„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM 3. 12. 2015 Přírodovědecká fakulta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
H. Hanžlová AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Katarína Matusová.
Advertisements

Filozofická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem Vítejte na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Vítejte na Dni otevřených dveří Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity 18. ledna 2013.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
1 Virtuální Univerzita třetího věku. 2 Seniorské vzdělávání Univerzita třetího věku (U3V) je součást Celoživotního vzdělávání, organizované veřejnými.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Setkání se studenty přijatými na FCHT Petr Zámostný proděkan pro pedagogickou činnost.
Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra právních oborů, řízení a ekonomiky Kolegium děkana 2. června 2009.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Setkání zástupců 1. ročníků
Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení )
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Úvod do studia němčiny I.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy Ústav románských studií
Plánování ve školní tělesné výchově
Podpora krajského akčního plánování
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vznik pracovního poměru
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Pedagogická psychologie
Pracovnělékařské služby
3. Metody pedagogické diagnostiky
Gymnasium Jižní Město Praha
Program celoživotního učení Comenius
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2018/19
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Bakalářské studium archivnictví samostatný obor maior minor
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
Personální zabezpečení SP
na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Transkript prezentace:

„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta UP Jana Slezáková: Pedagogické praxe studentů učitelství přírodovědných předmětů a matematiky na PřF UP Olomouc

Typy pedagogické praxe 1.Náslechová (individuální průběžná) pedagogická praxe a)Náslechová pedagogická praxe 1 (KNP1) b)Náslechová pedagogická praxe 2 (KNP2) c)Náslechová pedagogická praxe (PRN) d)Průběžná pedagogická praxe pro DS (PPPR) 2. Asistentská praxe a)Asistentská praxe 1 (AP1B) b)Asistentská praxe 1 (KAP1) c)Asistentská praxe 2 (KAP2, AP2C) d)Asistentská praxe 2 (KAP2N) 3. Souvislá pedagogická praxe

Charakteristika jednotlivých typů praxe, požadavky na studenta 1.Náslechová (individuální průběžná) pedagogická praxe -pozorování činnosti učitelů a žáků ve vyučovacích hodinách s následnou analýzou prováděnou ve spolupráci s učitelem student: -hospitační záznamy (nejméně z 8 vyučovacích hodin) -akční výzkum (pozorování činnosti učitele, žáků, klima třídy, vyučovací metody, analýza vzdělávacího programu školy, apod.)

2. Asistentská praxe -dlouhodobější působení ve škole, kde student je asistentem (pomocníkem učitele) -pomáhá pracovat s talentovanými žáky (spolupráce při vedení seminářů zaměřených na podporu rozvoje přírodních věd), příprava a realizace laboratorních pokusů, tvorba a oprava písemných prací -možnost seznámit se s pedagogickou dokumentací školy (např. ŠVP, používané učebnice, školní řád, bezpečnostní předpisy vztahující se k výuce daného předmětu, apod.) student: -výkaz práce pedagogické praxe -projekt praxe

3. Souvislá pedagogická praxe -třítýdenní pedagogická praxe ve škole s vyučovací povinností -student vykoná nejméně 3 náslechy a 12 výstupů z každého aprobačního předmětu -organizačně zajištěna pracovníky Kabinetu pedagogické přípravy -plně podřízen vedení školy a vedoucímu učiteli praxe student: -dotazník s hodnocením vedoucího učitele praxe -výkaz práce pedagogické praxe -přípravy na výstupy -záznamy náslechů -dotazník, kterým se student vyjádří k vlastní praxi

Typy studia na PřF a jejich studijní plán v rámci společného základu učitelských oborů Bakalářský studijní program Kombinované studium dvouoborové (učitelské) Povinné předměty (statut bloku A): KAP1 (Asistentská praxe 1) KNP1 (Náslechová praxe 1) Prezenční studium dvouoborové (učitelské)

Navazující magisterský studijní program Prezenční studium dvouoborové (učitelské) 1. ročník: Povinné předměty (statut bloku A): AP1B (Asistentská praxe 1) Souvislá pedagogická praxe Volitelné předměty (statut bloku C): AP2C (Asistentská praxe 2) PRN (Náslechová praxe) 2. ročník: Povinné předměty (statut bloku A): Souvislá pedagogická praxe Povinně volitelné předměty (statut bloku B): AP1B (Asistentská praxe 1) PRN (Náslechová praxe) Volitelné předměty (statut bloku C): AP2C (Asistentská praxe 2)

Navazující magisterský studijní program Kombinované studium dvouoborové (učitelské) 1. ročník: Povinné předměty (statut bloku A): KAP2N (Asistentská praxe 1) Souvislá pedagogická praxe Povinně volitelné předměty (statut bloku C): KNP1 (Náslechová praxe) 2. ročník: Povinné předměty (statut bloku A): Souvislá pedagogická praxe Povinně volitelné předměty (statut bloku B): KAP1 (Asistentská praxe 1) KAP2 (Asistentská praxe 2) KNP1 (Náslechová praxe 1) KNP2 (Náslechová praxe 2)

Celoživotní vzdělávání Navazující magisterský studijní program Souběžné doplňující studium (učitelské) Povinné předměty (statut bloku A): SPPR (Souvislá pedagogická praxe pro DS) PPPR (Průběžná pedagogická praxe pro DS)

Navazující magisterský studijní program Kombinované studium jednooborové (učitelské M, Dg) Schváleno AK od příštího akademického roku. Námět: Praxe praktikantská (pracovní název, předmět bloku C - Vedení zájmové mimoškolní činnosti – kroužky DDM, lletní tábory, vedení oddílu Junáka apod. Děkuji za pozornost.