Zlín 7. června 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje RÁMEC PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTRURY Pracovní skupina Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
9. VÝZVA IROP – ÚZEMNÍ STUDIE ING. ROMANA VALENTOVÁ
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
IROP předpokládaná podoba implementace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Kompenzace nákladů na aktualizaci projektové žádosti ve vazbě na novou výzvu pro podoblast podpory Fyzická revitalizace území ROP Střední Morava.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
Základní údaje p-kap, KAP
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Národní program podpory cestovního ruchu
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Klíčová témata projektu
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
ŘV ITI MAP ORP Ostrava Ostrava
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Pracovní skupina Základní vzdělávání II.
Transkript prezentace:

Zlín 7. června 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje RÁMEC PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTRURY Pracovní skupina Vzdělávání

Rámec pro investice do infrastruktury – proč? Zařazení projektových záměrů jednotlivých zřizovatelů (resp. škol) do Rámce je podmínkou pro případnou realizaci těchto projektů v rámci výzev IROP SC 2.4 2

Rámec pro investice do infrastruktury A)Ověření a očištění souboru projektových záměrů z dotazníkového šetření KROK 0 - provedl Realizační tým KAP Realizační tým KAP v seznamu projektových záměrů označil ty, které nejsou v souladu s oblastmi podpory IROP tj. okruh 3. Zateplení budov a okruh 4. Energetická efektivita budov, které nemají vazbu klíčová témata IROP KROK 1 - provedl každý zřizovatel Každému zřizovateli byl zaslán seznam projektových záměrů jimi zřizovaných škol a školských zařízení k revizi. Každý zřizovatel provedl: Vyřazení duplicitních projektových záměrů Doplnění / upřesnění údajů uvedených u stávajících projektových záměrů Označení projektových záměrů s vysokou a střední důležitostí pro zřizovatele 3

Rámce pro investice do infrastruktury B0) Specifikace záměrů pro výzvu 32. a 32. IROP – avšak výzva k dispozici nebyla KROK 2 – provádí Realizační tým KAP Realizační tým KAP provedl kategorizaci revidovaného seznamu projektových záměrů. K jednotlivým projektům vyznačil: 1.Soulad záměru s předpokládanými oblastmi podpory 32. a 33. výzvy IROP 2.Stav přípravy projektu (zpracovaný projekt, stavební povolení aj.) 3.Náročnost na rozsah/dobu trvání stavební prací, nákladnost projektu vzhledem k dopadu na počet žáků (týká se příliš nákladných investic), jasná představa o záměru a jeho využitelnosti a další faktory dle rozhodnutí PSV a dle priorit kraje 1.Ukončení realizace projektu do 12/ Výše finančních nákladů projektu Dále byla zohledněna priorita projektových záměrů přiřazená školami (vysoká/střední) 4

Rámec pro investice do infrastruktury ad KROK 2 – provádí Realizační tým KAP Soulad záměru s oblastmi podpory 32. a 33. výzvy IROP: Vazba na klíčové kompetence IROP sloužící pro přiřazení vybraných záměrů k tématům výzvy IROP: cizí jazyk, přírodní vědy, technické a řemeslné obory, práce s digitálními technologiemi (IROP ji uznává jen ve vazbě na některou ze tří předchozích) Projekty, které plánují investice v oblasti bezbariérovosti (rozumí se bezbariérovost jako samostatný projekt), rozšiřování kapacit kmenových učeben (uznáváno jen v odůvodněných případech obvodů ORP se SVL) 5

Rámec pro investice do infrastruktury B1) Specifikace záměrů pro výzvu 32. a 33. IROP již dle vyhlášené výzvy KROK 2A Byla provedena revize Rámce pro investice do infrastruktury oproti vyhlášeným výzvám 32 a 33 v rámci IROP SC 2.4 Posouzení souladu projektových záměrů se seznamem oborů vzdělávání - v návaznosti na přílohu č. 10 Podporované obory klíčových kompetencí Zvýšení hranice maximální objemu způsobilých výdajů projektu z 60 mil. na 99 mil. Kč Podrobně viz specifická pravidla pro žadatele a příjemce, str. 8 Bezbariérovost: Učebny, výukové prostory a další školní pracoviště podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je umožnění volného pohybu osob na vozíku. Další stavební úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb. jsou způsobilým výdajem v hlavní aktivitě a žadatel popisuje potřebnost těchto úprav ve Studii proveditelnosti. Podrobně viz specifická pravidla pro žadatele a příjemce, str

Rámec pro investice do infrastruktury C) Doplnění projektů s předpokládanou realizací v rámci IPRÚ KROK 3 – provádí Realizační tým KAP ve spolupráci se školami v území IPRÚ Zlín Pro realizaci projektů v oblasti středního a vyššího odborného školství, bez rozdílu zřizovatele, které mají být realizovány z IROP v rámci alokace pro IPRÚ Zlín je podmínkou zařazení těchto projektů do Rámce pro investice do infrastruktury KAP ZK. Oslovení SŠ a VOŠ s žádostí o vyplnění tabulky projektovými záměry, které nebyly uvedeny v dotazníkovém šetření NÚV, proběhlém na konci roku 2015 a zároveň jsou relevantní pro IPRÚ Zlín. 7

Rámec pro investice do infrastruktury Celkem identifikováno 136 projektů s předpokládanou hodnotou 970 mil. Kč Záměry, které vyhovují všem těmto hlediskům tvoří "podmnožinu" investičních záměrů s nevyšší prioritou, která bude tvořit výsledný Rámce pro investice do infrastruktury. Ten bude přílohou ke KAP. Investiční záměry z tohoto seznamu budou moci žádat o podporu z IROP podle podmínek stanovených ve 32. a 33. výzvě IROP a dalších relevantních výzvách v rámci IROP vyhlášených v roce Z nich hodnotitelé IROP vyberou záměry, které obdrží finanční podporu. Seznam projektových záměrů doporučených do Rámce na podporu infrastruktury byl předložen Minitýmu pro podporu polytechnického vzdělávání, odborného vzdělávání a dalšího profesního vzdělávání k projednání na zasedání dne

Rámec pro investice do infrastruktury D) Projednání s partnery v území KROK 4 – Projednání Rámce na úrovni „Minitýmu pro polytechniku“ T: již proběhlo KROK 5 – Projednání Rámce na úrovni PS Vzdělávání Projednání Rámce projednaného v „Minitýmu pro polytechniku“ => doporučení pro odsouhlasení v RSK ZK T: KROK 6 – Projednání Rámce na úrovni RSK ZK Odsouhlasení Rámce T: => Předání výsledného Rámce KAP ŘO IROP (MMR, resp. CRR) a MŠMT 9

Rámec pro investice do infrastruktury 10

Rámec pro investice do infrastruktury Další postup a případná aktualizace v budoucnu: Dle aktuálních informací z MŠMT bude stávající Rámec, který bude schválen v RSK, platný pro všechny výzvy v roce 2016 a nebude jej pro tyto výzvy možno aktualizovat. Výsledný soubor bude kompletním rámcem pro investice do infrastruktury a je třeba jej zachovat jako zdrojovou databázi pro další aktualizaci, která bude před další výzvou IROP, která je předběžně očekávána v roce Pro výzvy IROP v roce 2017 je dle současných informací možno aktualizovat stávající rámec, který bude opětovně podléhat schválení v RSK. 11

„Aktuality“ a veškeré informace a dokumenty k IROP IROP - kde získat informace o výzvách 12

Kalendář akcí : -krajské semináře k aktuálním výzvám , Zlín Centrum pro regionální rozvoj České republiky 13

Kontakt na oddělení pro Zlínský kraj Ing. Lenka Kolářová specialista pro absorpční kapacitu tel Adresa: J. A. Bati 5648, Zlín (areál Svit, budova č. 32) Kontakty IROP: Konzultační servis pro žadatele: 14

Mgr. Stanislav Jaša Hlavní manažer projektu Odbor strategického rozvoje kraje DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST! 15