelního kloubu deformity hrudníku překřížená.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chrání vnitřní orgány (plíce, srdce, mozek) Umožňuje pohyb
Advertisements

Opěrná (kosterní) soustava Soustava kostí, kostních spojení a vazů „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
CNS (Mícha a mozek). 1. Mícha Je uložena v páteřním kanálu v obratlech Sahá k bedernímu obratli Délka cm (síla malíčku) Navazuje na prodlouženou.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tvoří ji páteř a hrudník.
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_06_PR_KOSTERNÍ SOUSTAVA
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Strečink Je možné provádět denně po tréninku, nejméně však 4x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené a nejsou.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
Pohybová soustava ZŠ Hejnice - M. Hradil.
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Přednáška 5 vývoj obličeje vývoj dutiny ústní a nosní vývoj patra
Kosterní soustava Funkce – opora těla - spolu se svaly umožňuje pohyb
Přírodověda 5.tř. opakování
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Strunatci obratlovci.
Popis svalových skupin
Kánon hlavy (Profil) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Mgr.Martina Dundová VY_32_INOVACE_4C_16_Přírodověda Kostra a svaly
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
zpracovaný v rámci projektu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
Ptáci.
Opěrná soustava - kostra
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
třída: Ptáci holub domácí tělo má aerodynamický tvar
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Soustava svalová.
Lýtkové svaly Mírný stoj rozkročný, chodidla rovnoběžně, předpažit, provést dřep na plných chodidlech (kolena nad špičkami), výdrž.
NEMOCI OPĚRNÉ SOUSTAVY
Třída: PTÁCI.
Test popis kostry.
Kostra končetin 8. ročník.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
TERAPIE FUNKČNÍ ŽENSKÉ STERILITY METODOU LUDMILY MOJŽÍŠOVÉ
Uvolnění na velkém míči Uvolnění s overbalem
KOSTRA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Kosterní a svalová soustava

odchylky ve tvaru lebky rozštěp patra, horní čelisti a rtu končetiny postižení kyčelního kloubu deformity hrudníku překřížená lateralita

lebka nadměrně krátká, úzká, velká, malá….. asymetrie obličeje a hlavy příčina nejčastěji předčasný uzávěr 1 či více švů

výskyt na jedné či obou stranách ( převažuje levostranný 1 : 513 ) nejlehčí forma – rozštěp rtů střední forma – rozštěp rtů a horního patra nejvážnější forma – rozštěp patra, postižení tvrdého a měkkého patra a čípku → spojení dutiny nosní a ústní problémy se sáním, huhňavostí, plastická chirirgie

chybí úplně, částečně prsty srostlé či přespočetné

luxace, vykloubení  jedno – oboustranné  postiženo 20% populace 6 x více děvčata  v kojeneckém věku není bolestivé  není vyvinutá jamka kyčelního kloubu → hlavice kosti stehenní při zátěži sklouzne jinam → kratší nožička, chybné postavení neléčení kachní chůze, bederní lordóza, bolestivost, únava prevence široké balení plenek, strojky

nálevkovitý hrudník propadlý střed hrudníku dovnitř dno nálevky se chýlí k páteři obtíže oběhové a dýchací ptačí hrudník opačná deformita hrudní kost a žebra vychýlená dopředu příď lodi, hrudník ptáka příčiny křivice

nejčastější odchylka pohybového aparátu funkční lateralita přednostní používání jednoho z párových motorických orgánů ( i smyslových ) podmíněna stavem CNS → jedna z hemisfér dominantní leváci – dominantní levá hemisféra praváci – dominantní pravá hemisféra

u malých dětí v tomto období se teprve rozvíjí řeč, vytvářejí se řečové spoje v nevedoucí hemisféře, výkony ruky i řeči nejsou tak kvalitní, protože dominantní hemisféra není funkčně využita nezdary neurotizace, poruchy emocionální a charakterové

 &um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=2WujUMzPMeLe4QSX-oGQBA &um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=2WujUMzPMeLe4QSX-oGQBA  &wrapid=tljp &um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=M2yjUPDUL6mD4gSb7YHYDw  biw=1366&bih=673&wrapid=tljp &um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=wWyjUO-uMYfZ4QTFxIDgDg  _pw.r_qf.&bpcl= &biw=1366&bih=673&bs=1&wrapid=tljp &um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Um6jUKb-GIyK4gSU5oGwAQ  um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=NG-jUPewEoXe4QSZ5IG4Dw um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=NG-jUPewEoXe4QSZ5IG4Dw  = &biw=1366&bih=673&wrapid=tljp &um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Zm-jUOzLFcn34QTFhIDIBw