Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu „ Šrotovné“ = časově omezené opatření, motivující občany k vyřazování starých.
Advertisements

Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Statistika dopravních nehod
Aktuální problematika AutoSAP a SDA Aktuální problematika AutoSAP a SDA ve vazbě na MD ČR Ing. Pavel Juříček, viceprezident Sdružení automobilového průmyslu.
(podpora ekologicko energeticky efektivních vozidel a zlepšení bezpečnosti vozového parku silničního provozu v České republice) Strategie obnovy vozového.
Integrovaný dopravní systém
Sdružení automobilového průmyslu je členem: - Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA - Evropské asociace výrobců automobilů ACEA - Mezinárodní.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
I jízda na motocyklu může být bezpečná…. Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
(podpora ekologicko energeticky efektivních vozidel a zlepšení bezpečnosti vozového parku silničního provozu v České republice) Obnova vozového parku v.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Kontakt, dotazy Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce 2014 Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce počty osobních automobilů ve.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP Brno, 3. června 2010 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Optimalizace logistického systému a řetězců
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Historie výroby vozidel v České republice Praha, 2. října 2013.
Vyhodnocení činnosti KŘP Stčk – vnější služba – 2015 Praha,
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
AKCE ČISTKA listopad 2011 – červen AUTOKRIMINALITA ZJIŠTĚNO KRÁDEŽÍ DVOUSTOPÝCH MOTOROVÝCH VOZIDEL
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Příjmová situace a zaměstnanost starších osob v evropském kontextu
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Poptávka po alternativních pohonech automobilů v ČR o čem hovoří statistiky registrací Odborná konference PETROL SUMMIT Josef Pokorný,
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Krajské ředitelství policie hl. m
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Vyhodnocení Národní strategie bezpečnosti silničního provozu (NSBSP) a nehodovosti v podmínkách ČR (aktuální poznatky) Ing. Veronika Valentová, Ph.D.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za roky 2008 až 2015) 18. února 2016

Aktuální složení vozového parku osobních automobilů v ČR k I. Složení vozového parku osobních automobilů v ČR Zdroj: Statistiky SDA / Centrální registr vozidel

Složení vozového parku osobních automobilů v ČR k Pro další použity počty vozidel registrovaných k = průměrná hodnota registrací v roce. Zdroj: Statistiky SDA / Centrální registr vozidel I. Složení vozového parku osobních automobilů v ČR

Zdroj: Centrální registr vozidel / vlastní výpočet Časová řada dle údajů z Centrálního registru vozidel zpracovávaných AutoSAP – stav k I. Složení vozového parku osobních automobilů v ČR

Zdroj: Statistiky SDA / Centrální registr vozidel Časová řada dle údajů vydaných SDA – stav k I. Složení vozového parku osobních automobilů v ČR

Zdroj: AutoSAP I. Složení vozového parku osobních automobilů v ČR Z údajů SDA i AutoSAP vyplývá, že podíl vozidel starších než 10 let se od roku 2005 meziročně zvyšuje. K tomu přispívá i rostoucí podíl ojetých osobních automobilů z dovozu ve věku nad 10 let.

Úroveň ochrany cestujících Čas rozdíl v úrovni ochrany přepravovaných osob mezi vozidly A a B rok výroby vozidla A zavedení nového bezpečnostního prvku rok výroby vozidla B nehoda Dále uvedené diagramy z praxe jednoznačně potvrzují výsledky teoretických prací z oblasti pasivní a aktivní bezpečnosti vozidel. Graf převzat z Technické zprávy TÜV SÜD Auto CZ s.r.o. II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Zdroj: Ročenky dopravy MD ČR, vlastní odhady a výpočty Vozidla starší než 10 let ujedou za rok celkově o cca 20 % méně kilometrů. II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Zdroj: Ročenky dopravy MD ČR, SDA, vlastní odhady a výpočty Vozidla starší než 10 let ujedou za rok celkově o cca 20 % méně kilometrů. II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Vozidla do 10 let vykazují při vyšším celkovém ročním proběhu km jen o málo vyšší počet nehod (absolutně). Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km Při podílu na celkovém proběhu km ve výši cca 40 % se vozidla starší než 10 let podílejí, po přepočtu na ujetý 1 km, na téměř 60 % všech nehod osobních automobilů. Přepočet na proběh km = podíl při přepočtu na 1 ujetý km a 1 vozidlo.

Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km Při podílu na celkovém proběhu km ve výši cca 43 % se vozidla starší než 10 let podílejí, po přepočtu na ujetý 1 km, na více než 56 % všech nehod osobních automobilů. Přepočet na proběh km = podíl při přepočtu na 1 ujetý km a 1 vozidlo.

Počet usmrcených osob ve vozidlech starších než 10 let je výrazně vyšší, než by odpovídalo počtu nehod a proběhu km. Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Podíl usmrcených osob ve vozidlech starších než 10 let se dlouhodobě přibližuje hodnotě 60 %. Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km.

Absolutní počty i podíly osob usmrcených v osobních automobilech starších než 10 let jsou výrazně vyšší (nejsou v relaci s proběhem km, ani s počtem nehod). Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km Přepočet na proběh km = podíl při přepočtu na 1 ujetý km a 1 vozidlo..

Pravděpodobnost usmrcení při nehodě v osobním automobilu starším než 10 let je stále více než 2x vyšší. Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km Přepočet na proběh km = podíl při přepočtu na 1 ujetý km a 1 vozidlo..

Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Zdroj: Ředitelství Služby dopravní policie II. Následky nehod ve vazbě na věk vozidel a proběh km

Prezentované údaje (zpracované ze zdrojů SDA, Auto SAP, MD ČR, Policie ČR) snad víc než dostatečně dokazují dlouhodobě nižší míru ochrany osob u vozidel starších než 10 let a nedostatečnou obnovu vozového parku osobních automobilů v ČR. Pokud by došlo k realizaci opatření navrhovaných v rámci programu obnovy vozového parku v ČR, došlo by zákonitě i ke snížení počtu usmrcených v osobních automobilech. Program obnovy by tak přispěl k naplňování „Národní strategie bezpečnosti silničního provozu“ i cílů v oblasti snížení tragických následků dopravních nehod. III. Závěrečné shrnutí