Etapy vývoje lidského života. Periodizace vývoje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
A. Prenatální období: Embryo – do 3 týdne po oplozeníPlod (fetus) – od 3. týdne po oplození
B. Natální vývoj: 40. Týden po oplození porod
Přemýšlíme: Kolik jste vážili a měřili při narození? Jaký je rozdíl mezi lunárním a kalendářním měsícem? Viděli jste někdy obrázek plodu v břiše matky? Jak plod vypadal?
C. Postnatální vývoj: 1. Novorozenec – od narození do konce 1. měsíce 2. Kojenec – do 1. roku 3. Batole – od 1. roku do 3. let
3. Dítě předškolního věku:- od 3 let- do 6, 7 let
4. Dítě mladšího školního věku:- do 11, 12 let věku
5. Dítě staršího školního věku: Pubescent – od 12, 13 let 15, 16 let věku Adolescent – od 16 do 18 let věku
6. Období dospělosti: Mladší dospělost – 20–30 letStřední dospělost – 30–45 letStarší dospělost – 45–65 let
7. Období stáří: Počáteční stáří 65–75 letPokročilé stáří – 76–90 letKrajní stáří – 90–120 let
Použité zdroje: ŠIL, KAROLOVÁ. Člověk jako osobnost: psychologie pro střední školy. 2. vydání. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o., ISBN