ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 DATUM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Abstraktní expresionismus
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pointilismus aneb neoimpresionismus
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Malba akrylovými barvami
POINTILISMUS Od roku 1883.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_11_Lettrismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_14_Orfismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_12_Informel TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Neděle na La Grande Jatte
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Pointilismus

Anotace Hlavním účelem materiálu je motivace žáka k vlastní výtvarné činnosti na základě inspirace pointilismem. Rozvíjí znalosti z dějin umění na základě prožitku a vlastní tvorby. Může sloužit také jako osnova výkladu učitele, případně podklad k tvorbě zápisků žáka. Podporuje mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, český jazyk a literatura). Je primárně určen pro předmět výtvarná výchova v druhém ročníku a sextě.

Pointilismus Styl malby, ve kterém malé vzdálené body základních barev vytvářejí v oku diváka dojem mnoha různých barev. Technika je založena na schopnostech vnímání oka a mysli. Souvislost s objevy v optice Termín byl poprvé použit uměleckými kritiky na konci 80. let 19. století jako posměšné označení děl těchto umělců, v současnosti již ztratil svůj původně hanlivý význam. Jedna z postimpresionistických tendencí

Představitelé Georges Seurat (plným jménem Georges-Pierre Seurat, (2. prosince 1859 Paříž – 29. března1891 Paříž) Francouzský malíř,zakladatel neoimpresionismu. Vynalezl a používal techniku pointilismu či divisionismu - skládání obrazu z malých barevných bodů. Pointilismus hledal vnitřní zákonitost, která by určila umístění barev v obraze.

Koupání v Asnières, 201 x 300 cm, Národní galerie Londýn

Nedělní odpoledne na ostrově La Grande Jatte, 207x308 cm, Institut umění Chicago

Le Bec du Hoc u Grandcamp, 1885

Paul Signac ( celým jménem Paul Victor Jules Signac, * 11. listopadu 1863 Paříž; † 15. srpna 1935 Paříž) Francouzský malíř, představitel neoimpresionismu Spolu se Seuratem vynalezl a používal techniku pointilismu Na rozdíl od něj však používal spíše čtverečky než tečky Dobře finančně založený námořník Namaloval Borovice v Saint Tropéz, Portrét Felixe Feneona (obraz je na ovém pozadí rytmizované hmotami, úhly, tóny a barvami) Ovlivněný ornamentalismem a plošností secese.

Papežský palác v Avignonu

L'Hirondelle - parník na Seině, Národní galerie Praha

Antibes, věže, Albertina, Vídeň

Úkol pro tebe: Namaluj dílo inspirované pointilismem: Připrav si temperové nebo akrylové barvy Štětce a paletu Čtvrtku nebo karton můžeš podmalovat barvou podle svého výtvarného záměru Nanášej pomocí skvrn čisté barevné tóny Vhodné náměty: krajina, příroda, zátiší, postavy…

Zdroje NEZJIŠTĚNO. pointilismus [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Georges Seurat [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Paul Seurat [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: midi_%C3%A0_l%27%C3%8Ele_de_la_Grande_Jatte.jpg NEZJIŠTĚN. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: THE ART INSTITUTE CHICAGO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Un_dimanche_apr%C3%A8s-midi_%C3%A0_l%27%C3%8Ele_de_la_Grande_Jatte.jpg OTTERLO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Zdroje NEZJIŠTĚNO. Wikipedia, the free encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: OPHELIA2. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _L%27Hirondelle_Steamer_on_the_Seine.JPG _L%27Hirondelle_Steamer_on_the_Seine.JPG NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Antibes,_die_T%C3%BCrme.jpeg NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Portrait_de_F%C3%A9lix_F%C3%A9n%C3%A9on.jpg Žákovské práce – fotoarchiv autorky – se svolením tvůrců