Ekoznačky. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Interaktivní cesta Moravským krasem přes Pálavu a Brno,
Advertisements

Daniela Matoušková a Kateřina Staňková
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Další prostředky spotřebitelské orientace I.
Není značka jako značka
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Test šetrného spotřebitele. Negativní souvislosti těžby a zpracování hliníku: Plánovaný důl Juriti Velho v Brazílii na povrchovou těžbu Bauxitu si vyžádá.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Zelená kancelář. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Životní prostředí v ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Evropská integrace RNDr. Oldřich Hájek. Principy a kompetence  Politiky EU se liší v kompetencích členů a EU  Každá politika je řízena principy  Při.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Jak funguje internet. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Zelené nakupování. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní ekologické pojmy. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Goniometrie jako oblast matematiky (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE OCHRANNÉ PRVKY BANKOVEK.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z tabákových výrobků.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
 Biopotraviny pocházejí z ekologického zemědělství.  Při jejich pěstování, produkci a výrobě je zakázáno používat chemické látky.  Geneticky modifikované.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
HTML (II) (3).
1 Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Graf a vlastnosti funkce
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
MOTIVACE.
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Vztahy mezi goniometrickými funkcemi
Transkript prezentace:

Ekoznačky

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Václava Talábová Předmět:Základy biologie a ekologie - ekologie

Obsah Úvod1 Jak to poznat?2 Jak na to3 Ekoznačky garantované státem4 Produkt ekologického zemědělství5 Biozebra6 Značky biopotravin ve světě7 Ekologicky šetrný výrobek8 Zahraniční ekologicky šetrné výrobky9 Důvěryhodné ekoznačky10

Obsah Důvěryhodné ekoznačky11 Důvěryhodné ekoznačky12 Důvěryhodné ekoznačky13 Co není ekoznačka14 Co není ekoznačka15 Pseudoznačky16 Název stránky 1717 Název stránky 1818 Název stránky 1919 Název stránky 2020

ekospotřebitelství je poměrně rozvinuté „ekologie“ je tak trochu móda a jedna z cest, jak přilákat zákazníky Existují: – programy certifikace ekologických výrobků – široký spotřebitelský servis – speciální časopisy pro ekologické spotřebitele i u nás se objevuji stále více výrobky označované jako „ekologické“ většinou jde o reklamu, někdy jde ale o zboží vyráběné skutečně tak, aby dopad na přírodu byl co nejmenší Úvod 1

Jak to ale poznat? Nejjednodušším a velmi spolehlivým vodítkem jsou ekoznačky. Jak to poznat? 2

naučte se rozpoznávat ekoznačky pozor na značky falešné, matoucí a zavádějící používaní klamavých značek je zakázáno skutečné ekoznačky se propůjčují na základě přisných kriterií, obvykle garantovaných státem některé obrázky si na ekoznačky jen hrají někdy jde o klamavé onačení obalu a né výrobku Jak na to 3

V České republice existují v podstatě jen dvě značky garantované státem a získat je není snadné. Ekoznačky garantované státem 4

značce se někdy říká „biozebra“ národní značka biopotravin ČR propůjčuje ji Ministerstvo zemědělství ČR Produkt ekologického zemědělství 5

pro potraviny, které jsou pěstovány v tzv. ekologickém zemědělství lepší zacházení se zvířaty méně negativního vlivu na ŽP zdravější potraviny Zemědělské plodiny jsou pěstovány bez použití umělých hnojiv a pesticidů a hospodářským zvířatům je poskytován výběh a podmínky odpovídající potřebám daného druhu. Biozebra 6

Evropská značka pro biopotraviny Biozboží z Evropy nese buď svou nýrodní značku (stejně jako ČR má „biozebru“) nebo biologo EU (které je zatím nepovinné). Slovensko Německo Rakousko Francie Značky biopotravin ve světě 7

Ekologicky šetrný výrobek 8 propůjčuje ji Ministerstvo životního prostředí posuzuje se „provoz“ (emise, spotřeba energií), životní cyklus (z čeho je vyroben, jak se likviduje, spotřeba surovin a energie na jeho výrobu) a obal výrobku značka vypovídá o tom,že daný výrobek je ve své kategorii ekologičtější, než ostatní obdobné výrobky

platí především ve svých domovských zemích (musíme brát v úvahu dopravu k nám) Zahraniční ekologicky šetrné výrobky 9

Důvěryhodné ekoznačky Králíček HCS netestovaná kosmetika Značka Natur Papír výrobky takto označené obsahují minimálně 90% sběrového papíru 10

Důvěryhodné ekoznačky Fair Trade dodržují se zakladní etická pravidla a principy Více v publikaci „Nekup to“ Značení EnergyStar úsporná kancelářská technika zaručuje, nízkou provozní a tzv. stand-by spotřebu 11

Důvěryhodné ekoznačky FSC (Forest Stewardship Council) dřevo z šetrně obhospodařených lesů Czech MADE výrobek (nebo služba) pochází od českého výrobce, který je na trhu minimálně 3 roky 12

Česká kvalita tato značka informuje, že výrobce se účastní programu „Česká kvalita“ Důvěryhodné ekoznačky 13 !!! POZOR !!! Tato značka již nezaručuje, že výrobek je český. Klasa již není zárukou české kvality, ale pouze kvality - může jej získat jakýkoli zahraniční výrobek.

pokud není nápis „ekologicky šetrný výrobek“ nebo „produkt ekologického zemědělství“ součástí ekoznačky, jde jen a jen o reklamu další druh nápisů, které se týkají zejména obalů - „obal je rozložitelný“ nebo „obal je recyklovatelný“ – polopravda – to že je obal recyklovatelný (to je totiž téměř vše) nám nezaručí, že se skutečně bude recyklovat Co není ekoznačka 14

Co není ekoznačka Zelený bod značka se vztahuje pouze k obalu nikoli k výrobku výrobce obalů zaplatil poplatek za zpětný odběr Zavádějící symbol “odhazující panáček” 15

Co není ekoznačka Tříšipkový symbol označují ze kterého materiálu je výrobek vyroben 16

Toto je příklad několika pseudoekologických značek, které si výrobce sám vymyslel. O vlivu výrobku nebo jeho obalu na životní prostředí nevypovídají ve skutečnosti vůbec nic. Výrobek nemusí být špatný, ale proč tedy není opatřen opravdovou ekoznačkou? Pseudoznačky 17

Symboly na výrobcích a jak se v nich orientovat, Petr Holý, publikace CENIA - Úsek hodnocení a publikace Výchova ekologického spotřebitele, ROSA, o.p.s., České Budějovice, 2002 Materiály získané při specializačním studiu pro Koordinátory EVVO organizované organizací SEVER – Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory Použité zdroje