FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 1. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256_TÉMA_ Rozdělení nákladů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Ing. Veronika Dostálková MBA
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Název projektu: Moderní škola
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 5.
Opakování – pracovní list
Měnová soustava, měnová politika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód vzdělávacího materiálu:
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Způsoby vedení DE Výdaje před zahájením podnikání.
MATEMATIKA Funkce.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
Název projektu: Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Období: září – prosinec 2011
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Charakteristika daňové evidence
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Měnové a devizové právo II
Početní operace se složenými zlomky
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 1

3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: VI _Bezhotovostni-placeni-1_Platebni-prikazy Autor: Ing. Jana Csiková Tematický okruh: Ekonomika Ročník: II. Datum tvorby: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Csiková

Bezhotovostní placení 1 ? Klíčová slova Příkaz k úhradě, příkaz k inkasu

Základní pojmy Bankovní převod – převody peněz na základě příkazů klienta Bankovní spojení – jednoznačné určení účtu klienta Debetní karta – klient může platit jen do výše disponibilního zůstatku Kreditní karta – platební karta, s níž je spojena možnost čerpání úvěru PIN – osobní identifikační číslo pro autorizaci transakcí Platební příkaz k úhradě – pokyn klienta (plátce) bance, aby převedla peníze z jeho účtu na účet příjemce Platební příkaz k inkasu – pokyn příjemce, aby banka provedla převod peněz z účtu plátce na jeho účet

Účastníci bezhotovostní operace příkazce – převodce příjemce převádějící instituce

Nástroje bezhotovostního platebního styku Nástrojem je druh dokumentu, na základě kterého banky provádějí platební operace: 1. Příkaz k úhradě 2. Příkaz i inkasu 3. Hromadné příkazy 4. Trvalý příkaz 5. Platební příkaz pro mezinárodní platební styk

Nástroje bezhotovostního platebního styku Příkaz k úhradě - klient zadává provedení konkrétní platby, - základní forma placení za zboží a služby Příkaz k inkasu - Podnět k platbě zadává příjemce platby, majitel účtu dává písemné svolení, kdo smí provádět z jeho účtu inkaso - Využívá se tam, kde zákazník nemůže vznášet námitky proti ceně, kvalitě a množství dodané služby (vodné, stočné, plyn, elektřina…

Výhody bezhotovostního placení Rychlost, pohodlnost, použití výpočetní techniky Bezpečnost Spolehlivost, menší nebezpečí chyb Přesnost Větší hospodárnost, kontrola výdajů

Praktické cvičení Rozhodněte o vhodnosti dané formy příkazu k úhradě platby /vhodnou formu označte/. 1. Potřebujete zaplatit roční poplatek za odpady: jednorázovýhromadnýtrvalý 2. Rodiče vám chtějí pravidelně posílat kapesné na váš bankovní účet jednorázovýhromadnýtrvalý 3. Rodiče budou potřebovat jednou operací zaplatit víc dodavatelům za opravu chaty jednorázovýhromadnýtrvalý

řešení a)Jednorázový b)Trvalý c)Hromadný

Anotace: Prezentace obsahuje výklad platebního styku a jeho formy s příklady používaných dokladů a odkazy na doklady. Žáci samostatně vyplňují doklady platebního styku s dohledem vyučujícího. Na pracovních listech žáci odpovídají na otázky. Určeno k výkladu do hodiny a k praktickému procvičení učiva. Použité zdroje: ING. PETRA NAVRÁTILOVÁ. Finanční gramotnost. Praha: Ikar Praha, ISBN ING. PETRA NAVRÁTILOVÁ. Finanční gramotnost. Praha: Ikar Praha, ISBN OBCHODNÍ AKADEMIE, Mohelnice. Ekonomické kompetence v občanském životě. ISBN CZ.1.07/1.1.04/ Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.