Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPRAVNÍ ZNAČKY Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
Škola: Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Gawronová Člověk a jeho svět - 5. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_DOPRAVNÍ VÝCHOVA_17.JÍZDA NA KOLE TEMA: JÍZDA NA KOLE ČÍSLO PROJEKTU:
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.1 Dopravní prostředky Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Dagmar Šaflová Název:VY_32_INOVACE_PR Téma:Učíme se dopraní značky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Oprava místních komunikací v Mohelnici, ulice Medkova, Hálkova Máchova.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
DOPRAVNÍ VÝCHOVA STEZKY PRO CHODCE STEZKY PRO CHODCE A CYKLISTY
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
VY_52_INOVACE_34_ Dopravní značky
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
„Váš kraj, Váš rozpočet“
DOPRAVNÍ VÝCHOVA - cyklista
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_33_DOPRAVNÍ ZNAČKY Mgr. Petra Kukuczková
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
VY_32_INOVACE_41_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Autor: Mgr. Radana Marelová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Dopravní výchova 8. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
2. seminární úkol - projekt
Systémy řízení silniční dopravy
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 2_Z2
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
VY_32_INOVACE_Sib_III_02 Bezpečnost silničního provozu
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Prázdniny 2011 Policie České republiky
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
Dopravní značky.
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
2. fáze výcviku řidičů.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
VY_32_INOVACE_22 Člověk a jeho svět, Prvouka – BESIP I ročník
Transkript prezentace:

Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat

Problém:

Proč průzkum?

?

Cíle průzkumu: - využívání stezek v závislosti na věku a pohlaví a přítomnosti motorové dopravy - chování cyklistů v křižovatkách - jízda po jednosměrných stezkách v protisměru - vztah cyklistů a chodců na stezkách zn. C9a

Lokality, metodika: 6 lokalit – stezky v PP podél hlavních komunikací 7 průzkumů pokrývajících špičkové hodiny

Lokality, metodika: 6 lokalit – stezky v PP podél hlavních komunikací 7 průzkumů pokrývajících špičkové hodiny

Evidované ukazatele: muži x ženy děti (do cca 15 let), dospělí, senioři směr jízdy způsob jízdy 15 min. intervaly *sčítání motorové dopravy

Celkem evidováno 1188 cyklistů

Vliv motorové dopravy na využívání stezek

Vztah cyklistické a pěší dopravy na společných stezkách C9a - dle legislativy nadstandardní šířka pro zjištěné intenzity! 4,0 m

Bezpečnost ČR - - chybí údaje o nehodách cyklistů s rozlišením na HDP a PP - celková statistika usmrcených cyklistů v ČR v obci mimo obec 53%47% v úseku v křižovatcev úseku v křižovatce 69% 31%81%19% OBEC

Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - někteří cyklisté nevědí, že nemají přednost v jízdě - někteří motoristé nevědí, že mají přednost v jízdě - chybí VDZ na komunikacích (motorista neví, že kříží dráhu cyklistovi)

Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - špatné rozhledové poměry v úseku (vstupy, vjezdy) - i v křižovatkách (parkující auta, stromy, zástavba) - alibistické použití značky C9b

Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - špatné rozhledové poměry v úseku (vstupy, vjezdy) - i v křižovatkách (parkující auta, stromy, zástavba) - alibistické použití značky C9b

Situace pozorované při průzkumu

Proč někteří cyklisté nevyužívají stezky v PP? - cestovní čas cyklistů jedoucích po stezkách je delší! - musí dávat přednost v jízdě na všech kříženích - bezpečnost v křižovatkách a na přejezdech je nižší - komfort jízdy je nižší (změny sklonu, obrubníky, pohyb chodců, horší povrch...) - řešení - dát přednost cyklistům pokud jedou podél hlavní a jsou zajištěny rozhledy - řešit cyklisty v HDP Závěr

Historical context of bicycle use Part 1 - Introduction of bicycle as mode of transport

43

Part 2 - Planning bicycle facilities  Safety as main requierement  Statistics Relation between number of accidents and km travelled the Czech Republic victims victims victims victims the Netherlands rok victims rok victims But: the Netherlands: cca 1,7 victims per 100 mil. km cycled the Czech Republic:cca 4,3 victims per 100 mil. km cycled more cycling = safer traffic

CZECH

Part 2 - Planning bicycle facilities  Networks and routes, Sections, Intersections

Děkuji za pozornost Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha tel.: