ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0464 ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Banket Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Maturita 2017.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Plánování ve školní tělesné výchově
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
GVID – MATURITA 2018 aktuální stav – říjen 2017.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Maturita 2018.
Části obchodního dopisu, osnova
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Střední škola obchodně technická s. r. o.
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Transkript prezentace:

ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Drahomír Havlíček Název DUM Zadání písemné práce Kód DUMVY_32_INOVACE_ Datum vytvoření 20. února 2013 Předmět Český jazyk a literatura Tematická oblastZákladní vlastnosti textu Výstup ŠVPŽák získané poznatky aplikuje při tvorbě vlastních textů. Anotace DUMPísemná práce jako součást státní maturitní zkoušky. Typy zadání a práce s nimi. Metodický popisPrezentace určená pro žáky 3. ročníku. Přináší vhled do problematiky písemné maturitní práce, do její koncepce. HodnoceníMateriál se ve výuce osvědčil. Žáci pochopili jednotlivé části zadání a práci s nimi. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Písemná maturitní práce z českého jazyka

Požadavky na písemnou práci součást komplexní zkoušky z českého jazyka a literatury (didaktický test + písemná práce + ústní zkouška) pouze jedna známka na maturitním vysvědčení (na protokolu o výsledcích maturitní zkoušky procentuální hodnocení) 25 minut na výběr zadání + 90 minut na psaní textu výběr z 10 zadání minimální rozsah 250 slov povolena Pravidla českého pravopisu hodnocen pouze čistopis (koncept není součástí písemné práce)

Požadované slohové útvary vypravování úvaha (též úvahový text, popř. text úvahového charakteru) popis (prostý, odborný, popis pracovního postupu, líčení) charakteristika referát článek zpráva útvary administrativního stylu (průvodní dopis, otevřený dopis, stížnost, motivační dopis) libovolný text publicistického stylu výklad esej recenze polemika fejeton reportáž

Zadání písemné práce Název zadání = tematické (obsahové) vymezení písemné práce Odpověď na otázku: O čem budeme psát? Např. Manželství, svazek zákonný Můj oblíbený moderátor Místo, které mi utkvělo v paměti

Zadání písemné práce Výchozí text Není povinnou součástí zadání (může, ale nemusí být přítomen) Část jiného textu, obrázek, fotografie, graf Funkce výchozího textu: -dovysvětlení, specifikace, zpřesnění tématu -návodná pomoc pro zpracování -uvedení tvrzení nebo názoru, na který má žák reagovat -uvedení jiných textů, ze kterých má žák čerpat při psaní

Zadání písemné práce Zpracování = vymezení slohového útvaru, funkčního stylu, komunikační situace Odpověď na otázku: Jak, jakým způsobem budeme psát? Např. úvaha o kladech a záporech manželství charakteristika líčení

Konkrétní zadání písemných prací a práce s nimi Zadání: Manželství, svazek zákonný Výchozí text: Ze statistické analýzy vyplývá, že manželství je pořád nejstabilnější formou vztahu, ačkoli v posledních letech vzrůstá počet těch, kteří společně žijí bez zákonného svázání. Zdroj: Zpracování: úvaha o kladech a záporech manželství V tomto případě má výchozí text pouze inspirativní funkci, v písemné práci nemusí být žádným způsobem zohledněn.

Konkrétní zadání písemných prací a práce s nimi Zadání: META hledá dobrovolníky pro doučování Výchozí text: META o. s. hledá dobrovolníky z řad studentů, kteří se budou věnovat doučování cizinců navštěvujících české školy. Jedná se zejména o doučování češtiny, ale i jiných školních předmětů. Výhody: - úvodní školení - supervize - koordinace Kontakt: META o. s. – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, Ječná 17, Praha 2, kontaktní osoba: Zuzana Vodňanská Zdroj: mírně upraveno Zpracování: motivační dopis V tomto případě autor musí pracovat aktivně s výchozím textem. Výchozí text slouží jako zdroj informací, na které má autor reagovat. Výsledný motivační dopis musí korespondovat s výchozím textem.

Fotografie jako výchozí text Zadání: Bábovka trochu jinak Výchozí text: 2 hrnečky polohrubé mouky, hrneček krystalového cukru, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr, 3 vejce, 1 smetana ke šleháni - 33%, 1 lžíce oleje, 3 lžíce rumu, 1 tyčinka Margot - 100g Obr. 1 Zpracování: popis pracovního postupu přípravy bábovky z tyčinky Margot Fotografie má pouze ilustrační funkci, není nutné s ní nikterak pracovat Obr. 1, vlastní archiv autora

Zadání: Výroba textilního věšáku na kabelky a šátky Výchozí text: Obr. 2, z vlastního archivu autora Zpracování: popis pracovního postupu výroby věšáku zobrazeného na výchozí fotografii Popis pracovního postupu musí zohlednit výchozí fotografii. Výsledný produkt musí odpovídat vyfotografovanému předmětu. Obr. 2, vlastní archiv autora

Započítávání výchozího textu do rozsahu práce Výchozí text není autorský text pisatele Nezapočítává se do rozsahu práce V případě smysluplného využití v textu práce považováno za pozitivum práce V případě pouhého opisování bez zjevného smyslu považováno za negativum práce

Realizovaná zadání v jednotlivých ročnících státní maturitní zkoušky Uveřejněné na stránkách: Maturitní testy a zadání podzím Maturitní testy a zadání jaro Maturitní testy a zadání 2011 – podzim Maturitní testy a zadání 2011 – jaro Ilustrační testy a zadání 2011 Testy a zadání Maturitní generálky 2010

Děkuji za pozornost

Seznam použitých zdrojů [online]. [cit ]. metodické materiály určené pro hodnotitele písemné práce státní maturitní zkoušky BAUMGARTNEROVÁ, GABRIELA – KAPUSTOVÁ, ANDREA. Český jazyk a literatura písemná práce. Vyd. 1. Praha: Tauris, 2012, 187 s. ISBN Obr. 1 a 2, z vlastního archivu autora