Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkové procesory (MS Excel)
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Funkce v Excelu.
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – Vzorce Ing. Bohumil Bareš. Principy vytváření vzorců Můžeme je zadávat ručně nebo pomocí průvodce, kliknutím na ikonu, která spustí dialogové.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Duben.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_09 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Excel – tabulkový editor, funkce AnotaceMS Excel.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Informatika – Datové sítě
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Technická mechanika – Čepové tření
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
Technická mechanika – Skládání sil 2
Informatika – Podmíněné formátování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Informatika – Tabulka v Excelu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
Inf Princip streamování videa a hudby
Fyzika – Zesilovač.
Informatika – Práce s listy
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Inf Tabulkový procesor
Informatika – Funkce KDYŽ
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Technická mechanika – Skládání sil
Fyzika – Jednoduchý elektrický obvod
MS Excel – Relativní odkaz
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Fyzika – Kmitavý pohyb.
Fyzika – Usměrňovače.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

Informatika – Práce se vzorci

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 05_01_32_INOVACE_05

Předmět: Informatika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radek Hoszowski Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Základní práce se vzorci v MS Excel 2010, jak zadávat vzorce do řádku vzorců a jak používat funkci Vložit funkci, neboli průvodce funkcí a procvičení probíraného učiva. Použití funkce Suma. Klíčová slova: Excel 2010, buňka, vzorce, suma, průvodce vzorci.

 MS Excel nám díky možnosti pracovat se vzorci šetří značné množství práce. Vzorce zadáváme dvěma způsoby: a) manuálně – ručně napíšeme všechna potřebná data do Řádku funkcí fx b) automatickou funkcí – pomocí ikony Suma v pravém horním rohu okna programu Vzorce v MS Excel Obr. 1 – Řádek funkcí Obr. 2 – Pozice ikony Suma Obr. 3 – Nabídka Suma Obr. 4 – Nabídka Další funkce

 Vzorce jsou pro přehlednost rozděleny do několika kategorií.  Každý vzorec, bez ohledu na kategorii, musí začínat znakem „=“.  Kategorie najdeme v předchozí nabídce Další funkce: Kategorie vzorců Obr. 5 – Vyhledávač funkcí Obr. 6 – Kategorie funkcí

Suma (Alt + =)  Základní funkce Excelu.  Slovo pochází z latinského slova summa, neboli součet.  Používáme ji tedy k výpočtům součtů sloupců či řádků čísel a je to nejjednodušší vzorec.  Bývá označena také jako Součet.  Údaj v závorce udává oblast buněk, která bude sečtena. =SUMA(A1:A10) Obr. 7 – Zobrazení oblasti buněk

Zadávání dat  Data do vzorce zadáváme několika způsoby: a) manuálně – oblast dat zapíšeme ručně do Řádku vzorců, b) zapíšeme funkci (např. =suma), nebo ji zadáme přes ikonu Suma a tažením myši označíme oblast dat, c) Využijeme Argument funkce, přes ikonu Suma → Další funkce → SUMA → Pro manuální zadání Pro označení oblasti dat myší Obr. 8 – Označení oblasti dat myší Obr. 9 – Argumenty funkce

Adresování  Pokud buňku přetáhneme či zkopírujeme, vzorec se upraví, podle aktuální buňky. Tomuto se říká relativní adresování. Př.: Při zadání vzorce A1*B1 a tažením dolů se vzorec upraví na A2*B2, A3*B3…  Pokud chceme zachovat nějakou hodnotu, např. pří násobení sloupce stejnou buňkou, nazýváme to absolutní adresování a používá se pro něj znak $ Obr. 10 – Absolutní adresování Mění se podle posunu buňky.  $A1*B1  $A$1*$B$1  A1*$B$1 $ = pravý Alt + ů

 Vývoj prodeje nových vozidel v České republice v roce 2011 v počtech kusů – Škoda – , Volkswagen , Renault – , Kia – 8 575, Dacia – 4 047, Peugeot – 7 397, Ford – , Hyundai – , Citroën – 5 197, Opel –  Údaje zpracujte do přehledné tabulky, na konci tabulky uveďte pole Celkem a pomocí funkce Suma sečtěte.  Vyzkoušejte si všechny způsoby zadávání datového pole!!!  Tabulku vytvořte ve dvou provedeních: 1. Značky vozů seřazeny abecedně, 2. Značky seřazeny podle prodeje od nejvyššího.

 Vyhledejte na internetu ( jakékoliv údaje z oblasti vašeho zájmu a podobným způsobem zpracujte opět do dvou tabulek!!  Tímto způsobem zpracujte dvě dvojice tabulek!!

Použité zdroje  Obr. 1 – Archiv autora, IKT25.  Obr. 2 – Archiv autora, IKT26.  Obr. 3 – Archiv autora, IKT27.  Obr. 4 – Archiv autora, IKT28.  Obr. 5 – Archiv autora, IKT29.  Obr. 6 – Archiv autora, IKT30.  Obr. 7 – Archiv autora, IKT31.  Obr. 8 – Archiv autora, IKT32.  Obr. 9 – Archiv autora, IKT33.  Obr. 10 – Archiv autora, IKT63.  Kliparty pocházejí z archivů MS Office. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí …