Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Obsahy obrazců.
Advertisements

ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Povrchy a objemy těles.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_572_OBSAH_OBDÉLNÍKU Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU OBDÉLNÍKU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obsahy základních obrazců
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Obvody základních obrazců
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena TROJÚHELNÍKY V PRAXI Zkus vyjmenovat další předměty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kruh – popis, praktické využití Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Rovnoběžník Jaká je plocha střechy?Kolik látky je potřeba na zhotovení.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_37_Obvod čtverce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Výpočty s odmocninami.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika a její aplikace- geometrie pro 1.stupeň.
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Výpočty s mocninami Počítáme výměru pole. Vypočteme velikost pozemku.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Objem a povrch kvádru a krychle
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s. Autor: Mgr
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10), M 8.r. Zpracoval:Mgr. Anna Sedlaříková

Anotace: DUM je zaměřen na upevnění učiva – užití mocniny a odmocniny v praxi. Žáci řeší slovní praktické slovní úlohy. DUM vytvořen:

SLOVNÍ ÚLOHY Využití druhé mocniny a odmocniny

Úloha č. 1 Čtvercová zahrada má obsah 625 m². Kolik metrů pletiva je třeba objednat na zhotovení plotu kolem zahrady?

Řešení úlohy č. 1 obsah zahrady 625 m² strana zahrady √625 m = 25 m obvod zahrady o = m o = 100 m Na zhotovení plotu kolem zahrady je třeba 100 metrů pletiva.

Úloha č. 2 Ze čtvercové zahrady o straně 57 m prodáme dvě třetiny plochy. Kolik Kč můžeme prodejem získat, platí-li se za 1 m² 80 Kč?

Řešení úlohy č. 2 délka strany zahrady a = 57 m obsah zahrady S = 57² m² = m² prodáme : 3. 2 = m² prodejem získáme = Kč Prodáme m² zahrady a získáme Kč.

Úloha č. 3 Obdélníková podlaha chodby s rozměry 6 m a 1,8 m se má pokrýt čtvercovými dlaždicemi o straně délky 30 cm. Kolik dlaždic je třeba na pokrytí chodby?

Řešení úlohy č. 3 Obsah chodby 6. 1,8 = 10,8 m² Obsah dlaždice 0,3² = 0,09 m² Počet dlaždic 10,8 : 0,09 = 120 Na pokrytí chodby je třeba 120 kusů dlaždic.

Úloha č. 4 Betonová nádrž na vodu má tvar krychle. Vnitřní obvod betonové nádrže je 7,2 m. a) Urči plochu stěn nádrže. b) Kolik kg barvy musíme koupit na 3 nátěry nádrže, když 1 kg barvy vystačí na 6 m² plochy?

Řešení úlohy č. 4 a) obvod nádrže 7,2 m plocha stěn nádrže S = 5. (7,2 : 4)² = 16,2 m² b) množství barvy 16,2 : 6. 3 = 8,1 kg

Úloha č. 5 Na pozemku o rozměrech 15 m a 30 m je postavena chata čtvercového půdorysu o straně délky 6 m. Zbytek pozemku chceme zatravnit. a) Vypočítej obsah pozemku, který máme zatravnit. b) Jaké množství travního semene je třeba připravit, když na 100 m² pozemku je třeba zasít 0,25 kg travního semene?

Řešení úlohy č. 5 a) plocha zatravněného pozemku S = ² = = 414 m² b) množství travního semene na 100 m² ……0,25 kg na 414 m² …..0,25 : = 1,35 kg

Použité zdroje: Učebnice: Zdena Rosická a kolektiv učitelů: Algebra pro 8. ročník, Brno, 1999, ISBN