DUM Č.6 DUM Č.6 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
PRAVĚKÉ UMĚNÍ.
Pravěké umění Pravěké malířství.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Registrační číslo projektu:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
JESKYNNÍ MALÍŘSTVÍ DOBA VZNIKU:
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_587_ Nejstarší písemné památky AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Komenského 78, Zlín – Malenovice, Školní rok: 2011/2012.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Pravěké umění.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Dej 1 Počátky umění Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
III/2 XV A
Pravěké umění.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ Kdy začíná umění? Dá se vůbec mluvit o umění?
Počátky umění v mladším paleolitu
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
HOMO ERECTUS - člověk vzpřímený
Pravěk II - Věstonická venuše
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Nejstarší lidé dnešního typu
Pravěké umění v paleolitu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
3. Kompozice ve výtvarném umění
Umění pravěku - Předhistorické umění
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma:
Pravěké umění. primitivní nástroje z valounů záměrné opracování do určitého tvaru pěstní klíny mandlového tvaru otisky nohou v jílu načrtnuté prsty, vrypy.
Počátky umění na našem území
17) Pracovní náměty, materiály, techniky Výtvarná příprava 1.
Pravěké umění Bizon, asi – př.n.l., malba v jeskyni Altamira, Španělsko.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
PRAVĚKÉ UMĚNÍ – let př.n.l..
Pravěké umění Bizon, asi – př.n.l., malba v jeskyni Altamira, Španělsko.
  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
UMĚNÍ A NÁBOŽENSTVÍ 6.TŘÍDA
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Křivonosková Kateřina
Výtvarné umění starověkého Egypta
Transkript prezentace:

DUM Č.6 DUM Č.6 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu: VY_32_INOVACE_IX.2 Název výstupu: VY_32_INOVACE_IX.2 Vzdělávací oblast: Člověk a kultura Vzdělávací oblast: Člověk a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova Vzdělávací obor: Výtvarná výchova Téma: Výtvarné vyjadřování od nejstarších dob – Téma: Výtvarné vyjadřování od nejstarších dob – dovednost zachytit obraz nebo text dovednost zachytit obraz nebo text Datum: 2011 Datum: 2011 Ročník: druhý stupeň ZŠ Ročník: druhý stupeň ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost –Výtvarná výchova Vzdělávací oblast: Člověk a společnost –Výtvarná výchova Metodický materiál: Určeno pro zkvalitnění výuky a motivaci Metodický materiál: Určeno pro zkvalitnění výuky a motivaci v hodinách výtvarné výchovy, jako v hodinách výtvarné výchovy, jako materiál k hledání stop v dějinách materiál k hledání stop v dějinách výtvarného vyjadřování. výtvarného vyjadřování. Jméno: Mgr. Ludmila Cahová Jméno: Mgr. Ludmila Cahová

 Výukový materiál má vést k zamyšlení nad vývojem záznamu – obrazového a textového od nejstarších dob, dovedností zachytit obraz – reliéf - nebo text.

 Malířství  Jeskynní nástěnné malby a rytiny- měly kultovní charakter – zdobily první svatyně v jeskyních – náměty inspirované kultem lovu – stylizované postavy zvířat( mamuti, zubři, koně, postavu člověka jen sporadicky…) Kresby se často překrývaly – bez kompozice.  Tvůrci maleb – pravděpodobně šamani, nebo účastníci rituálů – zabezpečující dobrý lov.  Technika malby – prsty, primitivními štětci z chlupů zvířat, přírodními barvivy – (bílá, okrová, žlutá, červená a hnědá hlína, spálené dřevo smíchané s tukem a vodou.  Památky a naleziště – jeskyně Altamira ve Španělsku – faksimile jeskynních maleb – v brněnském muzeu Anthropos, Lascaux, Pouftignac, La Vache ve Francii, Religie ve Španělsku - rytiny zápasících býků a pasoucích se koní – přírodní památka-

NEUVEDEN. Věstonická Venuše [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

 Sochařství  - sošky a rytiny s motivy zvířat byly vyráběny z kostí a mamutích klů – kult lovu,  - sošky žen se zvýrazněnými ženskými znaky – kult plodnosti  Památky a naleziště – Velitelská hůl s rytinami - Skákající kůň – zdobená kost - Rytiny do kamenných destiček - Věstonická Venuše – Dolní Věstonice  – ČR, Wilendorská – Rakousko, Mentorská z Lespuque ve Francii, Geometrická – Předmostí u Přerova  - náramky z mamutích klů a kostí – Miziň na Ukrajině

NEITHSABES. Soubor:Mastaba Neferbaouptah 11.jpg Skočit na: Navigace, Hledání [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

NEUVEDEN. kudyznudy.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: akce/Aktivity/Jeskyne-Pekarna-%E2%80%93-praveke-sidliste-lovcu-sobu.aspx

Výsledná citace: AUTOR NEUVEDEN. Egypt nástěnné malby a rytiny [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: =malby+v+jeskyn%C3%ADch&t bm=isch&tbo=u&source=univ&s a=X&ei=qcHEUcv4N4T3sgab5o GACw&ved=0CDcQsAQ&biw= 1280&bih=638#tbm=isch&sa=1& q=Egypt+n%C3%A1st%C4%9Bnn %C3%A9+malby+a+rytiny&oq=E gypt+n%C3%A1st%C4%9Bnn%C 3%A9+malby+a+rytiny&gs_l=img j10j1j c.1.17.img.p3- e3jZhVHY&bav=on.2,or.r_qf.&bv m=bv ,d.ZWU&fp= c1b72f7657&biw=1280&bih= e3jZhVHY&bav=on.2,or.r_qf.&bv m=bv ,d.ZWU&fp= c1b72f7657&biw=1280&bih=6 38

Ve výukovém materiálu byly použity fotografie a obrázky – /zdroj uveden pod kopiemi/, přednášky dějin umění – z vlastních zdrojů, bylo čerpáno z knihy Dějiny umění Aloise Bauera - bez přímé citace a texty z Bible. Výukové listy byly zhotoveny autorsky v grafickém programu.